2026-08-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Borde vara självklart att fångar får små portioner och inte tillåts fys och stryrketräna.
De ska brytas ner i fängelse inte byggas upp.

Bra där !
Citera
2026-08-31, 20:16
Medlem
Tänker man så här.
Har man skit mat i fängelset så kanske brottsligheten går ner för då tänker folk att det är fan inte värt hamna där lixom.
Då har dom ett val! sen är det upp till dig...
Ja vill du leva där så.
Ha kul med torr havregryn och torr ris.

Som jag sa borde vara i statens intresse bara där. Sparar pengar som fan på köpet. Se det lika grovt som folk som skatte fifflar lixom.

Dra ner fångars kost. Dom har ändå själva satt sig där. Skyll dig själv precis som dom tänkte när dom rånade dig, slog dig, skrattade, förnedrade dig.

Har inget emot. Hoppas dom drar ner på kosten och mer fattigare.

Erat val lixom.

Vet hur det är när man kokat ris för länge och får knapriga, sån kan dom få.
Senast redigerad av Freedom46 2026-08-31 kl. 20:23.
Citera
2026-08-31, 20:23
Medlem
KV följer Livsmedelsverkets riktlinjer om näringsnivåer. Har man självhushåll så köper de intagna maten genom en budget. Maten för intagna i svenska häkten och fängelser styrs av Fängelselagen, Häkteslagen och internationella mänskliga rättigheter. Man skulle kunna ge mer kolhydrater och mindre protein för att ge lugnare fångar

Budget: Frukost och kvällsmat/mellanmål: Cirka 17 kr Lunch och middag: Cirka 58 kr (75kr) På grund av inflation har man höjt budgeten. Vissa anstalter har högre budget men det beror ofta var de ligger.

Ett problem är att det är mycket specialkost.

Fördelen med OK mat är att det är billigt sätt att förbättra säkerheten på för personalen. Det är också bra om de kan ha självhushåll. Många intagna kan inte göra en budget eller laga mat. Och några intagna brukar vara på svältnivå när de hamnar på anstalt. Så det är billig vård.

En gång i veckan har intagna har också tillgång till en dyr kiosk. Det råder arbetsplikt i svenska fängelser - lönen är 17kr i timmen.
Citera
2026-08-31, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Ja inte fan är det klokt att ge näringsrik mat till nån hopplös bråkstake
Det är heller inte klokt att godtyckligt svälta bråkiga som skötsamma i preventivt syfte för att förebygga ett problem som knappt existerar. Ditt förslag låter som när förskolebarn leker tjuv och polis.
Citera
2026-08-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Tänker man så här.
Har man skit mat i fängelset så kanske brottsligheten går ner för då tänker folk att det är fan inte värt hamna där lixom.
Då har dom ett val! sen är det upp till dig...
Ja vill du leva där så.
Ha kul med torr havregryn och torr ris.

Som jag sa borde vara i statens intresse bara där. Sparar pengar som fan på köpet. Se det lika grovt som folk som skatte fifflar lixom.

Dra ner fångars kost. Dom har ändå själva satt sig där. Skyll dig själv precis som dom tänkte när dom rånade dig, slog dig, skrattade, förnedrade dig.

Har inget emot. Hoppas dom drar ner på kosten och mer fattigare.

Erat val lixom.

Vet hur det är när man kokat ris för länge och får knapriga, sån kan dom få.

Korrekt. Varför betala för att skitfolk ska ha det bekvämt?
Anders Eklund, ba. Fyfan
Citera
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
De flesta jag kände i Södertälje hade suttit inne.
Bara för att du hade turen att gå igenom en lugn volta så betyder det inte att det är evig frid och fröjd i samtliga fängelser.

Jag har gått vilse nattetid i farsans hemstad Fortaleza, cirka 4 miljoner invånare.
Skyhög brottslighet.
Inget hände mig och jag ser inte ut som en typisk brasse.
Jag ser totalt europeisk ut, men vart ändå inte rånad eller påhoppad.
Men jag påstår inte att Fortaleza skulle vara en tvärlugn stad bara för att jag slapp uppleva och bevittna våld.

Så att Tidaholm ALDRIG skulle ha brottslighet bara för att du hade turen att genomgå en LUGN volta, det köper jag inte.

Du kände, du var en av de för ca 20 år sedan! Nej jag har inte suttit i fängelse ta och läs på vad biträdande övervakare är år 2026, inte i forntiden! Självklart finns det brott på Tidaholm det är ju brottslingar vi har att göra med! Brasilien vad har det med svenska fängelse att göra, ingenting!
Citera
Medlem
Citat:
Anders Eklund, ba. Fyfan

Ja nä jag fattar inte heller.
Citera
2026-08-31, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Det är heller inte klokt att godtyckligt svälta bråkiga som skötsamma i preventivt syfte för att förebygga ett problem som knappt existerar. Ditt förslag låter som när förskolebarn leker tjuv och polis.

Vafan vet du om vad som existerar?
Citera
2026-08-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du kände, du var en av de för ca 20 år sedan! Nej jag har inte suttit i fängelse ta och läs på vad biträdande övervakare är år 2026, inte i forntiden! Självklart finns det brott på Tidaholm det är ju brottslingar vi har att göra med! Brasilien vad har det med svenska fängelse att göra, ingenting!

Poängen var att bara för att det är lugnt när du råkar befinna dig nånstans så betyder det inte att det alltid är lugnt.
Har du varit plit och missat det så är du fan blind
Citera
2026-08-31, 20:34
Avslutad
Citat:
Vafan vet du om vad som existerar?
Det är din efterblivna trådstart som det är upp till dig att argumentera för. Du har inte bemött någon av mina frågor eller invändningar än.
Citera
2026-08-31, 20:39
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Anders Eklund, ba. Fyfan

1. Varför drar alltid folk till med extremfall

2. I hans fall är det skitsamma för han kommer ändå aldrig komma ut/möjligtvis kommer han ut när han är gammal och svag och har nåt år kvar och leva. För fångar som ska ut i samhället igen så är rehabilitering A o O. Tyvärr har Sverige tagit emot så mycket Babbar så rehabilitering är inte prio 1, utan det är att bereda plats åt alla som ska sitta inne.
Citera
2026-08-31, 20:44
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Poängen var att bara för att det är lugnt när du råkar befinna dig nånstans så betyder det inte att det alltid är lugnt.
Har du varit plit och missat det så är du fan blind

Jag har inte varit plit din intelligensbefriade blatte utan en biträdande övervakare, ta och lär dig något om hur det fungerar inom kriminalvården, de får till och med rösta i valet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in