2026-08-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag har inte varit plit din intelligensbefriade blatte utan en biträdande övervakare, ta och lär dig något om hur det fungerar inom kriminalvården, de får till och med rösta i valet!

Fångar rösta ?
Sverige är fan töntigare än jag trodde !!!!!
Citera
2026-08-31, 21:01
Medlem
Tycker det spårar ur lite handlar om maten nu.
Och ja ni som gör grova brott och sitter inne förtjänar torr havregrynsgröt och torkad ris.
Citera
2026-08-31, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag har inte varit plit din intelligensbefriade blatte utan en biträdande övervakare, ta och lär dig något om hur det fungerar inom kriminalvården, de får till och med rösta i valet!
Rösträtt är ytterligare en förmån som borde tas bort från dom. Folk som förstör samhället ska inte få bestämma hur det ska styras.
Citera
2026-08-31, 21:06
Medlem
Givetvis. de äter för bra och bor för bra. De ska äta den billigaste födan 24/7 och dela rum med 16 andra hjon av samma kaliber. Samt arbeta av sina egna kostnader. Utan lön. Fängelse är inte till för dom utan för oss som då slipper skiten en tid.
Citera
2026-08-31, 21:17
Avstängd
Egendomligt ändå att fångar kallas för "klienter" av den svenska kriminalvården. Vad är det för någon överbetald vänsterbliven socionomrövhatt som hittat på det?
Citera
2026-08-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
KV följer Livsmedelsverkets riktlinjer om näringsnivåer. Har man självhushåll så köper de intagna maten genom en budget. Maten för intagna i svenska häkten och fängelser styrs av Fängelselagen, Häkteslagen och internationella mänskliga rättigheter. Man skulle kunna ge mer kolhydrater och mindre protein för att ge lugnare fångar

Budget: Frukost och kvällsmat/mellanmål: Cirka 17 kr Lunch och middag: Cirka 58 kr (75kr) På grund av inflation har man höjt budgeten. Vissa anstalter har högre budget men det beror ofta var de ligger.

Ett problem är att det är mycket specialkost.

Fördelen med OK mat är att det är billigt sätt att förbättra säkerheten på för personalen. Det är också bra om de kan ha självhushåll. Många intagna kan inte göra en budget eller laga mat. Och några intagna brukar vara på svältnivå när de hamnar på anstalt. Så det är billig vård.

En gång i veckan har intagna har också tillgång till en dyr kiosk. Det råder arbetsplikt i svenska fängelser - lönen är 17kr i timmen.

Personalen ska inte behöva krypa för fångarna på nåt sätt
Citera
2026-08-31, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vet en person, tjej dock, som satt i amerikanskt fängelse i ca 5 år. När hon kom ut var hon jättetjock. De fick nästan inga proteiner alls. De åt pasta med ketchup med margarin två gånger om dagen eftersom det var ett privat fängelse som skulle tjäna pengar, så maten fick inte kosta något. De fick äta sig mätta men till vilken kostnad?

hur fan kan fångarna vara så starka då?
Citera
2026-08-31, 21:51
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Har du förståelseproblem ?

Dom kan få mat igen, när dom börjat uppföra sig.

Jag håller med. Det enda blattar förstår är en stark hand.
Citera
2026-08-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm

Kan du ser hur många trögfattade och mjäkiga svenskar det finns i denna tråd och mina andra trådar?
Inte undra på att kriminella vågar härja i Sverige.
Citera
2026-08-31, 21:56
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Kan du ser hur många trögfattade och mjäkiga svenskar det finns i denna tråd och mina andra trådar?
Inte undra på att kriminella vågar härja i Sverige.

Jag håller faktiskt med dig i att utebliven kost är ett rimligt straff för stökiga fångar (som alltid, läs blattar). Humanism är vår tids modernaste cancer.
Citera
2026-08-31, 22:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
hur fan kan fångarna vara så starka då?

De äter väl upp varandra. Eller snarare att de starka snor mat av de svaga. Säg att man kanske får en köttbulle eller något, då lär ju inte de fördelas jämnt. Sådant skiter nog vakterna högaktningsfullt i.
Citera
2026-08-31, 22:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm

De skulle förstå utvisning också. Särskilt när hela tjocka släkten tvingas följa med tillbaka hem.
Då skulle de kriminella blattarna inte vara särskilt populära längre ens i sin egen släkt - som dittills ändå levt ganska gött på hoptjuvade saker och rånpengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in