2026-09-01, 12:33
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Polisen söker vittnen efter dödsmisshandeln i Karlstad
Citat:
En man i 50-årsåldern blev misshandlad till döds i centrala Karlstad i helgen. 

Två män i 20-årsåldern är misstänkta för dråp. Nu söker polisen efter vittnen.

– Det var en del personer som befann sig på brottsplatsen, säger åklagare Cecilia Aronsson.
Citat:
Natten mot söndag fick polisen in larm om ett pågående bråk i centrala Karlstad. När man kom dit hittade man en man i 50-årsåldern som var allvarligt skadad. Han dog senare av sina skador.

Kort efter händelsen greps två män i 20-årsåldern, rapporterar NWT. De var till en början misstänkta för grov misshandel, men efter att den misshandlade mannen avlidit ändrades misstankarna till dråp.

– De misstänkta är bekanta med varandra, säger åklagare Cecilia Aronsson som även leder förundersökningen.
Citat:
Männen ska däremot inte ha haft någon relation med den avlidne mannen. Varför bråket uppstod och hur misshandeln gick till vill Aronsson dock inte gå ut med. 

– Jag kan inte kommentera några detaljer från utredningen.

”En del” personer ska dock ha befunnit sig på brottsplatsen, och nu är polisen intresserade av att komma i kontakt med alla som kan ha sett eller hört något.

– Om man tror att man har nödvändig information får man gärna kontakta polisen, säger Cecilia Aronsson
Citat:
Dödsmisshandeln kan även ha fångats på film.

– Vi arbetar efter det och tittar efter om det kan vara så, säger åklagaren.

Senast på onsdag ska hon ta beslut om männen ska begäras häktade eller inte. Männen har förhörts, men vad de har sagt i förhören eller hur de ställer sig till misstankarna vill Cecilia Aronsson inte kommentera. 

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisen-soker-vittnen-efter-dodsmisshandeln-i-karlstad/
Citera
2026-09-01, 12:36
Medlem
housemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tage-from-Skagen
Du skriver ren dynga, jag har inte skrivit något om etnicitet gällande gärningsmännen. Du har dock satt dig på en piedestal där du tror att vi svenskar inte begår vidriga brott.

Dumpen är inte det minsta tröttsamt då det belyser att svenska män begår vidrigheter med.

Så kvinnosynen i Sverige är trasig med med tanke på alla som hängs ut på Dumpen och alla svenska gubbar som drar till Sydostasien och förgriper sig på unga kvinnor och barn.

Sluta förpesta tråden med din trångsynta idioti, det kan mycket väl vara invandrare men du har gjort det till en trådsanning med påhittade källor. Helt efterbliven.
Kan du sluta förpesta tråden med dina mongolida OT-postningar? Du gör memen btw

Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Förnamnet på BO är nämnt i tråden och på andra forum. Någon som vet efternamnet?
B*rg*r är hans efternamn.
Citera
2026-09-01, 12:37
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Häktning sker senast 3 dagar efter grip och det är idag/onsdag, vart du fått torsdag ifrån vet jag inte.
Häktningsframställan är åklagarens begäran till tingsrätt om att en person ska häktas, medan häktningsförhandlingen är när rätten i sig tar ställning.

Häktningsframställan ska vara inne senast imorgon. Häktningsförhandlingen ska ske senast på Torsdag.
Citera
2026-09-01, 12:41
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajat
Jag har varit god vän med en av gärningsmännen och kan garantera att båda var helsvenskar, varav åtminstone den ena hade ett vanligt svenssonjobb.

Anledningen till att ingen riktigt hittar personerna är att de inte är från Karlstad, utan från Trollhättan. Här vet de flesta vilka det rör sig om. Jag tror att båda är födda 2006, men jag är inte helt säker på den ena.

Jag tänker inte vara den som outar några namn, eftersom jag inte tänker vara den som startar ett drev mot deras föräldrar. Informationen kommer säkerligen att komma ut inom kort ändå.

Men båda är svenskar, och den ena hade, om jag inte minns fel, problematik med doping.

Hur kan man sjunka så lågt att skydda mördare? Jag hoppas på karma i framtiden. Dra åt helvete ditt äckliga djur.
Citera
2026-09-01, 12:42
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Uppgifterna om de män som misstänks för dödsmisshandeln i Karlstad har hittills varit begränsade.

Nu kan Riks berätta om nya, men ännu obekräftade, uppgifter om vad som ska ha föregått det dödliga våldet.

Enligt uppgifter till Riks ska pappan ha ingripit efter att några män tafsat på hans dotter. Männen ska därefter ha slagit honom till marken och utsatt honom för omfattande våld. De misstänkta männen uppges ha utländsk bakgrund.

En man i 50-årsåldern avled efter att ha misshandlats i centrala Karlstad natten mot söndagen. Två män har anhållits misstänkta för dråp.

Mediernas rapportering om de misstänkta männen och vad som föregick misshandeln har hittills varit begränsad. Åklagaren har uppgett att utredningen befinner sig i ett tidigt skede och att motivet ännu inte är klarlagt.

Riks har nu tagit del av nya uppgifter om händelseförloppet. Uppgifterna kommer från en källa som varit i kontakt med en person som i sin tur står en nära vän till den drabbade familjen nära. Riks har inte kunnat bekräfta uppgifterna med polis eller åklagare.

Uppgift: Började med tafsande på dottern

Enligt källuppgifterna befann sig pappan ute tillsammans med sin dotter, dotterns mamma och dotterns mormor under den aktuella kvällen.

Några män ska då ha tafsat på dottern.

Pappan ska omedelbart ha reagerat kraftigt och markerat mot männen för att skydda sin dotter. Exakt vad som sades eller gjordes i det skedet är oklart.

Därefter ska pappan ha fått slag i ansiktet och fallit till marken.

Enligt uppgifterna fortsatte våldet när mannen låg ner. Männen ska ha sparkat och stampat på honom samt hoppat på hans bröstkorg och huvud.

Pappan ska ha fått svåra inre skador och kraftiga inre blödningar. Trots att det enligt uppgifterna syntes relativt lite blod utvändigt ska skadorna ha varit så allvarliga att hans liv inte gick att rädda.

Två män anhållna

Två män i 20-årsåldern är nu anhållna misstänkta för dråp.

Även uppgifterna om männens bakgrund har hittills varit knapphändiga. Enligt Riks källa ska de misstänkta männen ha utländsk bakgrund.

Riks har i nuläget inte kunnat bekräfta den uppgiften genom myndigheterna och kan inte heller fastställa männens ursprung eller migrationsbakgrund.

Polisen har tidigare endast beskrivit hur ett "tumult" uppstod utanför en restaurang. Biträdande chefsåklagare Cecilia Aronsson har sagt att orsaken fortfarande utreds.

– Vi vet att det började som ett bråk, men än så länge känner vi inte till så mycket om motivet, har hon sagt till NWT.

Det är inte heller klarlagt om de misstänkta och den avlidne kände varandra sedan tidigare.

Artikeln har korrigerats. I en tidigare version påstods att tre män har anhållits.

Känns som att "källan" är denna tråden.
Citera
2026-09-01, 12:45
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag fick mer info om GM via PM precis innan du skrev.

Enligt den användaren är det anabola-torskar.
Nu kan detta vara ett slumpmässigt troll på Twitter, men det verkar överensstämma med annan stad + inte Värmland.

https://x.com/UschEbba/status/2094513864167588140

https://x.com/UschEbba/status/2094713027027222909

Jag har sökt igenom personens inlägg efter "gärningsmän" och detta är den enda gången personen kommenterat om något sådant.

EDIT: Ifall vi ska slå ihop uppgifterna ska det i så fall röra sig om två killar i 20-års åldern med initialer S och T från Trollhättan?
Senast redigerad av Krasigt 2026-09-01 kl. 12:54.
Citera
2026-09-01, 12:49
Medlem
housemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Åtminstone inlägget på X som länkades. Styrker det trovärdigheten att Riks går ut med de uppgifterna, eller är de slarviga?
Citera
2026-09-01, 12:51
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housemannen
Åtminstone inlägget på X som länkades. Styrker det trovärdigheten att Riks går ut med de uppgifterna, eller är de slarviga?
Riks har ganska tydligt en agenda och ett önskat utfall i den här situationen, så jag tror inte de har lagt särskilt mycket tid på det hela.
Citera
2026-09-01, 12:52
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housemannen

Hade de kommit med något mer hade det ju varit bra, men allt de skriver är ju redan trådsanningar. Klart babberadarn lyser klart, men ingen regel utan undantag.
Citera
2026-09-01, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Nu kan detta vara ett slumpmässigt troll på Twitter, men det verkar överensstämma med annan stad + inte Värmland.

https://x.com/UschEbba/status/2094513864167588140

https://x.com/UschEbba/status/2094713027027222909

Jag har sökt igenom personens inlägg efter "gärningsmän" och detta är den enda gången personen kommenterat om något sådant.

EDIT: Ifall vi ska slå ihop uppgifterna ska det i så fall röra sig om två killar i 20-års åldern med initialer S och T?

Som heter Ebba Usch med svenska flaggan och gör narr av henne?
Det skriker ju vänstertroll om det kontot...

Det är vad jag menar, ni är helt klart inte de vassaste knivarna i lådan många av er.. Det "kan" vara ett trollkonto.

"Jag vet vilka GM är men vill inte läcka det för det är synd att uppgifterna kommer ut" - trots att de är offentliga inom 24 timmar.

Man häpnar.
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-09-01 kl. 13:02.
Citera
2026-09-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aschelberg
Om man hoppar på någons huvud är det väl mord?

Jag håller med men jag antar att det finns både film ock vittnen så rubriceringen dråp tyder väl kanske på att det vid tidpunkten verkade vara ett ömsesidigt våldande?

Läser man tråden så verkar det ju inte vara så men än finns ju ingen info för oss utanför detta.

Personligen tycker jag väl att det mesta som klassas som grov misshandel idag borde rubriceras som mordförsök och de flesta dråp som mord men det är ju systemet vi har.
(Tycker man det är dåligt har vi ju snart val så man kan rösta för eventuella ändringar)
Citera
2026-09-01, 13:02
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Hahah! Ja, det är uppenbart att RIKS källa - till vad de skrivit idag om ämnet - är denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in