2026-09-02, 19:30
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Och varför ska mina skattepengar jag dragit in över 40 år betala dina bidrag?

Vet inte vad du dillar om, jag har inga bidrag. Jobbar och bidrar till samhället.
Citera
2026-09-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Och varför ska mina skattepengar jag dragit in över 40 år betala dina bidrag?

Sjuka är att det betalas för mycket per fånge.

Alla kan hamna fel, jag är inte kriminell, missbrukare, har aldrig skadat någon annan än migsjälv. Psykisk ohälsa + saker i livet som förstör dig kan ställa till det rejält för en.

För mig blev fängelset räddning. Har jobbat sen jag var ung och jobbar från 1 dag effer kåken. Men om ni tror att ni får hjälp, stöd, bra kontaktperson osv osv så kan ni drömma på. Allt är upp till en själv.
Citera
2026-09-03, 17:39
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Menar du att vi ska svälta ihjäl folk i fängelserna?
De ska sättas på en ranson bröd och vatten.
Citera
2026-09-03, 17:59
Medlem
En betalartikel från TTELA, men det som går att läsa säger att det är något galet med prioriteringarna.

Varför ska fängelsematen kosta mycket mera än skolmaten? Eleverna är väl viktigare än en kriminell.

https://www.ttela.se/c13775d1-dc43-4465-a5b0-26f3089e113e
Förra året fick de intagna på fängelserna i Vänersborg mat för 57 kronor per dygn. I år har den budgeten utökats till 75 kronor. Samtidigt har kostnaden för högstadieelevernas lunch ökat med 37 öre. Nu får deras lunch kosta 13,87 kronor.
Citera
2026-09-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
En betalartikel från TTELA, men det som går att läsa säger att det är något galet med prioriteringarna.

Varför ska fängelsematen kosta mycket mera än skolmaten? Eleverna är väl viktigare än en kriminell.

https://www.ttela.se/c13775d1-dc43-4465-a5b0-26f3089e113e
Förra året fick de intagna på fängelserna i Vänersborg mat för 57 kronor per dygn. I år har den budgeten utökats till 75 kronor. Samtidigt har kostnaden för högstadieelevernas lunch ökat med 37 öre. Nu får deras lunch kosta 13,87 kronor.

Mer än hälften av Sveriges befolkning röstar rödgrönt och detta är resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in