Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Vilka av dessa egenskaper innehas av Peter Mangs?
Är han snygg? Självsäker? Intelligent? Socialt kapabel? Lång och god fysik?
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/peter-madsens-beundrarinnor-kan-portas-fran-fangelset
Intelligent är han säkert, möjligen också självsäker. Mest torde han vara tokig, men det kanske appellerar på kvinnor det också? Vad är det annars som Du menar är sexuellt attraktivt hos en kvinnohalshuggare?
Du inser väl att fallet Madsen, och för all del rätt många andra manliga kriminella, ger män överlag intrycket att våld och vansinne är en väg till sexuell framgång? Ni har svårt att hävda att snällhet, omtanke och skötsamhet är något som gynnar män sexuellt?
Hej Strix,
Mangs eller Madsen?
Ingenstans i artikeln, som handlar om Madsen förövrigt, står det något om nått antal av kvinnor...det kan alltså röra sig om 2, 10 eller 100 vad vet jag...men det är oavsett inte ens en bråkdel av kvinnor i Danmark.
De går alltså inte göra detta löjliga påstående av att "kvinnor" skulle attraheras av kriminella.
Utan det du har är att "vissa" kvinnor, förmodligen ett mycket ringa antal, har detta intresse och psykologin bakom detta låter jag psykologer förklara, men låt mig gissa att det i stort handlar om kvinnor som haft kriminella män i sin närhet under uppväxten. På ungefär samma sätt som många killar i samma kontext även de dras mot våldsverkare och kriminalitet.
Vidare, ett av de större kännetecknen just för psykopati, är förmågan att charma sin omgivning. Bara det borde säga dig något om vad nu ev. Madsen har som gynnar honom.
Men notera. Varken Peter Madsen eller Mangs har barn.