2026-08-31, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tänk att du bara fortsätter att vara dum.

Tala nu om vad som krävs mer än en målsägandes berättelse för att kunna få någon dömd till våldtäkt?

Att brottet går att bevisa bortom rimligt tvivel vid rättegång.
Citera
2026-08-31, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det rubbar hela det patriarkala privilegiet att dominera motparten i sex. Ett privilegium som fortsatt många verkar hålla som ett krav för manlighet. Att behöva ta i beaktande vad motparten faktiskt vill i saken verkar upplevas som ett enormt hot för många.

Nejdå, att sex skall vara frivilligt och samtyckt är en sjölvklarthet för oss män generelt. Dock samlas en klick misogyna incels här på Flashback och ondogör sig högt och ljudligt över att tjejer och kvinnor har rättigheter.
Citera
2026-08-31, 18:45
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ett antagande av att titta ute i den verkliga världen.

Kan du utveckla?
Citera
2026-08-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kan du utveckla?

Du kanske skulle ha svarat på hela inlägget och inte bara klippa ut en mening.
Citera
2026-08-31, 22:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du kanske skulle ha svarat på hela inlägget och inte bara klippa ut en mening.

Resten av inlägget vara bara ad hominems mot WordWarrior, det har väl inte jag med att göra.

Jag blev bara nyfiken på vad du menar med att män i gemen inte känner av någon sexuell repression.
Citera
2026-08-31, 23:06
Medlem
Citat:
Nejdå, att sex skall vara frivilligt och samtyckt är en sjölvklarthet för oss män generelt. Dock samlas en klick misogyna incels här på Flashback och ondogör sig högt och ljudligt över att tjejer och kvinnor har rättigheter.

med "många" avsågs många på flashback.
Att de flesta män utanför flashback inte tänker som snubbarna här inne gör är jag fullt medveten om.
Citera
2026-09-01, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det rubbar hela det patriarkala privilegiet att dominera motparten i sex. Ett privilegium som fortsatt många verkar hålla som ett krav för manlighet. Att behöva ta i beaktande vad motparten faktiskt vill i saken verkar upplevas som ett enormt hot för många.

Finns ingen härinne som resonerar så din hjärndöda CP-kärring. Du slåss bara mot dina egna halmbyggen.
Citera
2026-09-01, 01:33
Medlem
Citat:

Nej så är det inte din jävla idiot. Ditt efterblivna påstående ovan har redan bemötts ca 700 gånger i tråden. Fascinerande ändå att du hängt här dagligen i månader nu och fullkomligt spytt ur dig inlägg i tråden men fortfarande inte fattat ett jävla skit av vad någon försökt säga till dig. Det enda din lilla hjärncell tycks vara kapabel till är intränade läten som "öööhhh Ni sOm äR eMoT SamTyCkEsLaGeN är bArA iNcELs höhöhöhö".

Citera
2026-09-01, 09:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Att brottet går att bevisa bortom rimligt tvivel vid rättegång.

Tala om för mig vad mer än målsägandes berättelse som behövs för att få någon fälld för våldtäkt?
Vilken annan typ av bevisning behövs?
Citera
2026-09-01, 09:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu har du svårt med läsförståelsen igen Jocke. Jag skrev sina barn, således både söner och döttrar. Inte för att det är relevant, men ja. Jag har förklarat för mina barn (son och dotter) hur man behandlar varandra och att respektera andras vilja och gränser.

Nej, det har jag aldrig påstått. Däremot, är det långsökt att om någon är inlåst i ett trångt utrymme (hotfull och utsatt situation) inte vågar göra fysiskt motstånd? Av den enkla anledning att skademinimera. Det vill säga inte både bli våldtagen och misshandlad.

Fast du påstår ju om och om igen att tydliga gränser är extremt svåra att förstå i allmänhet, och för ungdomar i synnerhet.

Samtyckeslagen säger i klartext: 6 kap 1 § Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett vaginalt, analt eller oralt samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst tre och högst sex år.

Vad är svårt att förstå? Sex skall vara frivilligt och samtyckt. Lika lätt som att en epa får gå i 30 kilometer i timmen.

Det är inte jag som har svårt med läsförståelsen utan det är du som har svårt med att kunna tänka.
Om nu föräldrarna är lika bra på att prata om det här med samtycke med både söner och döttrar, varför är det i stort sett bara killar som blir anmälda? Varför anmäls nästan aldrig en tjej?
Vad är din förklaring till det?

Är det mer hotfullt att befinna sig inne på en toalett med folk precis utanför än i ett stort sovrum i ett hus på landet? Varför försätter sig din här tjejen i en "hotfull" situation? Har du kommit fram till vad som sades i korridoren som gjorde att de går in på toaletten? Varför följer tjejen med in på toaletten fastän hon enligt henne själv och dig inser att hon kommer att bli "våldtagen" därinne?
Var hon i en utsatt och hotfull situation redan utanför toaletten? Varför gör hon inget där utanför?

Har lite svårt att ta dig på allvar när du säger att allt kring det här med sexuellt samspel är tydligt och enkelt att tolka när expertis säger att det inte är det. Har till och med länkat till uppsats där kvinnor svarat på frågor och uttrycker att de många gånger själva inte riktigt vet vad de vill när de är uppe i en sexuell situation och att de upplever det svårt att kommunicera kring samtycke m.m. Men det har du väl antagligen låtit bli att läsa.

Om det nu är så tydligt o enkelt vill jag att du radar upp allt som kan inkluderas i detta: eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag.

Sedan vill jag att du radar upp allt som kan påvisa att samtycke finns. Alla signaler, kroppsspråk m.m. alla verbala uttryck.

Vet inte heller om du någon gång svarat på om samtycke och frivillighet är samma sak?
Är det alltid OK om någon samtyckt , sagt ja (förutom berusning och ålder 15 årsgräns)?

Om det är så solklart så undrar jag bl.a. om en kille frågar en tjej om han får knulla henne och hon svarar ja. Vad är det då hon enligt lagen har samtyckt till?
Citera
2026-09-01, 10:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så trots att jag både länkat och citerat dig så kan du inte stå för vad du säger? Ynkedom.

Ditt inlägg #7011. Du skriver: "Inga skador eftersom det inte förekommit våld, hot eller utsatt situation."

Så sluta ljug nu och förklara hur skador uppkommer genom en hotfull eller utsatt situation.

Jag ljuger ju inte. Om du läser så står det inga skador. Visa var jag har skrivit att det finns skador. Ta fram ett nummer på det inlägget.
Citera
2026-09-01, 10:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Återigen, relevans?

Hur kan du ställa frågan om det är relevant? Du har ju med en dåres envishet hävdat att det inte räcker med en berättelse och i den här intervjun på P1säger hon att det ofta bara finns berättelser som bevisning, det finns sällan objektiv bevisning.

Du vill ju att jag ska styrka mina påståenden och när jag gör det så bemöter du det med vad är relevansen. Eller varför ska jag lyssna på vad en poddande brottsmålsadvokat säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in