2026-08-28, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Va?

https://www.logicallyfallacious.com/logicalfallacies/False-Dilemma
Citera
2026-08-28, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
https://www.logicallyfallacious.com/logicalfallacies/False-Dilemma

Tala klarspråk. Vad vill du ha sagt ?
Citera
2026-08-28, 11:08
Medlem
Citat:
Tala klarspråk. Vad vill du ha sagt ?

Citat:
Ok så sossarna är tvärhederliga och har inget att göra med Muslimska Brödraskapet

Du ställer upp ett falskt antingen-eller-förhållande här.
Sameh Egyptsons avhandling kan mycket väl vara bristfällig, och Egyptsons akademiska pålitlighet kan mycket väl vara låg/ifrågasatt. Detta påstående kan var sant utan att den som säger detta samtidigt hävdar att påståendet att "sossarna är tvärhederliga och har inget att göra med Muslimska Brödraskapet" också är sant.

Du kan inte ställa upp det som att "antingen är Same Egyptson akademiskt pålitlig och hans avhandling fläckfri och mycket bra utförd, eller så är sossarna tvärhederliga och har inget att göra med Muslimska Brödraskapet."

Tycker du att påståendet om Egyptsons bristfälliga avhandling är felaktigt får du diskutera det påståendet, inte diskutera huruvida "sossar är tvärhederliga".
Citera
2026-08-28, 11:13
Medlem
Citat:
Du ställer upp ett falskt antingen-eller-förhållande här.
Sameh Egyptsons avhandling kan mycket väl vara bristfällig, och Egyptsons akademiska pålitlighet kan mycket väl vara låg/ifrågasatt. Detta påstående kan var sant utan att den som säger detta samtidigt hävdar att påståendet att "sossarna är tvärhederliga och har inget att göra med Muslimska Brödraskapet" också är sant.

Du kan inte ställa upp det som att "antingen är Same Egyptson akademiskt pålitlig och hans avhandling fläckfri och mycket bra utförd, eller så är sossarna tvärhederliga och har inget att göra med Muslimska Brödraskapet."

Tycker du att påståendet om Egyptsons bristfälliga avhandling är felaktigt får du diskutera det påståendet, inte diskutera huruvida "sossar är tvärhederliga".

Tycker S borde granskas i grund och botten, för helt osannolikt är det inte att skitpartiet har med en stor muslimsk terrororganisation att göra.
Jag kan inte bevisa nåt, men som sagt, en rejäl jävla granskning vore på sin plats.
SÄPO borde sätta igång.
Citera
2026-08-28, 11:16
Medlem
Citat:
Tycker S borde granskas i grund och botten, för helt osannolikt är det inte att skitpartiet har med en stor muslimsk terrororganisation att göra.
Jag kan inte bevisa nåt, men som sagt, en rejäl jävla granskning vore på sin plats.
SÄPO borde sätta igång.

MB granskas redan. Rekommenderad lyssning för dig: https://www.sverigesradio.se/avsnitt/sa-infiltrerar-muslimska-brodraskapet-sverige-grans
Citera
2026-08-28, 11:17
Medlem
Citat:
MB granskas redan. Rekommenderad lyssning för dig: https://www.sverigesradio.se/avsnitt/sa-infiltrerar-muslimska-brodraskapet-sverige-grans

Bra, men SÄPO borde hålla ögonen även på S.
Eller har S lyckats muta även självaste SÄPO ?

Ska lyssna inom kort. Tack.
Citera
2026-08-28, 11:25
Medlem
Citat:
Eller har S lyckats muta även självaste SÄPO ?

Hur gammal är du?
Citera
2026-08-28, 11:29
Medlem
Citat:
Hur gammal är du?

Skrev jag nåt dumt eller ?
Citera
2026-08-28, 11:31
Medlem
Citat:
Skrev jag nåt dumt eller ?

Av nyfikenhet bara.
Citera
2026-08-28, 11:47
Medlem
Citat:
Av nyfikenhet bara.

Njae utan du menade på att min fråga var dum.
Vad var det som var dumt med den ?
Citera
2026-08-28, 11:50
Medlem
Citat:
Njae utan du menade på att min fråga var dum.
Vad var det som var dumt med den ?

Nja. Behöver ha någon typ av hum om din ålder och vad du jobbar med för för att kunna förhålla mig till dina påståenden, tycker inte det är så konstigt.
Citera
2026-08-28, 11:51
Medlem
Citat:
Nja. Behöver ha någon typ av hum om din ålder och vad du jobbar med för för att kunna förhålla mig till dina påståenden, tycker inte det är så konstigt.

Vore det fel att SÄPO granskade S ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in