2026-08-31, 19:22
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ja, just det. Hur var det med den syrianska flickan i Södertälje vars händer började utsöndra helig olja. Detta borde varit på 1980-talet eller tidigt 90-tal. Många vallfärdade till henne och ville bli smorda med den heliga oljan. De kom till henne med dyrbara gåvor.
En klok kemist kom även till henne, och lät analysera den heliga oljan. Den visade sig då vara på den på svenska marknaden mest sålda oljan.😁
Jag vill minnas att märket var Kron Matolja, men på den punkten är jag inte säker.
Jag frågade AI om det fallet och den sa att ingen kemisk analys av oljan gjordes fast det planerades. Den sa att fallet aldrig blev avslöjat som en bluff även fast vissa folk på internet påstår det. Jag menar inte att det absolut var autentiskt men är du säker på att det där stämmer?
Citera
2026-08-31, 19:25
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det finns två alternativ. Antingen kan han inte förhindra gruppvåldtäkten, eller också vill han inte.
Så är det nog. Men vissa håller han vid liv, kanske för att de ska mogna och komma till insikt?
Citera
2026-08-31, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det måste man fråga Gud om, men vi ska alla dö och alla dör inte vid en viss ålder.

Alla dör vid en viss ålder.....men denna kan variera från individ till individ.😜
Däremot finns det några fall som blivit äldre än den av Gud bestämda maxåldern 120 år. Ja, alltså maxåldern för människor födda efter de påstådda syndafloden.
Citera
2026-08-31, 19:26
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja, just det. Hur var det med den syrianska flickan i Södertälje vars händer började utsöndra helig olja. Detta borde varit på 1980-talet eller tidigt 90-tal. Många vallfärdade till henne och ville bli smorda med den heliga oljan. De kom till henne med dyrbara gåvor.
En klok kemist kom även till henne, och lät analysera den heliga oljan. Den visade sig då vara på den på svenska marknaden mest sålda oljan.😁
Jag vill minnas att märket var Kron Matolja, men på den punkten är jag inte säker.

Den enklaste förklaringen är oftast den rätta :-)
Citera
2026-08-31, 19:27
Medlem
Citat:
Så är det nog. Men vissa håller han vid liv, kanske för att de ska mogna och komma till insikt?

Håller vid liv? Borde de annars ha dött i samband med gruppvåldtäkten?
Citera
2026-08-31, 19:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Håller vid liv? Borde de annars ha dött i samband med gruppvåldtäkten?
Och frukten icke för dem som väl kunna dräpa kroppen, men icke hava makt att dräpa själen, utan frukten fastmer honom som har makt att förgöra både själ och kropp i Gehenna. — Matteus 10:28
Citera
2026-08-31, 19:34
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Du fattar nog inte själv hur djävla dum du är..

Jisses fan..
Citera
2026-08-31, 19:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Du fattar nog inte själv hur djävla dum du är..

Jisses fan..
Halleluleja
Citera
2026-08-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Den enklaste förklaringen är oftast den rätta :-)

Men, tycker du inte att det var fantastiskt klokt av Gud att ge henne förmågan att utsöndra Kron Matolja? Detta skulle ju lura klentrogna att tro att underverket var ett falsarium?😁

Ja, ungefär som Gud i sin vishet skapade vissa berglager med dinosaurieskelett i.
Citera
2026-08-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Det är ju inte ett riktigt hot egentligen, det är bara en spydig kommentar för han var jobbig.

Jepp. Det är jobbigt med reproducerbara bevis.
Citera
2026-08-31, 19:45
Avstängd
Citat:
Det kan man men de kanske inte vet...

Min logiska slutsats är att om gud vore god så skulle han inte göra så att någon våldtas eller mördas.
Citera
2026-08-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Min logiska slutsats är att om gud vore god så skulle han inte göra så att någon våldtas eller mördas.

Men....han kanske har en dold avsikt med det som övergår mänskligt förstånd. T ex att påvisa hur ond människan blev efter en otillåten fruktstund.😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in