2026-08-31, 12:21
Medlem
Noetlovskijs avatar
Det är inte utsålt, finns biljetter kvar till flera föreställningar.

De tre först annonserade föreställningarna sålde dock slut på dryga timmen.
Citera
2026-08-31, 12:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så Jonas Inde ignoreras från den här rundan av gubbkalaset? Trots att han är den ende som hållit Killinggängets ursprungliga flagga högt IRL?

Inde har själv hoppat av Killinggänget och även fått frågan om att komma tillbaka men avböjt. Han har bara sig själv att skylla.

Jag gillade honom också väldigt mycket när det begav sig.
Citera
2026-08-31, 12:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Sjuka priser. Lägsta pris på 595kr. Borde vara högsta pris. Vid en konsert kan man förstå med ljus, bomber, eld och övrig rekvisita. Men ett par gubbar som står på scenen och pratar. Jag hade gärna sett spektaklet men inte i Globen. Robert har väl sitt på det torra, men de andra vill väl trygga pensionen. Nåväl det finns gott om meningslösa personer i Stockholm som tjänar alldeles för bra med pengar och som kan lägga sina pengar på detta, så det drabbar nog ingen fattig.

Sen pandemin har priser på allt sånt här rusat i taket och håller med dig helt och hållet. Både konserter och andra scenföreställningar har blivit helt horribelt dyrt. Att betala 600-1600kr för ett par timmars nöje kan jag tyvärr inte försvara någonstans när det mesta av showen bara kommer gå att se på en jumboton då arenan är på tok för stor för detta evenemang. Kommer säkerligen spelas in så kan säkert gå att se om något år på en tv nära dig.

Jag tror att även Johan Rheborg har pengar så han både klarar sig och får över en hel del och de andra i gruppen är säkerligen inte luspanka de heller.

Nu kommer de få in ett flertal goa miljoner till att lägga på högen så behöver nog inte vända på slantarna i framtiden heller.
Citera
2026-08-31, 12:26
Medlem
Synd att det blev Globen. Hade gärna gått annars. Något kul hittar de säkert på. Minus Schyffert. Han suger.

Hade varit kul om Inde hittat tillbaka också, men han är väl lite väl offroad vid det här laget.

"Ah, när åkte Boppers från Arjeplog då?"
Citera
2026-08-31, 12:28
Medlem
AlanGarners avatar
Inde var fruktansvärt bra när det begav sig, kommer aldrig glömma hans ”skitgubbe” från Torsk på Tallinn.

Synd att han blivit skogstokig på äldre dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jonas Inde kommenterar det så här:

"Eftersom folk frågar mig och @p3nyheter nyss har lagt ut en bild på Killinggänget där även jag ingår i gruppen, trots att jag inte kommer att delta i Globenskojet nästa år, så postar jag detta inlägg.

Den tiden var den tiden och jag vet att jag både skriver och skojar bättre idag och sen drygt fem år tillbaka än jag gjorde då. Att skoja om juden har gjort mig förmögen på så många olika sätt. Den glädjen och friheten är jag rädd om. Jag hade aldrig mäktat med att vara Nordens andlige ledare utan mina modiga val som komiker. Men även om jag är en väldigt stor människa, så är jag ändå bara en människa. Jag väljer att skydda mig från sammanhang som riskerar att utsätta mig för judesmittan."
Citera
2026-08-31, 12:29
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jonas Inde kommenterar det så här:

"Eftersom folk frågar mig och @p3nyheter nyss har lagt ut en bild på Killinggänget där även jag ingår i gruppen, trots att jag inte kommer att delta i Globenskojet nästa år, så postar jag detta inlägg.

Den tiden var den tiden och jag vet att jag både skriver och skojar bättre idag och sen drygt fem år tillbaka än jag gjorde då. Att skoja om juden har gjort mig förmögen på så många olika sätt. Den glädjen och friheten är jag rädd om. Jag hade aldrig mäktat med att vara Nordens andlige ledare utan mina modiga val som komiker. Men även om jag är en väldigt stor människa, så är jag ändå bara en människa. Jag väljer att skydda mig från sammanhang som riskerar att utsätta mig för judesmittan."

????
Jag förstår inte vad han menar; kan Du förklara?
Citera
2026-08-31, 12:30
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Kan det inte vara så att detta är ett bevis på att svensken är utsvulten på denna typ av humor?

Vi har ju tappat lite av utanför boxen humor, och många har nog hållits tillbaka av oro för vad man faktiskt kan visa uppskattning för av humor, utan att det får sociala konsekvenser.

Däremot är ju humor en färskvara, och jag tror att mycket av deras tidiga humor inte skylle flyga idag.

Å andra sidan är Torsk på Tallinn en av de bästa samhällssatiriska skildringar jag sett.
Citera
2026-08-31, 12:30
Medlem
AlanGarners avatar
Jag tror inte Inde är tillräknelig längre. Han är ju helt psykotisk numera. Bortsett från hans nazism så finns det nog risk för de absolut mest konstiga reaktioner från honom om man ställer honom på en scen på Globen.

Citat:
Ursprungligen postat av 0helig
Synd att det blev Globen. Hade gärna gått annars. Något kul hittar de säkert på. Minus Schyffert. Han suger.

Hade varit kul om Inde hittat tillbaka också, men han är väl lite väl offroad vid det här laget.

"Ah, när åkte Boppers från Arjeplog då?"
Citera
2026-08-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Tror det kommer drivas med högern i första hand. Lär bli mycket lättsmält humor för medelklassen från Södermalm.
Fast var Killinggänget så speciellt politiska när det begav sig?
Absolut är Percy Nilegård "höger" och Lasse Kongo ska säkert underförstått tolkas som vänster.
Citera
2026-08-31, 12:33
Medlem
AlanGarners avatar
Det är ett skri inifrån mentalsjukhusets djupaste rum.

Han är alltid så här osammanhängande nuförtiden, sen han blev helt galen.

Han menar att han är bättre nu än under Killingåren och att han i alla fall inte har tid nu när han är Nordens Andlige Ledare.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
????
Jag förstår inte vad han menar; kan Du förklara?
Citera
2026-08-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast var Killinggänget så speciellt politiska när det begav sig?
Absolut är Percy Nilegård "höger" och Lasse Kongo ska säkert underförstått tolkas som vänster.
Percy är ju en nidbild av en högerkapitalist.

Och Schyffert har ju kommit ut som rosa på senare år.
Citera
2026-08-31, 12:35
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Det är ett skri inifrån mentalsjukhusets djupaste rum.

Han är alltid så här osammanhängande nuförtiden, sen han blev helt galen.

Han menar att han är bättre nu än under Killingåren och att han i alla fall inte har tid nu när han är Nordens Andlige Ledare.

Driver han eller menar han vad han skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in