Citat:
Ursprungligen postat av
redgreyo
Buhu. Du själv som jag satt dig i den situation
Nej, jag lurades in i avtal med Tele2 som sedan spärrade min möjlighet att stänga av en tjänst när min ekonomi försämrades samt ena avtalet löpt ut och då la in hög avgift samt höjning på något jag själv inte ville ha utöver att de raderade avtalet jag under svek, lurats att signera led BankID för att bara ersätta med något jag aldrig ens godkänt.
Först utsätts man för brott i sitt hem och ute på gatan. Därefter av systemet, sedan kommer företagen och agerar lika brottsligt. Och ingen behöver oroa sig för att drabbas av de lagar och regler de bryter emot för att använda mot sina offer.
För mig innebär det stor insikt i hur dåligt Sverige fungerar. För den enskilde medborgaren står skyddslös och så vidare.
Makt korrumperar, men något som korrumperar ännu mer är pengar.
För mig är det bra erfarenheter från verkligheten att se hur privata aktörer agerar så länge de kan komma undan.
Kolla hur många anmälningar de har hos ARN och tänk på hur extremt många det är som aldrig orkar driva saker vidare eller ens försöka.
https://www.radron.se/vardagskunskap/skamlistan-2025-har-ar-foretagen-flest-klagar-pa/
Citat:
Tele2 2025
(327 anmälningar)
Enligt anmälningarna vilseleder Tele2:s säljare om tjänstens bindningstid, innehåll och pris. Konsumenten har fått höra att det inte finns någon bindningstid eller så är priset de fick på telefon inte detsamma som det fakturerade. Av anmälningarna framgår att bolaget fakturerat konsumenter utan att det föreligger något giltigt avtal, till följd av brister i skriftlighetskravet. Konsumenten kan ha upplevt att de tackat ja till mer information, eller att de identifierat sig, inte att de accepterat ett avtal. Säljare har ringt upp igen trots att konsumenten undanböjt vidare kontakt.
Sjukt märkligt att det ligger på mig hur de agerar
systematiskt. Tele2 är organiserad brottslighet och att de inte arbetar så emot alla innebär inte att de inte gör det mot tusentals människor i samhället. Det är trots allt samma kriminella medarbetare som orsakat andra anmälningar än vad jag berättar om men med exakt samma beteenden.