Igår, 22:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och verkligheten är beskaffad så att går man runt och väljer att betrakta andra människor som saker....och inte levande människor med samma värde och mänskliga rättigheter som man själv ..så kommer det bli problem...för "saker" kan man förstöra, slänga, trampa på, "använda" till lite av varje...utan att det gör något, visst nån "ägare" nånstans kan bli arg...men well man har ju inte gjort "någon" illa so what...

problemet med sexobjektifiering...är ett manligt i huvudsak. är män som inte beaktar VERKLIGHETEN av att kvinnor faktiskt är människor och inte "leksaker" .

Jag vill inte påstå att det inte finns män som betraktar kvinnor som leksaker, eller värre, men det är inte det generella förhållandet. Du väljer att ā priori betrakta det manliga sexintresset som enkom negativt, men så förhåller det sig inte. Det manliga sexintresset är en förutsättning för parbildning, familjebildning och fortplantning. Jag vet att Du inte tycker att det är så viktigt, men det är avgörande för mänskligheten. Du kan inte indoktrinera bort hur biologin fungerar.

Citat:
Nationell sammanhållning har nog mycket lite att göra med kriminalitet. Sammanhållning däremot kan nog spela stor roll.
Och om utbildningssystemen spelar nån roll i saken så ligger ju ditt ideal till system pyrt till, för det rådde då vi hade hög kriminalitet.

Snälla Uven, människan är gjord för att klara av att undertrycka impulser av egenintresse för gruppens skull, vi är flockdjur.

Och kul att just du, en gammal konservativ misogyn gubbe hävdar att det inte går att med normer eller lag få bort "sexintresse". När just DIN ideologi lagt sån enorm kraft på att göra just detta då det kommer till flickor och kvinnor...

Man baxnar fan över din otroliga ensidighet och totala oförmåga vad det verkar att överhuvudtaget ta flickor och kvinnor i beaktande som del av "din" verklighet.

Javisst klarar (de flesta) människor av att undertrycka allehanda intressen; sex, hunger, tröst, trötthet etc. Det är därför jag menar att även kvinnor har valet att ibland avstå från sex - precis som män får göra allt som oftast. Men, Du ställer aldrig krav på kvinnor och Du anser att allt med manlig sexualitet skall misstänkliggöras.
Citera
Igår, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag vill inte påstå att det inte finns män som betraktar kvinnor som leksaker, eller värre, men det är inte det generella förhållandet. Du väljer att ā priori betrakta det manliga sexintresset som enkom negativt, men så förhåller det sig inte. Det manliga sexintresset är en förutsättning för parbildning, familjebildning och fortplantning. Jag vet att Du inte tycker att det är så viktigt, men det är avgörande för mänskligheten. Du kan inte indoktrinera bort hur biologin fungerar.

Men, det är alltså vad objektifiering betyder, vad du nu än försöker fantisera om vad det annars skulle betyda.
Att inte alla män har det beteendet är det ingen som motsatt, bara din fantasi om att objektifiering plötsligt skulle stå för nått helt annat än vad det alltså gör.

och nej jag betraktar inte alls vare sig manlig sexualitet eller mäns "generella" sexuella beteende som negativt överhuvudtaget. jag betraktar bara negativt sexuellt beteende kontra andra...som ex. aktiv pedofili, sexuellt våld, tvång, utnyttjande och!....sexuellt objektifierande av andra människor, och jag gör det OAVSETT om beteendet görs av män eller kvinnor. Grejen är att alla dessa beteenden så gott som undantagslöst utförs av män....och oftast mot kvinnor, även om även pojkar och män också kan drabbas.

Däremot....så har vi en konservativ historisk tradition av att JUST betrakta kvinnlig sexualitet som enkom ondo som verkar dröja sig kvar även uppe i Norden av män som du ex.

Citat:
Javisst klarar (de flesta) människor av att undertrycka allehanda intressen; sex, hunger, tröst, trötthet etc. Det är därför jag menar att även kvinnor har valet att ibland avstå från sex - precis som män får göra allt som oftast. Men, Du ställer aldrig krav på kvinnor och Du anser att allt med manlig sexualitet skall misstänkliggöras.

vad du gör dig löjlig Uven.
Att du seriöst har mage! att försöka få det till att kvinnor i världen aldrig lägger band på sig sexuellt....aldrig TVINGAS att lägga band på sin sexualitet......hör du fan inte vad du själv sitter och påstår? Hundratals miljoner av kvinnor världen över Uven lever med konservativa oskuldsnormer, många av dem med ett KRAV om oskuld som om det inte efterlevs riskerar att mördas av sin egen familj eller skammas skiten av sin omgivning.
Säkert lika många miljoner kvinnor tvingas in i äktenskap med män de är absolut 0 sexuellt intresserade av och får aldrig i livet överhuvudtaget uppleva ha sex med en man de faktiskt vill ha sex med....nånsin ens fattat vad detta innebär för deras mänskliga lycka Uven?

Jag ställer samma krav på kvinnor som jag ställer på män.
1. Ha bara samtyckande sex, med människor som du VET vill detta med just dig, här och nu. Respektera nej eller icke visat intresse eller ev. visad rädsla som det nej tack det nu faktiskt är, tom när det gäller en fast partner.

2. Sluta lägg dig i andra människors sexualitet, vares sig det nu handlar om att begränsa, förbjuda eller kontrollera eller tvinga, så länge andras sexualitet inte skadar någon annan så är den inte din business att nedvärdera, förbjuda eller kränka.
Citera
Idag, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Säkert lika många miljoner kvinnor tvingas in i äktenskap med män de är absolut 0 sexuellt intresserade av och får aldrig i livet överhuvudtaget uppleva ha sex med en man de faktiskt vill ha sex med....nånsin ens fattat vad detta innebär för deras mänskliga lycka Uven?

Buhu. Incels får aldrig i livet uppleva ha sex med en kvinna de vill ha sex med, men det är ingen som tycker synd om dem för det. De får istället höra floskler som "ryck upp dig, "sex är ingen mänsklig rättighet", eller "du dör inte utan sex" osv. Deras mänskliga lycka skiter såna som du i. Och om incels väljer att betala så att de ändå får uppleva sex någon gång under sitt enda liv på jorden så ska de i fängelse enligt dig. Så kan män klara sig utan sex med någon de vill ha sex med så kan kvinnor det också.

Vidare så har kvinnor i väst oändliga möjligheter idag. Men är de lyckliga för det? Nej. Förmodligen skulle både kvinnor och män vara lyckligare om de "tvingades" in i äktenskap. Men sånt är väl svårt för egocentriska narcissister som dig att ta in. Sen är ju kvinnor hypergama vilket innebär att det går att justera/manipulera samhället så att fler män blir sexuellt attraktiva för kvinnor. Men det är du ju också emot. Istället stödjer du en ideologi och samhällsmodell som minimerar antalet attraktiva män för kvinnor att ha sex med.

Citat:
Jag ställer samma krav på kvinnor som jag ställer på män.
1. Ha bara samtyckande sex, med människor som du VET vill detta med just dig, här och nu. Respektera nej eller icke visat intresse eller ev. visad rädsla som det nej tack det nu faktiskt är, tom när det gäller en fast partner.

2. Sluta lägg dig i andra människors sexualitet, vares sig det nu handlar om att begränsa, förbjuda eller kontrollera eller tvinga, så länge andras sexualitet inte skadar någon annan så är den inte din business att nedvärdera, förbjuda eller kränka.

"Sluta lägg dig i" säger du som kräver att det ska vara olagligt att ge motparten pengar i samband med sexuell aktivitet. DÄR kan vi snacka om något som inte är DIN business överhuvudtaget. Du vill påtvinga dina sexuella regler på andra människor. Sluta lägg dig i, säger jag.
Citera
Idag, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Reklam och fiktion ska få visa damer och herrar i mindre eller mer kläder. Låt marknaden bestämma

Nej då har du missuppfattat. Det är feminister som Merapi som ska bestämma det. Precis som såna som hon också ska bestämma av vilka anledningar människor ägnar sig åt sexuella aktiviteter med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in