2026-09-01, 21:41
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
https://www.facebook.com/sebastian.et.3139
Sebbe alltså.
båda ser våldsbenägna ut.
Man ser en profilbild på en ung man från halsen upp till huvudet med vridet huvud.
Vad exakt är det som får dig att tycka att han ser våldsbenägen ut?
Citera
2026-09-01, 21:42
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Vad spelar det för roll menar du?
Därför att vi inte vet om det var ett ”vansinnesdåd” utfört av 2 - för honom okända invandrare - pga att han lagt sig i när de tafsade på dottern.

Polis vet fortfarande inte om de var okända för varandra så åtminstone jag tycker det är intressant att se om det finns ngn gemensam nämnare.
Citera
2026-09-01, 21:43
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Men om det är en svensk, är det lika viktigt med etnicitet då? Eller förklaras brottet med att personen då hade trasslig uppväxt, blev misshandlad av föräldrar, var psykiskt instabil, gick på droger, blev mobbad i skolan eller bara full?

Nja, hade det varit en icke.svensk hade det från media och rödgrönt håll låtat:

Man blir naturligtvis förtvivlad å alla inblandades vägnar, naturligtvis den som blir dödad och dennes anhöriga, men också för en enskild ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?
Citera
2026-09-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Denna var i Göteborg för några veckor sedan. Festivalen. Var mest folk i åldrarna 40-65 år där...

OK.

Ja jag bara spekulerar. Trollhättan. Gratis festival. Kanske man hade ytterligare någon kompis med (med bil) - bilburen ungdom? Lagom crusing köra 17 mil till Karlstad över helgen?
Citera
2026-09-01, 21:48
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
https://www.facebook.com/sebastian.et.3139
Sebbe alltså.
båda ser våldsbenägna ut.
Inte gemensamma vänner på FB eller IG, vad jag kan se.
Citera
2026-09-01, 22:03
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Etnicitet är otroligt viktigt. Alla parametrar är viktiga och inget bör döljas. Dvs etnicitet, motiv, utbildningsgrad, livsstil.

Hur ska man annars modifiera och komma till rätta med destruktiva mönster??

Hade man redan på 90 talet pratat om etnicitetens betydelse vid vissa brott så hade många problem kunnat undvikas.

Nu är GM svenskar. Motivet är inte sexuellt vad det verkar, vilket förklarar varför det är svenskar.

Absolut, orsak till varför brott sker är oerhört viktigt för att kunna förebygga brott. Vi vet exempelvis att socioekonomiska och strukturella villkor är några av de starkaste drivkrafterna bakom brottslighet. Men det är ju inte det folk pratar om här.

Här tillskrivs personer med utländsk bakgrund att vara än det ena än det andra pga av att de är från ett visst land eller ser ut på ett speciellt sätt. De döms efter hudfärg.

Diskussioner förs ju inte utifrån vilka faktorer i samhället som kan vara bidragande till att personer, oavsett etnicitet, kan begå brott. Jo, om det är det ni kallar för "svenskar" här i tråden.

Då är det som sagt spekulationer om psykisk ohälsa, taskig uppväxt etc. Men är det en migrant eller tredje generationens invandrare, ja då beror det enbart på att hen är "invandrare".

Jag antar att du kan se det också bland kommentarerna både här och i andra trådar? Håller du inte med om att det blir skevt?
Citera
2026-09-01, 22:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypokondis84
Va häpna Flashback rasister kommer bli då.
Kan de va SD anhängare som döda en av sina egen mån tro?? Om en säjer att de har inge mä hans dotter å göra dedära som hände vad tyst dä ska bli da!!

Det kan vara tattare. Ättlingar till romer som invandrat.
Citera
2026-09-01, 22:07
Medlem
Citat:
Absolut, orsak till varför brott sker är oerhört viktigt för att kunna förebygga brott. Vi vet exempelvis att socioekonomiska och strukturella villkor är några av de starkaste drivkrafterna bakom brottslighet. Men det är ju inte det folk pratar om här.

Här tillskrivs personer med utländsk bakgrund att vara än det ena än det andra pga av att de är från ett visst land eller ser ut på ett speciellt sätt. De döms efter hudfärg.

Diskussioner förs ju inte utifrån vilka faktorer i samhället som kan vara bidragande till att personer, oavsett etnicitet, kan begå brott. Jo, om det är det ni kallar för "svenskar" här i tråden.

Då är det som sagt spekulationer om psykisk ohälsa, taskig uppväxt etc. Men är det en migrant eller tredje generationens invandrare, ja då beror det enbart på att hen är "invandrare".

Jag antar att du kan se det också bland kommentarerna både här och i andra trådar? Håller du inte med om att det blir skevt?

"socioekonomiska och strukturella villkor"… säg bara att du är en hanrej istället
Citera
2026-09-01, 22:07
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det kan vara tattare. Ättlingar till romer som invandrat.
*eos mamma finns ju på facebook. Jag tror inte hon är av romskt påbrå.
Citera
2026-09-01, 22:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Eller din kusins bror.

Nej jag är inte släkt med de två mgm som nämnts i tråden. Men får lite tattarvibbar.
Citera
2026-09-01, 22:11
Medlem
Via länken på teo's instagram tycker jag mig se en bild som liknar teo och sebbe(?)
Citera
2026-09-01, 22:12
Medlem
Ena dan är det 100% afrikaner/mena för att nästa dag vara svenskar.

Skulle inte förvåna mig om gärningsmännen kände mannen och/eller hans dotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in