2026-08-31, 12:02
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Johan Rheborg är ju en helt annan klass än de andra. Men det är säkert kul ändå!
Av de jag träffat IRL är Rheborg utan tvekan den absolut tråkigaste. Fullständig Dramaten-personlighet.

Personligen hoppas jag de bombar fullständigt. Att dessutom PK-idioten Arve dyker upp är ju verkligen ytterigare ett sänke. Ma får förmoda att Socialdemokraterna stödköpt de flesta biljetterna.
Citera
2026-08-31, 12:02
Medlem
Crabbofixs avatar
Tror ni Patrik Arve, 60 år, sångaren i husbandet Teddybears kommer sjunga några kramgoa låtar?

Kanske kommer han damma av några av hans mest kritiska till kapitalismen under dessa 11 utsålda shower i globen?

What's Your Problem?" (feat. Baby Trish)

Fokus: Hyperkonsumtion och ekonomiska klyftor.

”Låten fungerar som en slagkraftig hymn som riktar sig mot samhällets girighet och den obevekliga jakten på materiell rikedom.”

"Devil's Music" (feat. ADL)

Fokus: Företagsgirighet och att ”sälja sig”.

"Med hjälp av den klassiska metaforen om att sluta ett avtal med djävulen vid vägskälet skildrar låten hur man säljer sin själ i utbyte mot en blank check."
Citera
2026-08-31, 12:05
Medlem
Schyffert gör att det blir omöjligt att se, annars hade varit kul.
Citera
2026-08-31, 12:06
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Vem fan vill se dom leka 90-tal?
Största problemet är ju Shyffert.
Hoppas dom misslyckas totalt och gör bort sig på scen. Drabbar inga fattiga iallafall.
Citera
2026-08-31, 12:07
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det blir säkert bra. Bättre än mycket annat.
Att man säljer ut 11 globen är kanske ett underbetyg ät samtidens "humor".

Vi har inte fått så mycket nytt sedan storhetstiden. Några bra ståuppare i ett hav av dåliga.

Folk vill skratta ikapp med illern Göran.

Komedi finns knappt på bio längre.
Citera
2026-08-31, 12:10
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Han gjorde ju något om 90-talet. Minns jag gjorde ont i kropp och själ. Att se den showen på TV. Ännu mer att sällskapet tyckte han var rolig på riktigt.
Citera
2026-08-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vet inte varför, men det känns som att det kommer att drivas rätt friskt med Tide-regeringen faktiskt.
Det kan du fethaja. Schyffert är väl grällrosa politiskt.
Citera
2026-08-31, 12:15
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Hoppas dom misslyckas totalt och gör bort sig på scen. Drabbar inga fattiga iallafall.

Om dom gjorde bort sig på scen tror jag succén bara skulle blivit större. Först och främst är det ju inga fattiglappar eller idioter vi talar om.

Men alltså, vi snackar 11 utsålda Globen redan. Förstår du hur extremt stort detta är, särskilt om man räknar in eventuella stödköp av biljetter av sossarna och Arves politiska hemvist.
Citera
2026-08-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Nä, blir att kolla på Nile City repriser istället!

De vill bara håva in cash nu.. och det är inget fel med det.
Ja det är lite som Monty Pythons sista gig för en del år sedan (inga jämförelser i övrigt)
Citera
2026-08-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Killinggänget var roliga då (utom Schyffert, han har aldrig varit rolig).
Håller med, han är som Jerry Seinfeld. Centralfigur, men intetsägande, spelar bara sig själv rakt upp och ned och bidrar inte till något.
Citera
2026-08-31, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Man kan driva med svensk politik in i absurdum och då inte bara mot Tidelaget. Sossarna och Vänstern här väl stått för minst lika mycket idioti. Det är nästan så att MP är de enda som framstår som sakliga.
Tror det kommer drivas med högern i första hand. Lär bli mycket lättsmält humor för medelklassen från Södermalm.
Citera
2026-08-31, 12:19
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Om dom gjorde bort sig på scen tror jag succén bara skulle blivit större. Först och främst är det ju inga fattiglappar eller idioter vi talar om.

Men alltså, vi snackar 11 utsålda Globen redan. Förstår du hur extremt stort detta är, särskilt om man räknar in eventuella stödköp av biljetter av sossarna och Arves politiska hemvist.
Ja och det stör mig en smula faktiskt. Men klart bevisar ju hur populära dom är bland folket. Kan ju säga lite om Sverige kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in