2026-09-02, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stonedrecords
Har inte orkat läsa hela tråden, beklagar. Men kan du lite kort förklara vad som är fel eller vad som inte fungerar, eller som inte fungerar som du tänkt eller förväntat dig?

Är aktieägare i Tele2 och kan om ärendet ligger på en hyfsad nivå trycka på uppifrån.
Ligger ärendet BÅDE hos Tele2 OCH Comviq?

Huvudproblemen är att dom flesta på kundtjänst är okunniga, dom säljer abonnemang som inte fungerar lr inte blir aktiverade, sen om man klagar så finns det ingen ansvarig som tar tag i saker och hjälper än.
Hos Telia fanns det alltid ansvariga som kunde lösa problemen.
Citera
2026-09-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Dom skickar dej på inkasso och det är du som skall bevisa att tjänsten inte fungerar.

Tele2 hade 267 anmälningar till Allmäna reklamationsnämden förra året.
Dom är på ARN's svarta lista

Ja och då gör jag hembesök, sist jag ringde nån höjdare på deras hemsida och läxade upp honom så tog dom bort hans kontaktuppgifter.
Citera
2026-09-02, 12:29
Medlem
Reklamen. Du är nr 1. Vi är Tele2.
Citera
2026-09-02, 12:36
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Inte så kul när jag ringer hem till VD’n lr nån i styrelsen en fredag kväll när dom har middag med sina fina vänner.
Jag har fått igenom så mycket genom att jaga chefer för företag som inte sköter sig.

Att du inte förstod det jag skrev bevisar vilken idiot du är.

VDn och styrelsen skiter i dig, du kan jaga hur många chefer du vill, de hatar Karens som du och bryr sig inte.
Citera
2026-09-02, 12:37
Medlem
toadstools avatar
Gå via deras presstjänst och säg att du vill göra en intervju med ansvariga. Då kan du nog få deras kontaktuppgifter.
Citera
2026-09-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Att du inte förstod det jag skrev bevisar vilken idiot du är.

VDn och styrelsen skiter i dig, du kan jaga hur många chefer du vill, de hatar Karens som du och bryr sig inte.

Hur kommer det sig då att jag fått hjälp som löst problem efter ha ringt upp dom i hemmet?
Citera
2026-09-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toadstool
Gå via deras presstjänst och säg att du vill göra en intervju med ansvariga. Då kan du nog få deras kontaktuppgifter.

Presstjänst ringer jag alltid när ingen annan på företaget kan hjälpa mig, har inte sett att Tele 2 har nån sån
Citera
2026-09-02, 12:48
Medlem
toadstools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Presstjänst ringer jag alltid när ingen annan på företaget kan hjälpa mig, har inte sett att Tele 2 har nån sån

I deras pressmeddelanden på nyhetssidan ligger det längst ner en kontaktperson som står som Communications Manager, tex här: https://www.tele2.com/sv/media/pressmeddelanden/2026/50-000-frank-och-en-samsung-tele2-forvandlar-hotorget-till-gigantisk-brainteaser/
Citera
2026-09-02, 13:33
Medlem
Blaisens avatar
Tele2 är 100% bästa operatören iaf gällande mobiltelefoni. 👍
Citera
2026-09-02, 14:08
Medlem
Aldrig haft några problem med tele2.
Många som gnäller för inget också.
Citera
2026-09-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Har du kronfogdeskulder pga falska fakturor?
Buhu. Du själv som jag satt dig i den situation
Senast redigerad av redgreyo 2026-09-02 kl. 14:18.
Citera
2026-09-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redgreyo
Buhu. Du själv som jag satt dig i den situation
Nej, jag lurades in i avtal med Tele2 som sedan spärrade min möjlighet att stänga av en tjänst när min ekonomi försämrades samt ena avtalet löpt ut och då la in hög avgift samt höjning på något jag själv inte ville ha utöver att de raderade avtalet jag under svek, lurats att signera led BankID för att bara ersätta med något jag aldrig ens godkänt.

Först utsätts man för brott i sitt hem och ute på gatan. Därefter av systemet, sedan kommer företagen och agerar lika brottsligt. Och ingen behöver oroa sig för att drabbas av de lagar och regler de bryter emot för att använda mot sina offer.

För mig innebär det stor insikt i hur dåligt Sverige fungerar. För den enskilde medborgaren står skyddslös och så vidare.

Makt korrumperar, men något som korrumperar ännu mer är pengar.

För mig är det bra erfarenheter från verkligheten att se hur privata aktörer agerar så länge de kan komma undan.

Kolla hur många anmälningar de har hos ARN och tänk på hur extremt många det är som aldrig orkar driva saker vidare eller ens försöka.

https://www.radron.se/vardagskunskap/skamlistan-2025-har-ar-foretagen-flest-klagar-pa/

Citat:
Tele2 2025
(327 anmälningar)
Enligt anmälningarna vilseleder Tele2:s säljare om tjänstens bindningstid, innehåll och pris. Konsumenten har fått höra att det inte finns någon bindningstid eller så är priset de fick på telefon inte detsamma som det fakturerade. Av anmälningarna framgår att bolaget fakturerat konsumenter utan att det föreligger något giltigt avtal, till följd av brister i skriftlighetskravet. Konsumenten kan ha upplevt att de tackat ja till mer information, eller att de identifierat sig, inte att de accepterat ett avtal. Säljare har ringt upp igen trots att konsumenten undanböjt vidare kontakt.

Sjukt märkligt att det ligger på mig hur de agerar systematiskt. Tele2 är organiserad brottslighet och att de inte arbetar så emot alla innebär inte att de inte gör det mot tusentals människor i samhället. Det är trots allt samma kriminella medarbetare som orsakat andra anmälningar än vad jag berättar om men med exakt samma beteenden.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-09-02 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in