2026-08-31, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det här var mannens eget fel. Den generationen måste lära sig att hålla snattran och inte blrja mucka med folk på stan, även om de ser eller tycker att något är fel eller olagligt. Att ”ta ungdomarna i örat” fungerar inte längre. Då slutar det allt som oftast med att Bror Duktig själv hamnar på akuten eller på bårhuset. Detta är inte första gången. Det börjar bli rätt många nu.

Vad gjorde han? Hetsade mot folk?
Citera
2026-08-31, 15:45
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugntochstillsamt
Vad gjorde han? Hetsade mot folk?

De antastade hans dotter och han grep in för att skydda henne.
Som resultat fick han sitt huvud instampat.
Citera
2026-08-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Ta och försvinn nu ifrån tråden
Det är negrer och inget annat som avslutat någons liv
En person med ryggrad och heder som stod upp för sin dotter

Men vänsterpatrask som dig saknar ryggrad, heder och sunt tänkande
Jag får nog säga att ett sådant tänkande är väl allt annat än sunt, lite rim och reson måste vi ändå kunna kräva även om våldet ökat markant med immigrationen.
Citera
2026-08-31, 15:53
Medlem
Borde inte rubriceringen för anhållan vara mord om de misshandlat honom så styggt att de stampat in hans huvud...? Just nu rubriceras det som dråp?
Citera
2026-08-31, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppihej
Borde inte rubriceringen för anhållan vara mord om de misshandlat honom så styggt att de stampat in hans huvud...? Just nu rubriceras det som dråp?
Har du glömt att detta är Sverige? I det här trasiga landet blir du inte dömd för mord även om du mördar någon. Tacka vänsterns godhetsknarkande för det. Empati för förövare, ingen empati för brottsoffer.

Det kommer väl bli några månader i fängelse likt den negern som mördare Christian i Danmark, om dom ens får fängelsestraff.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Som svensk ska man tyvärr inte vistats utomhus på kvällar för då finns det stor risk att bli våldtagen, misshandlad eller mördad av några importerade raketforskare.

Tack till alla er som röstat för ett mångkulturellt Sverige.
Citera
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:

De bör dömas för sexuellt ofredande samt dråp.

Det enda rätta är livstidsfängelse utan någon gräns. Dvs de får ruttna i fängelset för alltid.
Citera
2026-08-31, 16:01
Medlem
BiskopHansBrasks avatar
Lugn i salen. En människa har dött, men innan utredningen ens hunnit lämna perrongen har vissa redan hunnit bygga både gärningsmannaprofil och etniskt motiv, med ”svartskallar” och grövre tillmälen som bevisföring.

Vi såg samma farsart vid Rådasjön, där den kollektiva vissheten var att det naturligtvis var ”svartskallar” som begått dådet. Vid häktningen visade det sig vara svenska namn på de misstänkta. Så mycket för den folktribunalens träffsäkerhet.

Och till er vars raseri tycks ha förtärt den sista resten av slutledningsförmåga: lägg undan facklan och låt hjärnan svalna innan ni återvänder till tangentbordet. Att bedriva kriminalutredning i ett tillstånd av etniskt blodrus är ungefär som att låta Nero sköta brandskyddet i Rom.

Rasism hör icke hemma här. Fakta först, fördomar aldrig. Den döde förtjänar åtminstone så mycket.
Citera
2026-08-31, 16:04
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det här var mannens eget fel. Den generationen måste lära sig att hålla snattran och inte blrja mucka med folk på stan, även om de ser eller tycker att något är fel eller olagligt. Att ”ta ungdomarna i örat” fungerar inte längre. Då slutar det allt som oftast med att Bror Duktig själv hamnar på akuten eller på bårhuset. Detta är inte första gången. Det börjar bli rätt många nu.

Jag antar att du inte har barn…?
Han försvarade sin dotter som blev antastad, det är en reaktion som inte går att kontrollera, alla som har barn känner väl till detta.
Jag har ofta tänkt att samma öde kan hända mig, jag skulle aldrig backa om någon gick på mina barn.
Citera
2026-08-31, 16:08
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag antar att du inte har barn…?
Han försvarade sin dotter som blev antastad, det är en reaktion som inte går att kontrollera, alla som har barn känner väl till detta.
Jag har ofta tänkt att samma öde kan hända mig, jag skulle aldrig backa om någon gick på mina barn.

Jag som inte har barn själv förstår dig och BO till fullo.
Hade jag själv haft barn hade jag försvarat dem med livet med.

Dessa avarter som begick detta brottet bör aldrig se dagsljus igen.

Det vore en skymf emot BO och rättsväsendet om de någonsin får vistas i dagsljus igen.
Senast redigerad av Jon10 2026-08-31 kl. 16:10.
Citera
2026-08-31, 16:10
Medlem
Citat:

Vad är det som gör att det inte rubriceras som mord?

– Rubriceringen kan ändras allt eftersom, men i nuläget, med hänsyn till omständigheterna och den situation våldet utövas i, så har vi landat i att det ska rubriceras som dråp.
Citera
2026-08-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
De bör dömas för sexuellt ofredande samt dråp.

Det enda rätta är livstidsfängelse utan någon gräns. Dvs de får ruttna i fängelset för alltid.

Vad jag menade var, är det rimligt att anta att de sparkat in någons huvud samtidigt som de "enbart " är anhållna för dråp? Det vore nog mer rimligt med en anhållan för mord direkt isf?

För min del får de gärna låsa in dem oavsett. Men jag är tveksam till rubriceringen? Den kan såklart ändras men det verkar som att polisen tycker att det finns många vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in