2026-08-31, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Lionel Ritchie var en ”vit neger” eftersom han var mulatt. Han var väldigt smörig och sjöng för vit medelklass snarare än svart arbetarklass. Därför var det väldigt roligt att kalla honom världens vitaste neger - särskilt i mitten av 90-talet då han betraktades som passé och hans coolhetsfaktor var i den absoluta botten.

Varför har jag fått för mig att de kallade nyhetsankaret Katarina Sandström på Rapport för det?
Citera
2026-08-31, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag förstår inte det roliga i det tyvärr ?

Roligare är väl om du har sett Stewie Wonders skor?
-Det har inte han heller

Hur många judar får plats i en folkvagn, osv.....
Ritchie skämtet suger.. inte ens på nittiotalet var det roligt.
Möjligen var det uppseendeväckande att få säga "vit neger" enbart....inte speciellt kul.

Att du saknar humor kan jag inte hjälpa dig med.
Citera
2026-08-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronhjort111
Varför har jag fått för mig att de kallade nyhetsankaret Katarina Sandström på Rapport för det?

Kanske för att hon är Sveriges vitaste neger?
Citera
2026-08-31, 18:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag förstår inte det roliga i det tyvärr ?

Roligare är väl om du har sett Stewie Wonders skor?
-Det har inte han heller

Hur många judar får plats i en folkvagn, osv.....
Ritchie skämtet suger.. inte ens på nittiotalet var det roligt.
Möjligen var det uppseendeväckande att få säga "vit neger" enbart....inte speciellt kul.

I vilket fall som helst har skämtet om Lionel satt sig i folksjälen. Har hört det upprepas av fulla polare hundratals gånger genom åren.
Citera
2026-08-31, 18:05
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Är ju bara ett bevis på att du inte har någon humor.

Killinggänget är det roligaste Norden har att komma med. Men ni snöflingor har väl blivit kränkta utav något, eller inte vet vad Novemberkåsan är för något.

Med andra ord är du 50+ och har ingen koll på svensk humor.
Citera
2026-08-31, 18:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Ingen av dom är väl utarmad?

Nej men detta blir nog i särklass det största gaget nån av dem fått och det är det svårt att tacka nej till.
Citera
2026-08-31, 18:08
Medlem
Det skulle kunna bli bra, men risken finns att det kommer att kännas lika efter sin tid som solstollarna skulle göra idag. Svensk humor åldras väldigt fort.
Citera
2026-08-31, 18:12
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronhjort111
Tack! Vart la han ut detta?

@judiskviking är skådespelaren och komikern Jonas Indes konto på sociala medier och YouTube
Citera
2026-08-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så Jonas Inde ignoreras från den här rundan av gubbkalaset? Trots att han är den ende som hållit Killinggängets ursprungliga flagga högt IRL?
Ignoreras? Det är väl Jonas som valt att ignorera sina gamla gubbpolare?
Citera
2026-08-31, 18:17
Medlem
Ska de köra 90-talshumor 2027? De kommer bara framstå som tondöva och bli anmälda för diverse övertramp samt diskriminering.
Citera
2026-08-31, 18:17
Medlem
Killinggänget utan Inde är kasst. Han var hur rolig som helst till skillnad från Schyffert.
Har svårt att tro deras humor flyger än idag? Eller är det något nytt koncept dom kör?
Citera
2026-08-31, 18:18
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Andres Lokko är så sjukt rolig och galen, vilket tydligt framgår av namnet "lokko", alltså galen på spanska

Ja verkligen. Född rolig. Lokko är en introvert pappskalle. Han lommade runt i rummet och var allmänt deprimerad, vilket gav upphov till allehanda fiktiva karaktärer som sedan inverterades av Robert Gustavsson. Fattaru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in