2026-09-02, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Så det där fåret ljuger?
Visst. De kan ju vara snabba men usla ändå?

Bredband fiberkoax fungerar bra utan problem, det är tv och deras kundtjänst som är usel.
Citera
2026-09-02, 06:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Bredband fiberkoax fungerar bra utan problem, det är tv och deras kundtjänst som är usel.
Visst kan de vara snabba/snabbast men ändå usla!

Telia ändrade mitt abonemang utan annan förklaring än att det abonnemanget du hade finns inte längre.
Detta efter jag ringde dem och frågade om de kunde byta ut mitt stora simkort till ett mindre, grattis till ditt nya avtal hos Telia stod det i brevet de skickade det nya simkortet i. Hade jag vetat det hade jag köpt en simkortsklippare på Classe eller Alibaba. När jag ifrågasatte slängde de på luren i örat på mig. Ringde upp igen och fick luren i örat på samma sätt. Dagen efter avslutade jag allt som hade med Telia att göra.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-02 kl. 06:45.
Citera
2026-09-02, 06:49
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Topparna på företag vill inte ha psykon som ringer dom hela tiden, men det är enda rätta när dom pissar på folk.

Sen byter jag tillbaka till Telia, dyrare men aldrig några problem att få hjälp.

Undvik Telia! Förklaring nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Du kan ju alltid trösta dig med att jag tycker Telia har den sämsta kundtjänsten/supporten i världshistorien. Plockade bort allt jag hade med dem att göra efter fått luren i örat två gånger av kundtjänst/support. Kommer aldrig att ha med dem att göra igen, om jag så måste vara utan telefon.
Skulle heller ha huvudlöss än att ha med Telia att göra igen!

Håller med helt och fullt. Jag hade Comviq innan, som typ inte har någon kundtjänst och det var hästlängder bättre än Telia.

Telia använder ett callcenter som trakasserar en.
Comviq ringde mig aldrig de 10+ år jag var hos dem men Telia ger aldrig upp. Även när jag valt bort att de får kontakta mig via telefon fortsätter det.
Tyvärr har även Tre anlitat samma callcenter som Telia så när man berättar hur trött man är på Telia ringer dem från Tre istället och säger ”hörde att du är trött på Telia”. De delar alltså kundinformationen mellan bolagen. Är det inte ett lagbrott så vet jag inte.

Tyvärr är nog de flesta telekombolag usla. Comviq var dock bra för hela deras idé brukade vara att det är billigt för de typ saknar kundservice.
Senast redigerad av Kapitalistkalle 2026-09-02 kl. 06:52.
Citera
2026-09-02, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Undvik Telia! Förklaring nedan.

Håller med helt och fullt. Jag hade Comviq innan, som typ inte har någon kundtjänst och det var hästlängder bättre än Telia.

Telia använder ett callcenter som trakasserar en.
Comviq ringde mig aldrig de 10+ år jag var hos dem men Telia ger aldrig upp. Även när jag valt bort att de får kontakta mig via telefon fortsätter det.
Tyvärr har även Tre anlitat samma callcenter som Telia så när man berättar hur trött man är på Telia ringer dem från Tre istället och säger ”hörde att du är trött på Telia”. De delar alltså kundinformationen mellan bolagen. Är det inte ett lagbrott så vet jag inte.

Tyvärr är nog de flesta telekombolag usla. Comviq var dock bra för hela deras idé brukade vara att det är billigt för de typ saknar kundservice.

Telia är jättebra får alltid hjälp och klarar inte kundtjänst av det så ringer jag bara huvudkontoret och ber att få prata med nån ansvarig och det har alltid fungerat.
Väldigt korta köer när man ringer.
Har haft mer problem med Tele 2 på 2 månader än med Telia på 10 år.
Citera
2026-09-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Detta! Tele 2 är ett blufföretag. Undvik till varje pris. Det enda du vet är att du blir blåst.

Jag trodde fan aldrig jag skulle försvara ett storföretag, men det känns faktiskt lite orättvist att singla ut Tele2 så här. Bluff är det inte. De levererar en mestadels fungerande tjänst. Jag har haft de för telefon (och tidigare lite annat) i närmare 20 år. Fungerar överlag bättre än Telia.

Det sagt är det givetvis ett skitföretag, men det är ALLA stora företag. Speciellt telecom-bolag. När det gäller telecom är faktiskt t.o.m. små bolag VÄRRE. Små telecom-bolag och startups är ofta rena bluffen som du skriver.

Tele2 är bara precis som alla andra storföretag: försöker spara in på allt som går och leverera absolut minimum vad de har avtalat.
Citera
2026-09-02, 08:14
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Telia är jättebra får alltid hjälp och klarar inte kundtjänst av det så ringer jag bara huvudkontoret och ber att få prata med nån ansvarig och det har alltid fungerat.
Väldigt korta köer när man ringer.
Har haft mer problem med Tele 2 på 2 månader än med Telia på 10 år.

Jag har funderat på att skriva ett brev till huvudkontoret för att kunna komma i kontakt med dem. Men nu kan ju du pm:a numret!
Citera
2026-09-02, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag har funderat på att skriva ett brev till huvudkontoret för att kunna komma i kontakt med dem. Men nu kan ju du pm:a numret!

Om du menar Telias huvudkontor så är det bara googla, sen gäller det i växeln kunna föra fram vem och varför du vill prata med den personen
Citera
2026-09-02, 08:22
Moderator
HelgeBuks avatar
Företagande och företagsekonomi --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
2026-09-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Jag trodde fan aldrig jag skulle försvara ett storföretag, men det känns faktiskt lite orättvist att singla ut Tele2 så här. Bluff är det inte. De levererar en mestadels fungerande tjänst. Jag har haft de för telefon (och tidigare lite annat) i närmare 20 år. Fungerar överlag bättre än Telia.

Det sagt är det givetvis ett skitföretag, men det är ALLA stora företag. Speciellt telecom-bolag. När det gäller telecom är faktiskt t.o.m. små bolag VÄRRE. Små telecom-bolag och startups är ofta rena bluffen som du skriver.

Tele2 är bara precis som alla andra storföretag: försöker spara in på allt som går och leverera absolut minimum vad de har avtalat.
Kontrollera fakturan bara så de inte tar betalt för något som inte är avtalat eller tar betalt för samma tjänst två gånger.

Men visst, finns mycket värre. Var något riktigt blufföretag som lyckades lura på en gammal chef ett femårigt uselt avlat genom att hävda att han ringde från Telia. Chefen trodde alltså att han förlängde ett år med Telia.
Citera
2026-09-02, 09:43
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:

You are number one?
Citera
2026-09-02, 09:47
Medlem
3 är inte mkt bättre.. mailade dom för 3v sen..har jag fått svar?
Absolut inte 👿
Citera
2026-09-02, 09:50
Medlem
Imnshos avatar
Jag är nöjd med produkten jag köper från dem. Fiber 1000 gig, 699 kr/mån.

Det som är jobbigt är dessa jävla uppringande snorungar som ska pracka på mig mer tjänster. Så fort jag hör "Tele2" så trycker jag bort dom.

Det är inte det sämsta företaget jag haft att göra med, men ett av dom jobbigaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in