2026-08-31, 19:41
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag fattar inte. Vet hon inte vad bra kost för ett barn är? BVC borde ju informera om inte annat.

Lugn lugn, hon ska ju dela allt innan Lars moffar i sig iaf! 🙃 Som att det var det enda problematiska med den storien…
Citera
2026-08-31, 19:52
Medlem
Jag blir HÄPEN av snacksbrickorna hon äter med sitt barn. En måndag? Godis och chips? Alltså för en vuxen är det väl helt okej att äta vad man vill en vardag, men till ett barn som inte ens har fyllt tre år… Här är snackset enbart framme om barnet sover. Och en film med 7-årsgräns. Ja det kanske är ”barntillåtet”, men barnet är inte ens TRE som sagt! Ursäkta att jag framstår som moraltant… men jag undrar varför Hanna lägger upp sånt här? Tror hon att hon är en härligt fri förälder som gör roliga saker för sitt barn? Ett barn som mår bäst av rutiner, tydliga gränser och en mamma som kan säga nej när det behövs.
Citera
2026-08-31, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Lugn lugn, hon ska ju dela allt innan Lars moffar i sig iaf! 🙃 Som att det var det enda problematiska med den storien…
Haha precis. Såg ingen kniv heller där hon delar frukten efteråt och inte heller att hon tog bort perfekt-storlek-för-att-sätta-i-halsen-chipsen heller. Hon kan ju inte mena allvar att chips och godis (visserligen sockerfritt men varför vill man lära sitt barn att äta sött hela tiden?) och sockersötad saft är rimligt till ett så litet barn? Inte ens på helgen enligt mig.
Citera
2026-08-31, 20:18
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Makalöst dåligt föräldrarskap!!!!
Hon som själv upplevt övervikt, dåliga tänder, barnlöshet mm tycker ÄNDÅ det är en bra idé med snacksbricka med massa sött med sin 2,5 åring på en måndag??

Och hon noterar ju även själv att "det är i vanlig ordning" 🤡🤡🤡🤡
Citera
2026-08-31, 20:23
Medlem
Den stora frågan är varför snacksbricka en måndag? Att äta något litet framför en film är inget konstigt i sig men varför detta sött innan läggdags? Hade varit bättre med en kopp varm mjölk, en bit banan (det somnar barn bra på) och kanske en liten smörgås. Men nä här kastar man upp största klasen druvor, chips o annat. Bäddar upp framför tvn och leker helg…
Citera
2026-08-31, 20:40
Medlem
Varför måste hon göra det till en happening med byte av sovplats, snacksbricka och film varje gång K jobbar kväll/natt/helg? Det händer ju hela tiden när han jobbar skift. Barnet måste ju få rutiner i livet även om en förälder jobbar oregelbundna tider. Förstår inte hur de tänker. Och ”delar allting” eh, så hon lägger upp vindruvor, tar med brickan till madrassen och sitter där och skär dem? 🙃
Citera
2026-08-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trepatronen
Jag blir HÄPEN av snacksbrickorna hon äter med sitt barn. En måndag? Godis och chips? Alltså för en vuxen är det väl helt okej att äta vad man vill en vardag, men till ett barn som inte ens har fyllt tre år… Här är snackset enbart framme om barnet sover. Och en film med 7-årsgräns. Ja det kanske är ”barntillåtet”, men barnet är inte ens TRE som sagt! Ursäkta att jag framstår som moraltant… men jag undrar varför Hanna lägger upp sånt här? Tror hon att hon är en härligt fri förälder som gör roliga saker för sitt barn? Ett barn som mår bäst av rutiner, tydliga gränser och en mamma som kan säga nej när det behövs.

Antingen är hon dum eller så vill hon bara provocera. Synd att det oavsett drabbar ett oskyldigt barn.
Citera
2026-08-31, 21:13
Medlem
Det är också rejält mycket att äta för en 2,5 åring och en person som gjort en sleeve.
Citera
2026-08-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Antingen är hon dum eller så vill hon bara provocera. Synd att det oavsett drabbar ett oskyldigt barn.

" Jag delar allt innan får äta"
= L har en halv jävla gurka eller något i handen🙈🤷
Citera
2026-08-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Makalöst dåligt föräldrarskap!!!!
Hon som själv upplevt övervikt, dåliga tänder, barnlöshet mm tycker ÄNDÅ det är en bra idé med snacksbricka med massa sött med sin 2,5 åring på en måndag??

Och hon noterar ju även själv att "det är i vanlig ordning" 🤡🤡🤡🤡
Vet flera föräldrar som gjort Gbp/sleeve som gör precis såhär. Göder sina barn att bli lika feta som de själva blev och en del fortfarande är
Citera
2026-08-31, 21:33
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Varför måste hon göra det till en happening med byte av sovplats, snacksbricka och film varje gång K jobbar kväll/natt/helg? Det händer ju hela tiden när han jobbar skift. Barnet måste ju få rutiner i livet även om en förälder jobbar oregelbundna tider. Förstår inte hur de tänker. Och ”delar allting” eh, så hon lägger upp vindruvor, tar med brickan till madrassen och sitter där och skär dem? 🙃

Tänk om alla med barn som jobbar inom vården eller annat arbete med skift eller udda tider skulle köra vara uppe sent, kolla på film o äta götta varje gång ens föräldern är hemma ensam med barnen. Man får ju ändå försöka ha samma rutin som vanligt så får man vräka i sig göttat när ungen sover sen. Vilken sopa till morsa alltså. Ligga o sova på golvet stup i kvarten, vem gör så…
Citera
2026-08-31, 21:38
Medlem
Så det blev alltså ingen 7,5-poängskurs i snigelfart? Varför nämnde hon det ens då? Känner hon inte sig själv tillräckligt väl för att förstå att hon kanske inte ens skulle klara av den?

Synd ändå. Det hade kanske kunnat bli en morot till något mer positivt, en känsla av att faktiskt göra någonting vettigt med sitt liv för en gångs skull. Nåja, det är väl enklare att välja den bekväma vägen. Men frågan är hur länge det kommer att fungera, särskilt när följarna försvinner i rasande fart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in