2026-09-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nykter? Så man får inte dricka några bira på helgen heller om man ska jobba på ica eller?

NEJ, ditt liv ska endast bestå av arbete, du ska inte få njuta av någonting, konstigt nog gäller detta enbart arbetare i vanlig ordning, konstigt att dom inte drogtestar alla politiker med tanke alla knark rester som hittats i riksdagens toaletter.

Men nej det gör man ju inte för dom är fina människor och omfattas inte av lagar och regler!

Drogtestas för att få ett skit jobb på ica, lol!
Citera
2026-09-01, 12:14
Medlem
norther1s avatar
Bra. Borde vara standard för alla jobb, inklusive politiker.
Citera
2026-09-01, 12:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Vilken idiot du är. Jämför maskinoperatör med en ICA arbetare som går runt med en vagn och packar upp varor.

Vidare är dessa tester så att de upptäcker 2 dagar bakåt. Vilket på en Måndag helt inskränker din privata helg och vad du gjort då.

Att idioter som du har rösträtt är fan skrämmande. Vi måste se till att endast intelligenta självtänkande individer får rösta i framtiden.

Grekerna som uppfann representativ demokrati varnade just för idioter som Du kommer förstöra allt. Alla vänsterextrema ingår under den varningen tillsammans med ni idioter.

Så du är en av alla de som kräver att du ska få i dig en del droger varje dag.
Undrar vem som är pissluffare och idiot här?

Du vet att även i en ICA-butik så finns det farliga maskiner på lagret va såsom truckar, komprimatorer och annat men du är väl för stor idiot för att förstå det och tror att en butik bara är det du ser ute i butiksdelen.
Citera
2026-09-01, 12:42
Medlem
Citat:
Vilken idiot du är. Jämför maskinoperatör med en ICA arbetare som går runt med en vagn och packar upp varor.

Vidare är dessa tester så att de upptäcker 2 dagar bakåt. Vilket på en Måndag helt inskränker din privata helg och vad du gjort då.

Att idioter som du har rösträtt är fan skrämmande. Vi måste se till att endast intelligenta självtänkande individer får rösta i framtiden.

Grekerna som uppfann representativ demokrati varnade just för idioter som Du kommer förstöra allt. Alla vänsterextrema ingår under den varningen tillsammans med ni idioter.
Är det verkligen dom som arbetar i butiken, på golvet? Eller dom som kör truck/arbetar i distributionscentral där mycket pengar står på spel samt högre risk för att det går åt helvete?

Hade gärna sett att alla som arbetar på kontor eller annat fjoll är tvingade att testas varje vecka innan arbetare. Förtroende i människor är helt kört i botten tack vare dessa tattare
Citera
2026-09-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så du är en av alla de som kräver att du ska få i dig en del droger varje dag.
Undrar vem som är pissluffare och idiot här?

Du vet att även i en ICA-butik så finns det farliga maskiner på lagret va såsom truckar, komprimatorer och annat men du är väl för stor idiot för att förstå det och tror att en butik bara är det du ser ute i butiksdelen.
Nu har jag inte besökt dom större butikerna men har dom verkligen truckar där eller är det sådana elektriska palldragare som omöjligt kan orsaka större skada?

Om folk sen gör sig illa i en komprimator är det inte ICAs fel, då är man efterbliven och har hoppat in. Dom har också viss säkerhet så det går inte att jämföra
Citera
2026-09-01, 12:47
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Har man inget att dölja är det väl lugnt?

Problemet är att detta argument, oavsett samanhang, är att gränsdragningen rörande integritet och värdighet (och i förlängningen frihet) hela tiden ritas om.

Nej, jag har gjort och gör återkommande drogtester i jobbet så besväras inte i sak över detta. Det är kommande steg, när detta är standard överallt, som bekymrar mig.

Här sätter bara fantasin gränsen för vad de kan kräva för info av dig för att bli anställd deltid för att typ stå och övervaka snattning vid självchecken.

Ingen rim och reson. Det är inte ett gig hos SÄPO vi snackar om.

Hursom, ICA är privat och gör som dom vill. Bojkottat denna butik i åratal, dock av helt andra anledningar.
Citera
2026-09-01, 12:48
Medlem
Mycket bra, pundare skall jagas!
Citera
2026-09-01, 12:50
Medlem
BlackBookss avatar
Jag skulle gå med på både drogtest och utdrag ur belastningregister gladeligen.
Skulle heller inte anställa någon om denne nekade till dessa om jag satt på en sån position.

De som nekar har inte rent mköl i påsen, dvs man kan inte lita på dessa.
Senast redigerad av BlackBooks 2026-09-01 kl. 12:54.
Citera
2026-09-01, 12:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obey.cannibal
Nu har jag inte besökt dom större butikerna men har dom verkligen truckar där eller är det sådana elektriska palldragare som omöjligt kan orsaka större skada?

Om folk sen gör sig illa i en komprimator är det inte ICAs fel, då är man efterbliven och har hoppat in. Dom har också viss säkerhet så det går inte att jämföra

Jag besöker ofta en större ICA-butik och där finns elektriska truckar som du står på och kör ut vissa varor och det finns säkerligen flera inne på lagret då man vill spara plats och då packa högt. Även en liten truck kan göra rätt mycke skada på en människa då de är hårda och TUNGA medans människor är lätta och mjuka.

Komprimatorer känner jag till då jag både jobbat med dem och även sysslat med just maskinsäkerhet. Man ska inte kunna skadas på en komprimator men om du lyckas ändå så är det oftast företaget som åker dit på det.
Citera
2026-09-01, 12:53
Medlem
Citat:

Man testar inte för alkohol utan användning av illegala droger, viss skillnad. Vill man anställa folk som pysslar med illegal droghandel utanför arbetstid?

Ingen vettig arbetsgivare vill ha kriminella arbetstagare, det blir bara problem. Dessutom så har arbetsgivare ett ansvar senare att rehabilitera missbrukare, så det är helt enkelt en bra början att inte anställa någon med begynnande drogproblematik.

Om du vill ägna din fritid åt kriminalitet och kriminella handlingar så får du göra det men inte när du är anställd på ICA, vilket är helt rimligt.
Citera
2026-09-01, 12:55
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.sverigesradio.se/artikel/ica-kraver-drogtest-vid-jobbansokan-moter-kritik

Jag tycker detta är utmärkt. Inga pundare på ICA vill jag som konsument se. Vad säger ni?

Företag bör såklart ha rätt att välja bort människor som kan visa sig vara opålitliga och ge merkostnader.

ICA:s strategi är både sund och ganska självklar ur flera perspektiv.
Citera
2026-09-01, 12:57
Medlem
Blaskas avatar
Drogtest hör absolut inte hemma på denna typen av jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in