Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Jag anser att många kristna vittnesmål är trovärdiga p.g.a. många anledningar utöver bara att någon sagt någonting. Jag vet inte så mycket om icke-kristna vittnesmål om vishnu m.m. så jag kan inte uttala mig om det. Kan inte du visa någonting så tar vi det därifrån?
Visst. Skribenten Megha Bagdai publicerade sin personliga berättelse på plattformen Medium om när hennes svåger drabbades av en akut, livshotande medicinsk kris. Mitt under den pågående nattliga operationen satte hon sig framför en bild av Lord Shiva och mässade Mahamrityunjaya-mantrat (ett helande- och skyddsmantra) oavbrutet fram till soluppgången. Läkarna meddelade därefter att operationen mot alla odds lyckats och att han var utom fara.
Var det Shiva som räddade honom? Om inte, varför inte?
Den 21 september 1995 spreds ett rykte i New Delhi om att en staty av elefantguden Ganesha hade "druckit" en sked mjölk som hållits fram av en präst. Inom några timmar spred sig fenomenet över hela Indien och världen (inklusive tempel i Storbritannien, USA och Kanada). Miljontals människor, inklusive skeptiker och journalister, erbjöd mjölk till Ganesha-statyer och vittnade i direktsänd tv om hur vätskan sögst upp och försvann spårlöst i stenen. För många hinduer blev denna synkroniserade händelse ett definitivt vittnesbörd om gudomlig närvaro.
Är detta ett tecken på gudomlig närvaro? Om inte, varför inte?
En användare på plattformen Reddit delade ett personligt och känslosamt vittnesmål om en vision som helt förändrade personens liv. Efter att ha sett sekvenser ur Krishnas och Ramas liv öppnade sig plötsligt en himmelsk port. Framför porten dök den gigantiska, gudomliga örnen Garuda (Vishnus riddjur) upp med enorma utsträckta vingar. På Garudas rygg satt Vishnu och hans gemål Lakshmi i fullständig glans. Användaren beskrev hur de alla flög upp i skyn och uppgick i Brahman (det universella världsalltet). Upplevelsen beskrevs som starkare och vackrare än någon jordisk känsla och fyller än i dag personen med tårar av lycka.
Flög de upp till himlen på Garuda? Om inte, varför inte?