2026-09-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Så är det möjligtvis, men då ska det till rätt mycket. Det krävs att en läkare ställer en diagnos om alkoholberoende. Har du något exempel på att det har hänt efter att de nya reglerna kom till?

Men får jag fråga en sak här. Vad var relevansen av det du skrev? För användaren du svarade på pratade om att problemet med testerna är att de inte testar faktisk påverkan, utan bara historiskt bruk. Vidare är gränserna för att fälla någon med drogtester väldigt långt under vad som ens kan klassas som indikation på missbruk.

Och detta jämför du med en extremt stark indikation på missbruk. Att hamna i fyllecell ett flertal gånger är det rätt få som lyckas med.

Vilka är det som går i fyllecellen då?
Citera
2026-09-01, 23:57
Avstängd
Förstår inte varför en del tycker det är viktigt att den som fyller på butikshyllorna inte röker cannabis på kvällar eller helger.
Citera
2026-09-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Förstår inte varför en del tycker det är viktigt att den som fyller på butikshyllorna inte röker cannabis på kvällar eller helger.

Vänligen håll käft när du fyller på hyllorna då.
Citera
2026-09-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Vilka är det som går i fyllecellen då?
Jag förstår inte din fråga.
Citera
2026-09-02, 00:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Vänligen håll käft när du fyller på hyllorna då.

Vad menar du med det? Du verkar vara lite aggressiv och konstig.

Vänligen avstå från att vara det med mig, din jävla kuksugare.
Citera
2026-09-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag förstår inte din fråga.

Jag är medveten om att du är oförståndig.
Citera
2026-09-02, 00:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Så om jag kommer med koppen och ber dig hala fram kuken då är det inga som helst problem. Har vi tillslut nått dithän att vi tror att det är okej med vilka intrång som helst i den privata sfären?

Är kanske ett graviditetstest okej?

Begära ut din journal hos vårdgivare så man kan kika om det finns nån jobbig diagnos som kanske gör att det blir mycket sjukdom i en framtid, sånt är ju hemskt jobbigt för arbetsgivaren och det är ju bråda tider för ägarna av ICA, de gör ju inte alls massor i vinst…

Kamera på toaletten och stämpelklocka som tjuter och tänder/släcker lampan om man suttit mer än fem minuter?

Om man inte har något att dölja menar jag? Det är väl bara att ösa på..

Det räcker inte med drogtest på morgonen bara. Arbetarna kanske börjar knarka efter testet, så det ska vara minst 2 kontroller i timmen under hela arbetspasset. Sen tycker jag man ska kontrolleras några gånger på kvällen när man kommit hem med, så det inte försiggår sig något fuffens.
Citera
2026-09-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Vad menar du med det? Du verkar vara lite aggressiv och konstig.

Vänligen avstå från att vara det med mig, din jävla kuksugare.

Det var i referens till ämnet.

Tråkigt, men ok att du inte fattar.
Citera
2026-09-02, 00:17
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Nänä. Sverige är ju självklart en fascistisk diktatur, det vet ju alla. Att Sverige allmänt och internationellt betraktas som ett av världens mest öppna och liberala demokratier är bara en chimär, och folk som du vet förstås mycket mer om sån än den samlade massan av demokratianalytiker och forskare. Att ni bara orkar.

Och visst, frågan om drogtester har förvisso med integritet att göra, men ditt inlägg var så uselt skrivet att det inte framgick vad du menade.
Dummaste inlägget i tråden, och då är jag inte ens drogliberal. Sverige var en väldigt liberal demokrati. Det är det inte längre på långa vägar. Du kanske lever i dina minnen och inte i verkligheten.
Citera
2026-09-02, 00:17
Medlem
526s avatar
Jag handlar på ICA ibland. Jag kommer aldrig jobba där. Nu är ni informerade.
Citera
2026-09-02, 00:32
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Dummaste inlägget i tråden, och då är jag inte ens drogliberal. Sverige var en väldigt liberal demokrati. Det är det inte längre på långa vägar. Du kanske lever i dina minnen och inte i verkligheten.
Nja, jag utgår bland annat från de internationella analyser och rankningar som historiskt och fortfarande har Sverige i den absoluta toppen vad gäller de allra flesta variabler som utgör grunden för definitionerna av demokratier och öppna samhällen. V-Dem, DPI och EIU, tex.

Kan det kanske vara så att grunden för ditt påstående är vad du själv tycker och känner, och vad du läser på nätet i ignoranta ekokammare? Eller har du faktiskt källor som med öppen data, transparenta och vedertagna analysmetoder lyckas visa raka motsatsen till vad den samlade världens auktoriteter på demokrati har kommit fram till?
Citera
2026-09-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.sverigesradio.se/artikel/ica-kraver-drogtest-vid-jobbansokan-moter-kritik

Jag tycker detta är utmärkt. Inga pundare på ICA vill jag som konsument se. Vad säger ni?

Redan för 25 år sedan drogtestade de all personal som jobbade på deras lager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in