2026-08-30, 22:54
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Hur kan ni förvänta er annat? om en man går ut på stan och ser en snygg tjej gå förbi så betyder det ju per automatik att den tjejen är knullbar, men då mannen med största sannolikhet inte känner någon form av känslomässig attraktion för denna tjejen så blir hon ju inget annat än ett sexobjekt.

Jag vet inte hur den kvinnliga hjärnan fungerar, men det jag beskrev ovan är hur gemene man därute tänker. Tänker ni kvinnor på samma sätt när ni ser snygga killar ute på stan? har en känsla av att så inte är fallet då ni kvinnor verkar hata denna tanke medan män ser den som naturlig.

Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
ja de stämmer

feminism är en slags sjukdom, likt psykos. de har fått för sig att de är värda mer än sexleksaker.
jämställdhet är också en slags illusion som inte finns eller bör finnas.
men som tur e har ju män fortf högre löner än kvinnor.

så nåt rätt gör vi ju iaf.

för att svara på din fråga tror jag tjejer som har infinnit sig i att bara användas som sexdockor och har sänkt intelligensen till den nivån tror ja också tittar på killar på stan. de har lärt sig att gilla att vara knullmaskiner och således har betingat sig själva att gilla det och vill ha mer av det.
och de vill visa männen att de vill behaga.
Man undrar vad era mammor gjorde mot er.
Citera
2026-08-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Vilka av dessa egenskaper innehas av Peter Mangs?

Är han snygg? Självsäker? Intelligent? Socialt kapabel? Lång och god fysik?
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/peter-madsens-beundrarinnor-kan-portas-fran-fangelset

Intelligent är han säkert, möjligen också självsäker. Mest torde han vara tokig, men det kanske appellerar på kvinnor det också? Vad är det annars som Du menar är sexuellt attraktivt hos en kvinnohalshuggare?

Du inser väl att fallet Madsen, och för all del rätt många andra manliga kriminella, ger män överlag intrycket att våld och vansinne är en väg till sexuell framgång? Ni har svårt att hävda att snällhet, omtanke och skötsamhet är något som gynnar män sexuellt?

Hej Strix,
Mangs eller Madsen?
Ingenstans i artikeln, som handlar om Madsen förövrigt, står det något om nått antal av kvinnor...det kan alltså röra sig om 2, 10 eller 100 vad vet jag...men det är oavsett inte ens en bråkdel av kvinnor i Danmark.
De går alltså inte göra detta löjliga påstående av att "kvinnor" skulle attraheras av kriminella.
Utan det du har är att "vissa" kvinnor, förmodligen ett mycket ringa antal, har detta intresse och psykologin bakom detta låter jag psykologer förklara, men låt mig gissa att det i stort handlar om kvinnor som haft kriminella män i sin närhet under uppväxten. På ungefär samma sätt som många killar i samma kontext även de dras mot våldsverkare och kriminalitet.

Vidare, ett av de större kännetecknen just för psykopati, är förmågan att charma sin omgivning. Bara det borde säga dig något om vad nu ev. Madsen har som gynnar honom.

Men notera. Varken Peter Madsen eller Mangs har barn.
Senast redigerad av Merapi 2026-08-30 kl. 22:58.
Citera
2026-08-31, 00:00
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hej Strix,
Mangs eller Madsen?
Ingenstans i artikeln, som handlar om Madsen förövrigt, står det något om nått antal av kvinnor...det kan alltså röra sig om 2, 10 eller 100 vad vet jag...men det är oavsett inte ens en bråkdel av kvinnor i Danmark.
De går alltså inte göra detta löjliga påstående av att "kvinnor" skulle attraheras av kriminella.
Utan det du har är att "vissa" kvinnor, förmodligen ett mycket ringa antal, har detta intresse och psykologin bakom detta låter jag psykologer förklara, men låt mig gissa att det i stort handlar om kvinnor som haft kriminella män i sin närhet under uppväxten. På ungefär samma sätt som många killar i samma kontext även de dras mot våldsverkare och kriminalitet.

Vidare, ett av de större kännetecknen just för psykopati, är förmågan att charma sin omgivning. Bara det borde säga dig något om vad nu ev. Madsen har som gynnar honom.

Men notera. Varken Peter Madsen eller Mangs har barn.

Madsen. Märklig lapsus, men idioter blandar sig lätt.

Det är intressant att det inte står en kö av män som vill ha sex med kvinnliga interner. De tycks ha starkt begränsad attraktionskraft. Vi ser detta kvinnliga fenomen i olika sammanhang, exempelvis att det finns inte så få kvinnor som gång efter gång drar sig till olika kvinnomisshandlare.

Att det finns kvinnor som avstår våldsamma män, betyder inte så mycket ty det är det rimliga. Det är förekomsten av det orimliga beteendet som är det intressanta.
Citera
2026-08-31, 00:44
Medlem
Citat:

Det är intressant att det inte står en kö av män som vill ha sex med kvinnliga interner. De tycks ha starkt begränsad attraktionskraft. Vi ser detta kvinnliga fenomen i olika sammanhang, exempelvis att det finns inte så få kvinnor som gång efter gång drar sig till olika kvinnomisshandlare.

Att det finns kvinnor som avstår våldsamma män, betyder inte så mycket ty det är det rimliga. Det är förekomsten av det orimliga beteendet som är det intressanta.

Det knullas rätt friskt på anstalter för kvinnor också, mellan intagna och manliga fångvaktare. Saken är den att antalet kvinnliga iinterner är mycket mindre än antalet manliga interner och kvinnliga brottslingar som begår brutala/spektakulära brott är ännu mindre till antalet. Alltså är det få kvinnliga brottslingar som figurerar och visas upp i media. På rak arm kan jag bara nämna Johanna Möller om jag ska vara ärlig med hur många kvinnliga tunga kriminella som jag känner till. Sen är eller blir många kvinnor som lever det livet lesbiska. Det har man ju sett på flertalet dokumentärer.

Majoriteten kvinnor undviker tungt kriminella/våldsamma män, så absolut inget att förringa.

Kvinnor som dras till kriminella och/eller växer upp i en sådan miljö visar återigen på vikten av sunda och trygga manliga förebilder både för flickor och pojkar. Barn lär sig relationer från de vuxna de växer upp med.
Citera
2026-08-31, 07:35
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det knullas rätt friskt på anstalter för kvinnor också, mellan intagna och manliga fångvaktare.

Källa?
Citera
2026-08-31, 07:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Det knullas rätt friskt på anstalter för kvinnor också, mellan intagna och manliga fångvaktare. Saken är den att antalet kvinnliga iinterner är mycket mindre än antalet manliga interner och kvinnliga brottslingar som begår brutala/spektakulära brott är ännu mindre till antalet. Alltså är det få kvinnliga brottslingar som figurerar och visas upp i media. På rak arm kan jag bara nämna Johanna Möller om jag ska vara ärlig med hur många kvinnliga tunga kriminella som jag känner till. Sen är eller blir många kvinnor som lever det livet lesbiska. Det har man ju sett på flertalet dokumentärer.

Visst är det avsevärt färre kvinnliga interner, likafullt står det inga män i kö utanför. Att interner har sexuella relationer med personal - oaktat åt vilket håll detta går könsmässigt - måste motverkas å det strängaste. Det är väl belagt att får många kvinnliga fångvaktare har relationer med manliga interner, vilket bidrar till att visa på mitt argument ovan.

Citat:
Majoriteten kvinnor undviker tungt kriminella/våldsamma män, så absolut inget att förringa.

Kvinnor som dras till kriminella och/eller växer upp i en sådan miljö visar återigen på vikten av sunda och trygga manliga förebilder både för flickor och pojkar. Barn lär sig relationer från de vuxna de växer upp med.

Allt färre kvinnor växer upp i en god miljö, emedan alltför många kvinnor inte klarar av att långsiktigt leva i en stabil relation med en man. Vi behöver mycket tydligare lyfta fram behovet av stabila kärnfamiljer.
Citera
2026-08-31, 09:15
Medlem
Citat:

Det är enkelt förklarat, för att antalet män som tvingats växa upp med en grovt kriminell moder som lustmördar män är betydlgit färre än antalet barn som växer upp med grovt kriminell och våldsverkande fader.
Och eftersom där alltså finns visst fog för att då vi söker partners så letar vi efter bekanta personlighetstyper, dvs våra föräldrars, så får du detta resultatet.
men återigen, pojkar som vuxit upp i grov kriminalitet och kanske även med "svaga" kvinnor som mödrar, löper också betydligt större risk att själva hamna där. Och det skulle jag häva är ett reellt mycket större problem än att skriva kärleksbrev till intagna.
Citera
2026-08-31, 09:48
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
En person som inte vill bli knullad är inte knullbar om du inte planerat att tvinga dig på henne/honom.

Hur vet du att hon inte vill bli knullad. Hon kanske inte planerade att bli knullad när hon gick ut. Men efter att kontakt är tagen och efter lite samtal kanske hon inte vill något annat än att bli knullad?
Citera
2026-08-31, 11:48
Medlem
Citat:
Visst är det avsevärt färre kvinnliga interner, likafullt står det inga män i kö utanför. Att interner har sexuella relationer med personal - oaktat åt vilket håll detta går könsmässigt - måste motverkas å det strängaste. Det är väl belagt att får många kvinnliga fångvaktare har relationer med manliga interner, vilket bidrar till att visa på mitt argument ovan.

Allt färre kvinnor växer upp i en god miljö, emedan alltför många kvinnor inte klarar av att långsiktigt leva i en stabil relation med en man. Vi behöver mycket tydligare lyfta fram behovet av stabila kärnfamiljer.

Vilka kvinnliga interner tänker du dig att män skulle stå på kö för? Vilket är utbudet så att säga?

Såklart måste relationer mellan personal och intagna förhindras till varje pris. Jag fattar inte ens varför det finns kvinnlig personal på manliga anstalter och vice versa.

Detsamma gäller för män i ännu högre grad. Många av invandrartjejerna tar sig ändå igenom utbildning och får bra jobb trots kriminella brorsor och dysfunktionella familjer.

Du verkar lägga väldigt stor tilltro till kärnfamiljen. Och visst är kärnfamiljen oslagbar när den är trygg och kärleksfull. Men många kärnfamiljer är inte trygga och kärleksfulla och så har det alltid varit. Men man kan stötta kärnfamiljen genom att dra ner arbetstiden och bygga upp en bra psykiatri och beroendevård, bland annat
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-31 kl. 11:51.
Citera
2026-08-31, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Hur vet du att hon inte vill bli knullad. Hon kanske inte planerade att bli knullad när hon gick ut. Men efter att kontakt är tagen och efter lite samtal kanske hon inte vill något annat än att bli knullad?

Om hon efter en utekväll vill knulla med dig, har du då samtycke eller inte?
Citera
2026-08-31, 12:21
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är enkelt förklarat, för att antalet män som tvingats växa upp med en grovt kriminell moder som lustmördar män är betydlgit färre än antalet barn som växer upp med grovt kriminell och våldsverkande fader.
Och eftersom där alltså finns visst fog för att då vi söker partners så letar vi efter bekanta personlighetstyper, dvs våra föräldrars, så får du detta resultatet.
men återigen, pojkar som vuxit upp i grov kriminalitet och kanske även med "svaga" kvinnor som mödrar, löper också betydligt större risk att själva hamna där. Och det skulle jag häva är ett reellt mycket större problem än att skriva kärleksbrev till intagna.

Det finns ett flertal problem i detta. Rättsväsendet har börjat att mera systematiskt upptäcka och agera mot sådant. Kärleksbreven är en liten sak, utan det är t ex insmuggling, hjälp med rymning och läckage av hemliga uppgifter som blivit avsevärt värre inom ett flertal myndigheter.

Att sexuella relationer kan ha flera problematiska dimensioner får man inte bortse ifrån.
Citera
2026-08-31, 12:24
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Vilka kvinnliga interner tänker du dig att män skulle stå på kö för? Vilket är utbudet så att säga?

Inga, eller så gott som inga. Det är det som är min poäng. Det är nog få män som skulle stå i kö utanför Hinseberg.

Citat:
Såklart måste relationer mellan personal och intagna förhindras till varje pris. Jag fattar inte ens varför det finns kvinnlig personal på manliga anstalter och vice versa.

Detsamma gäller för män i ännu högre grad. Många av invandrartjejerna tar sig ändå igenom utbildning och får bra jobb trots kriminella brorsor och dysfunktionella familjer.

Du verkar lägga väldigt stor tilltro till kärnfamiljen. Och visst är kärnfamiljen oslagbar när den är trygg och kärleksfull. Men många kärnfamiljer är inte trygga och kärleksfulla och så har det alltid varit. Men man kan stötta kärnfamiljen genom att dra ner arbetstiden och bygga upp en bra psykiatri och beroendevård, bland annat

Så klart borde det inte vara tillåtet med könsmix på anstalterna.

Kärnfamiljen som koncept är givetvis inte felfri, och lär knappast någonsin bli. Den är emellertid det bästa vi har till hands. I en dysfunktionell värld får man luta sig mot det minst dysfunktionella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in