2026-09-01, 00:30
Medlem
Balansaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Gud vad avunsjuk jag är på din intelligenta kvinna.

Din kost verkar väldigt bra och högintelligent! Tack för bidraget! Äter du några andra fåglar än kyckling och kalkon?

Kyckling är det absolut vanligaste, kalkon ibland, och duva emellanåt (sällan).
Vi har en egen liten hönsgård, så kycklingarna är egenuppfödda.

EDIT: Hur är det med din egen kost?
Citera
2026-09-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har väl högre än vanligt IQ. 96:e percentilen. Betyder det att jag har någon man jag längtar efter? Nej. Tycker jag om att laga mat? Nej. Tycker jag om att köpa mikrorätter. Också nej. Skulle jag vilja att det fanns typ soylent som verkligen var OK att äta varje dag och som var billig, JAA!

Jag inte jag bara få kidnappa en väldigt snäll hemlös som kan bo hos mig och laga all min mat? Den kan få städa med.

Jag är ändå hyfsad på att laga mat, började som ung.

Det jag ser som är absolut mest annorlunda mig och vanliga människor är att jag har en avdramatiserad känsla för mat. Tycker inte att olika mat är äcklig av olika anledningar, äter gärna häst, kanin, and, inälvsmat, pölsa, mögelost osv. Balutägg ser gott ut, aldrig provat.

De som jag ser upp till är sådana som kan laga god och billig mat och trolla med kryddor. Jag har fastnat i min egen kryddning.

Det är väldigt tydligt att du har lägre iq än genomsnittet, förstår du inte det själv så sjunker du ytterrligare.
Senast redigerad av Bib-bo 2026-09-01 kl. 00:37.
Citera
2026-09-01, 00:35
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jag tänkte detta när jag precis åt potatischips och hummus. Det är ju egentligen mer sofistikerat och intelligent än någon "trashig" gräddfil och pulver som man bankar ihop.

Naturligtvis så lagar de intelligenta sin mat själva. Exempelvis gör man sin egen tacokrydda än att hjärndött gå till affären och plocka på sig en Santa Maria.

Berätta för mig, ni mer IQ-begåvade då specifikt, hur ni äter mat och vad ni äter och hur ni lagar den maten.
Idag åt jag en halv pizza som blev över från igår. Till lunch åt jag en räkmacka.
Citera
2026-09-01, 00:41
Avslutad
Man följer dieter liknande de som Tesla och Satie höll. Dvs mycket vit mat, inte för sura komponenter och mycket vegetabilier. Insjöfisk - i synnerhet gädda, samt ris, äggost, päron, olika sorters paté och mannagryn hör till stapelvarorna.

Kryddar gör man främst med färska örter, men vid högtidliga undantagsfall kan man tillåta sig läckerheter smaksatta med exempelvis florsocker, dillfrö, muskotblomma, libbsticka, vaniljstång eller pomerans.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-09-01 kl. 00:44.
Citera
2026-09-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Idag åt jag en halv pizza som blev över från igår. Till lunch åt jag en räkmacka.
Låter som en smart man med flinka finkrar. Själv är jag dum i huvet och investerade 48 000 på min hobby cyckling. Jag älskar cykling men jag är inte så bra.
Citera
2026-09-01, 00:42
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Kyckling är det absolut vanligaste, kalkon ibland, och duva emellanåt (sällan).
Vi har en egen liten hönsgård, så kycklingarna är egenuppfödda.

EDIT: Hur är det med din egen kost?
Duva, intressant, det måste jag ju testa att ta med i min kost.

Min egen kost? Oj, ja, det är mycket hemlagat. Fäsk biff med egengjord sås och farmade potatisar är en favorit. Egen-gravad lax och sill sitter fint det med. Med tacos så kör jag min egen lite mer smarta tacokrydda. Har funderat på att publicera mina recept i en bok.
Citera
2026-09-01, 00:44
Medlem
FedupFlorences avatar
Är det intelligent att vilja leva länge med god hälsa? Har maten fler färger ju mer intelligent man är? Är man intelligent om man tänker 'bra mat'? Att veta att man kan leva på vilken skit som helst med bra genetik? Att förstå att man inte vet vad som är vad? Intelligent är en sak. Att äta gott är smart.
Citera
2026-09-01, 00:46
Medlem
AlanGarners avatar
Ingen aning om jag är intelligent/har högt IW, men jag är välutbildad och framgångsrik.

Jag försöker variera kosten, fisk med ris, grönsaker och sås ibland. Thaikyckling med ris, nudelsoppa med konosmjölk. På fredagar alltid nåt lyxigt som tex rostbiff med svampsås och potatis, eller något med räkor. Tonfisksashimi. Jag gillar att laga mat.

Citat:
Jag tänkte detta när jag precis åt potatischips och hummus. Det är ju egentligen mer sofistikerat och intelligent än någon "trashig" gräddfil och pulver som man bankar ihop.

Naturligtvis så lagar de intelligenta sin mat själva. Exempelvis gör man sin egen tacokrydda än att hjärndött gå till affären och plocka på sig en Santa Maria.

Berätta för mig, ni mer IQ-begåvade då specifikt, hur ni äter mat och vad ni äter och hur ni lagar den maten.
Citera
2026-09-01, 00:47
Medlem
Citat:
Duva, intressant, det måste jag ju testa att ta med i min kost.

Min egen kost? Oj, ja, det är mycket hemlagat. Fäsk biff med egengjord sås och farmade potatisar är en favorit. Egen-gravad lax och sill sitter fint det med. Med tacos så kör jag min egen lite mer smarta tacokrydda. Har funderat på att publicera mina recept i en bok.

Egengjord sås? Folk som är 100 år säger att det är intei maten, det är såsen. Berätta om din sås? Skitsnack, du är ung o dum och tror "kommer inte drabba mig"
Citera
2026-09-01, 00:48
Medlem
Jag är skitsmart. Idag har jag ätit pannkakor, ris och köttfärs samt potatischips.

Så ungefär det antar jag.
Citera
2026-09-01, 00:49
Avstängd
Queutards avatar
Har en IQ värd att beundra, och min kost är tämligen ensidig.

Äter vanligen biff, ris och grönsaker (lök, chili, paprika) tre gånger om dagen, ibland flankerat med en burk makrill eller stekt lax. Hög fetthalt, låg sockerhalt.

Komponerar maten efter näringsvärden, och fokuserar främst på kvoten omega-3/omega-6. Smör, inte matolja.

Äter i princip aldrig ultraprocess, med något undantag å jobbets vägnar.

Min diet kan kokas ned till några självklara punkter:

1. Ät när du är hungrig
2. Ät inte när du inte är hungrig
3. Ät det som kroppen behöver
4. Ät inte det som kroppen inte behöver
5. Laga maten själv från färska/frysta råvaror
Citera
2026-09-01, 00:52
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Egengjord sås? Folk som är 100 år säger att det är intei maten, det är såsen. Berätta om din sås? Skitsnack, du är ung o dum och tror "kommer inte drabba mig"
Vad tror du att jag tror "inte kommer drabba mig"? Jag har varit fullvuxen i ett halvt decennium, gubben.

Jag konstruerar såsen med fokus på smak och konsistens. Kryddorna smaksätter inte bara såsen utan ändrar även såsens karaktär. Många mindre intelligenta tänker bara på smaken. Så skulle jag förklara ungefär hur min sås är mer "unik".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in