2026-09-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Håller med. Måste finnas många vittnen som varit där och sett hela förloppet.

Det finns många ställen runt om bk som måste ha haft kameror som filmat. Även polisen har kameror runt omkring området där det har hänt.
Citera
2026-09-01, 21:24
Medlem
stentoffels avatar
Men alltså, "flera oberoende källor"? Översättning: trådsanningar. Jag har precis lika mycket som pekar på att det skulle vara Ahmed som du har att det skulle vara T*o = noll. Det är andra gången jag säger detta åt dig, och du verkar helt oförmögen att läsa det jag skriver.

Att någon anonym jävel har länkat hans facebook i denna tråd säger väl för fan lika mycket som att jag säger att der INTE var han. Alltså NOLL. Är du så här dum på riktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det är alltså flera oberoende källor som påstår att killarna är från Trollhättan, har initialer T och S. En användare länkade tidigare till T, som ser ut som WT. Allt detta kan förstås vara helt fel, men har du någonting överhuvudtaget som pekar på att det skulle vara någon Ahmed?

Ni kör hjärngympa hela vägen ut.
Citera
2026-09-01, 21:25
Medlem
KonungHonungs avatar
Synd att vi inte har dödsstraff. Hoppas de blir plockade på kåken istället.
Citera
2026-09-01, 21:26
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Klart det finns, men det är helt efterblivet att sprida det. Förlorar bara själv på det. Den jag läste det först från är en extremt stor X användare som jag bedömde som riktigt trovärdig som hade pratat med en källa nära den drbbade familjen.

Riktigt sjukt fabricerat om detta inte stämmer.

Christian Zedig blev dock misshandlad av asocial invandrare. Sen kanske inte hela händelseförloppet stämde.

Ja det är riktigt sjukt. Och skrämmande.
Citera
2026-09-01, 21:27
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babblarna97
Det finns många ställen runt om bk som måste ha haft kameror som filmat. Även polisen har kameror runt omkring området där det har hänt.

Ja precis. Polisen har använt sig av kameramaterial.
Citera
2026-09-01, 21:32
Medlem
https://www.facebook.com/sebastian.et.3139
Sebbe alltså.
båda ser våldsbenägna ut.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Hur kommer det sig att NWT i sin artikel hävdar att de pratat med poliskällor och personer med insyn i utredningen som förnekar att männen skulle vara av utländsk härkomst? Trots att ALLA VITTNEN man läst om i sociala medier säger att det var ett invandrargäng. Sprider NWT medvetet lögner för att tona ner dådet?

Hur vet du att det inte bara var en massa olika trollkonton som spred samma uppgifter som till slut blev till "sanning" på internet?
Citera
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Klart det finns, men det är helt efterblivet att sprida det. Förlorar bara själv på det. Den jag läste det först från är en extremt stor X användare som jag bedömde som riktigt trovärdig som hade pratat med en källa nära den drbbade familjen.

Riktigt sjukt fabricerat om detta inte stämmer.
Nej, du har helt fel. De tjänar EXTREMT mycket på att vinna kampen om narrativet, för det blossar upp känslor hos folk, känslor som inte bara försvinner sekunden allting visar sig vara fel.

Ja, du pratar om PlainView, som vad jag vet har ljugit ihop det hela. Varför skulle detta vara osannolikt? Tror du många följare = hög trovärdhet?

Citat:
Christian Zedig blev dock misshandlad av asocial invandrare. Sen kanske inte hela händelseförloppet stämde.
Återigen, post-truth. Att han misshandlades av invandrare gör det tydligen helt okej att hitta på alla möjliga detaljer kring omständigheterna.
Citera
2026-09-01, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Men om det är en svensk, är det lika viktigt med etnicitet då? Eller förklaras brottet med att personen då hade trasslig uppväxt, blev misshandlad av föräldrar, var psykiskt instabil, gick på droger, blev mobbad i skolan eller bara full?

Etnicitet är otroligt viktigt. Alla parametrar är viktiga och inget bör döljas. Dvs etnicitet, motiv, utbildningsgrad, livsstil.

Hur ska man annars modifiera och komma till rätta med destruktiva mönster??

Hade man redan på 90 talet pratat om etnicitetens betydelse vid vissa brott så hade många problem kunnat undvikas.

Nu är GM svenskar. Motivet är inte sexuellt vad det verkar, vilket förklarar varför det är svenskar.
Citera
2026-09-01, 21:37
Medlem
Har för mig att någon användare tidigare skrev att familjen (BO) kan ha varit på festivalen innan misshandeln.

Undrar om de misstänkta gärningsmännen - eventuellt från Trollhättan enligt uppgift i tråden från olika användare - hade åkt till Karlstad för festivalen?

https://www.tributetorock.se/karlstad

Covermusik, hyllningar till Iron Maiden, Metallica, Kiss m fl.

Rockfestival med food court, barer och livemusik i två dagar (Sandgrund).

Tider: 28-29 aug, 15.00 - 01.00-

Så, om man drar därifrån efter 01 kanske man hamnar på Östra Torggatan efter bara ett par minuters promenad.
Citera
2026-09-01, 21:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Undrar om de misstänkta gärningsmännen - eventuellt från Trollhättan enligt uppgift i tråden från olika användare - hade åkt till Karlstad för festivalen?

https://www.tributetorock.se/karlstad

Covermusik, hyllningar till Iron Maiden, Metallica, Kiss m fl.

Rockfestival med food court, barer och livemusik i två dagar (Sandgrund).

Tider: 28-29 aug, 15.00 - 01.00-

Så, om man drar därifrån efter 01 kanske man hamnar på Östra Torggatan efter bara ett par minuters promenad.

Denna var i Göteborg för några veckor sedan. Festivalen. Var mest folk i åldrarna 40-65 år där...
Citera
2026-09-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Men om det är en svensk, är det lika viktigt med etnicitet då? Eller förklaras brottet med att personen då hade trasslig uppväxt, blev misshandlad av föräldrar, var psykiskt instabil, gick på droger, blev mobbad i skolan eller bara full?

Var det etniska svenskar födda i Sverige av svenska föräldrar som också hade svenska föräldrar.... Eller hade de den brottsbenägna hudfärgen??? Svenska är inget man blir så där, det tar generationer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in