2026-08-31, 09:23
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Undrar om hans motståndare förstår att under hans ovårdade språk så finns det en vettig politik, på urvalet ser det mest ut som att motdebattörerna saknar motargument och i stället går över till personangrepp. Om vanligt folk noterar sådana detaljer så är det inte förvånande att Allard har blivit såpass populär.
Typ så, han fullkomligt mosar dem ju. Att man i en debatt säger att den andra "representerar svettiga killar som inte får ligga" när man själv är politiskt aktiv är nåt av det sjukaste jag hört. OCH? De röstar också eller är inte alla väljargrupper lika mycket värda?
Citera
2026-08-31, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalTechnique
Ett bra sätt att se om en politiker är duktig eller inte är att se vilka fans människan har. Tittar vi på flashback är det överväldigande white trash och chuds som gillar honom. Människor utan någon STEM-utbildning med något hittepåjobb. Lägg gärna till att de är ensamma oskulder också så är vi hemma.

Nej Allard är inte en duktig eller skicklig politiker, han tittade lite på de amerikanska motsvarigheterna. Folk som gillar "own the libsss" och annat trams. Virala klipp när man säger något lite halvfyndigt, det är det han lever för.
Jag år lågutbildad, men tjänar mycket pengar och får ligga
Citera
2026-08-31, 09:27
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Vi kan alla ljuga på flashback, förstår dock inte syftet. Högutbildade faller inte för tiktok kändisar som skriker hora, idiot osv. Vi vill inte ens beblanda oss med sådana drägg. Finns även statistik på vilka grupper som röstar vad så förstår inte riktigt varför du ska låtsas vara något du inte är. Märkligt cope oavsett, nä du får jobba på det.

Avstå från att svara mig
vilka "vi"? ja du och dina tio forskarpolare som har läst alldeles för många HP än ni kan räkna till behöver inte se Markus Allard om ni inte vill. Alla röster är lika mycket värda i Sverige så hur är det ens relevant vilka som röstar eller inte? Bara för att du inte gillar någon betyder det ju inte att andra inte kan göra det, oavsett hur många HP man har inkasserat. Dessutom är utbildning och bildning två helt olika saker. Jag kan läsa 5 år av genusvetenskap men jag hade nog blivit minde smart på kuppen.
Citera
2026-08-31, 09:29
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Vad är det för individer de valt ut? Sätt någon riktig politiker där, som kan förklara.

Mycket av det han säger är ju grava förenklingar som skulle skada ekonomin något enormt, och skapa en hög problematiska förutsättningar om man inte tog hand om dessa på vettigt sätt.
Citera
2026-08-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freewillsacrifice
Det är nog du som ska hålla käften gumman, svagbegåvade invånare som lilla du bör inte ha rösträtt, varken nu eller om 200 år.
Resonera gärna i stället för att bara kasta ur dig påståenden. Ingenting du har sagt förändrar det faktum att ÖP aldrig kommer att bli ett fullt fungerande parti i riksdagen. När folk väl inser det kommer partiet inte längre att ha någon verklig politisk framtid.
Citera
2026-08-31, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Stämmer definitivt inte, jag är både högutbildad och har en STEM utbildning och jag kommer rösta på Allard. Den där myten om "lågutbildade" är rätt tramsig.
Det är väl snarare ni fåntrattar i transferiatet som grinar blod just nu...
ÖP kommer aldrig att kunna bilda regering, och det är ett faktum som vissa verkar ha svårt att förstå. Även om de skulle komma in i regeringen nästa mandatperiod kommer de få svårt att hitta samarbetspartners. Dels för att partiet uppfattas som väldigt radikalt, dels för att Markus bygger mycket av sin profil på att hoppa på folk, avbryta och skrika.

Testa att tänka bort allt det där. Om Markus inte skrek, avbröt eller gapade, vem är han då? Hade folk fortfarande tyckt att han "ägde" sina motståndare i debatterna?
Citera
2026-08-31, 09:45
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Han är en meme, typ som nick fuentes

Åsiktsmässigt och i framtoning, men mera som Kirk i genomförandet, eftersom det är Kirks koncept han nu kopierar.
Citera
2026-08-31, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Vad är det för individer de valt ut? Sätt någon riktig politiker där, som kan förklara.

Mycket av det han säger är ju grava förenklingar som skulle skada ekonomin något enormt, och skapa en hög problematiska förutsättningar om man inte tog hand om dessa på vettigt sätt.
Jag har svårt att förstå hur vissa kan vara så trångsynta att de inte ser det uppenbara.
Citera
2026-08-31, 09:50
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
ÖP kommer aldrig att kunna bilda regering, och det är ett faktum som vissa verkar ha svårt att förstå. Även om de skulle komma in i regeringen nästa mandatperiod kommer de få svårt att hitta samarbetspartners. Dels för att partiet uppfattas som väldigt radikalt, dels för att Markus bygger mycket av sin profil på att hoppa på folk, avbryta och skrika.

Testa att tänka bort allt det där. Om Markus inte skrek, avbröt eller gapade, vem är han då? Hade folk fortfarande tyckt att han "ägde" sina motståndare i debatterna?

Ja det tycker jag verkligen att han gör, han skriker inte på folk om dom inte är uppenbart korkade, oavsett om dom spelar eller faktiskt är det. Markus och Öp:s resa är ju inte avslutat om han kommer in i riksdagen, den börjar ju då. Finns väl inget parti som driver några specifika frågor och får igenom politik första mandatperioden, det gjorde varken SD,KD eller Mp heller. Däremot så kan han ju skapa debatt om de frågor han brinner för och sedan bygga vidare på det precis som ovan nämnda partier har gjort.
Det är nya tider och nya politiker, det kommer komma nya politiska praxis och nya sätt att prata politik.
Citera
2026-08-31, 09:50
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Vi kan alla ljuga på flashback, förstår dock inte syftet. Högutbildade faller inte för tiktok kändisar som skriker hora, idiot osv. Vi vill inte ens beblanda oss med sådana drägg. Finns även statistik på vilka grupper som röstar vad så förstår inte riktigt varför du ska låtsas vara något du inte är. Märkligt cope oavsett, nä du får jobba på det.

Avstå från att svara mig

Älskar verkligen ditt förakt mot människor som är utan en formell högskoleutbildning. Det finns s.k. högutbildade som är totalt inkompetenta i praktiskt utförande i det som de är utbildade inom. Vad är det som säger att akademiker är bättre i form av anständighet och dygdighet? Har du pratat med jurister? Har du satt dig själv i ett rum med ämneslärare och lyssnat på deras berikande diskussioner från verkligheten? Kan nog försäkra dig om att du kan stöta på fler högkvalificerade idioter inom humaniora än i Allards följarbas.
Citera
2026-08-31, 09:52
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
Jag har svårt att förstå hur vissa kan vara så trångsynta att de inte ser det uppenbara.

Personligen har jag svårare att förstå hur någon normalt funtad människa fortfarande kan gå på miljöpartiets Hokus Pokus.
Citera
2026-08-31, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Typ så, han fullkomligt mosar dem ju. Att man i en debatt säger att den andra "representerar svettiga killar som inte får ligga" när man själv är politiskt aktiv är nåt av det sjukaste jag hört. OCH? De röstar också eller är inte alla väljargrupper lika mycket värda?
Ja, och det är just därför vissa ser honom mer som en debattör än som en seriös politiker. Att förolämpa folk är betydligt lättare än att bygga majoriteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in