2026-08-30, 18:57
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Tror jag hellre hade kollat på Jockibois bröllop. Okej, det var elakt och en överdrift, men det här hade ju lite ofrivillig lyteskomik över sig.

Det är lite samma klientel som runkar till reality-tv och går upp i brygga när Allard börjar skrika som ett litet barn
Citera
2026-08-30, 19:03
Medlem
Korv-Bajss avatar
Det jag tar med mig efter att ha lyssnat på debatten är att nu måste vi verkligen höja sjuksköterskornas löner.

För jag vill DEFINITIVT INTE att sjuksköterskan på min vårdcentral ska kissa i munnen på mig,
vilket man tydligen gör om man har för lite pengar.
Citera
2026-08-30, 19:03
Medlem
Gravsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Den "debatten" han hade i just detta klippet är faktiskt helt bisarr. Det är väl viktigt att påpeka att hans motdebattörer inte är direkt knivskarpa men han beter ju sig direkt odrägligt. Likadant i den debatten där han och Anders Lindberg är med visar ju att hans argument inte håller. Han blir gång på gång ifrågasatt när han drar alla invandrare över samma kam. Hans svar: "Det gör jag inte." Spolar man tillbaka i klippet så säger han blatte, babbe osv och säger att de ska ut.

Han har inte rätt i det han säger och han säger det på extremt odrägligt vis. Ingen förebild precis.

Det är ju lite detta som han kallar "oärligt" i motståndares argument, för att de inte kommer med något annat än att skrika på 'rasism' istället för att möta själva poängen.

Han drar ju inte alla invandrare över samma kam.

Han pratar ju specifikt om illegala invandrare, och de som begår brott, eller inte ens försöker göra något för att integreras in i samhället, och håller sig tillbaka med flit för att suga skattepengar och bidrag.

De kallar han för "kaosbabbar" och "blatte" och liknande.

Han pratar inte om de invandrare som faktiskt sköter och gör rätt för sig. Att behöva varje gång vara helt specifik varje gång man nämner detta är ju vad som drar ner debatter och segar ned hela skiten.

Allard kör på klarspråk, och inte det typiska med att linda in ord och köra ord-akrobatik för att vilseleda och trassla till det hela.
Senast redigerad av Gravson 2026-08-30 kl. 19:09.
Citera
2026-08-30, 19:04
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du förstår att Sveriges gränser utgörs av en driljon km skog och en driljon km kust va? Lycka till att stänga den gränspassagen.
Om man helt bortser från den mänskliga rättigheten att söka asyl.

Hur stor andel av flyktingar sedan säg år 2000 har kommit genom skog och landstigit på kusten?
Citera
2026-08-30, 19:05
Medlem
RickRozays avatar
Har gillat Allard men varför är han så dålig på att lyssna?
Citera
2026-08-30, 19:06
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Tråden har ju spårat ur fullständigt. Inget berör debatten utan man snackar bara massa ovidkommande dravel om lagar hit och dit. Vad vi såg i debatten vad en totalägning av alla som vågade gå upp och mopsa sig mot Allard.

Visa mig exakt var han "äger" alla? Jag tycker snarare tvärtom att han gjorde bort sig i nästan varje debatt. Möjliga undantaget var fri tandvård där jag tycker kvinnans nyliberala argument föll helt.

Jag håller inte alls med första kvinnan där de diskuterar ev utvisningar men Allard hetsar upp sig så till den milda grad att ingen människa som är någorlunda icke-pubertal kan ta honom på allvar.
Senast redigerad av SkogsKonung 2026-08-30 kl. 19:13.
Citera
2026-08-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hur stor andel av flyktingar sedan säg år 2000 har kommit genom skog och landstigit på kusten?
Jag ger dig ett scenario att fundera på bara.
Citera
2026-08-30, 19:12
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravson
Det är ju lite detta som han kallar "oärligt" i motståndares argument, för att de inte kommer med något annat än att skrika på 'rasism' istället för att möta själva poängen.

Han drar ju inte alla invandrare över samma kam.

Han pratar ju specifikt om illegala invandrare, och de som begår brott, eller inte ens försöker göra något att integreras i samhället, och håller sig tillbaka med flit för att suga skattepengar och bidrag.

De kallar han för "kaosbabbar" och "blatte" och liknande.

Han pratar inte om de invandrare som faktiskt sköter och gör rätt för sig. Att behöva varje gång vara helt specifik varje gång man nämner detta är ju vad som drar ner debatter och segar ned hela skiten.

Allard kör på klarspråk, och inte det typiska med att linda in ord och köra ord-akrobatik för att vilseleda och trassla till det hela.

Fast nej. I just det klippet säger han att kaosbabbar ska ut. Han säger faktiskt inte ens att det är kriminella eller illegala. Jag vet att högern ogillar begreppet dog whistle men det är fasiken skolboksexempel på det.

Samma man säger också att det är bra att andra politiker får en klump i magen när de ska debattera honom för att han kör totala personangrepp. Notera att de inte ogillar att debattera honom för att han är skicklig debattör utan för att han är så extremt oförskämd. Att säga att det är klarspråk eller något herdevärt är ju direkt sinneslött. Samma människor som säger att de "blivit mobbade av pk-eliten" i årtionden hejjar nu på en människa som är en ärkemobbare. Snyggt...
Citera
2026-08-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Du efterfrågar alltså Tuors ålder samtidigt som du själv uttrycker dig som en riktig jävla fjortis. Ingen självinsikt över huvud taget.

Oklart vad du menar. Tycker du det är för ungdomligt för din smak att använda ord på engelska, eller slänga sig med förkortningar om att man sitter här och garvar bakom tangenterna? Skratt är nyttigt oavsett ålder vettu.

För att vara mer specifik så var användandet av ordet "Curious!" mest en blinkning till en den gamla "mister gotcha"-memen som tråden kom att påminna mig om (https://thenib.com/mister-gotcha/).

Jag är inte fjorton, däremot tror jag det var ca 10 år sedan jag såg just den där memen första gången.

Jag tycker det är rätt debilt att börja spekulera i att någon "blivit ägd" av en rikskänd partiledare när denne någon inte talar om denne i så varma ordalag online, ja. Om man inte är typ 20 eller yngre då, barn är ju barn.

Ska vi sitta och slaska Nocco på nästa partiledardebatt och säga att alla som säger emot Simona Mohamson egentligen gör det för att de "blev pwned" av henne en gång när vi hade CS-turnering på fritidsgården?

Det är inte för att man en gång förlorat i armbrytning mot en politiker som man känner sig manad att framföra kritik av dem, lol (ber om ursäkt, ännu en fjortisförkortning).
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-30 kl. 19:17.
Citera
2026-08-30, 19:19
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag ger dig ett scenario att fundera på bara.

Vilket jag gjorde, alltså funderade på det. Funderingarna ledde då till en följdfråga som gällde hur aktuellt det var med invandring genom skogar, kärr och havskuster.

Om det är en stor grej blir det tuffare att stänga gränsen. Frågan är hur stor den företeelsen är.
Senast redigerad av T-80U 2026-08-30 kl. 19:23.
Citera
2026-08-30, 19:21
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Har gillat Allard men varför är han så dålig på att lyssna?

För han vet att hans framgång inte ligger i att bemöta argument utan i att få snygga klipp till internet. För om man faktiskt kollar lite på hans förslag är det extremt svårt få dem att funka.

Han vill sänka skatten och ge fri tandvård. Själv säger han att man ska lägga ner public service för att finansiera det t.ex. Den matematiken går helt enkelt inte ihop. Pengarna kommer inte räcka.

Han vill samtidigt ta bort all skatt på bensin och el, men han vill sannerligen inte ta upp de effekterna det skulle få då det innebär att vi måste lämna EU för att kunna göra det. Det går ju bara att titta på Storbritannien för att se hur bra det blev.

Men om han höll sin käft tillräckligt länge för någon att få lyfta den poängen skulle ju hans fasad falla sönder.

Där har du hela hans strategi.
Citera
2026-08-30, 19:22
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Har aldrig träffat Allard, och bor långt ifrån Örebro. Men det var något med att du i politikforumet började snacka om att "bli ägd" av en partiledare som fick mig att börja fundera på om jag pratar med typ en 21-åring, eller kanske yngre? Det påverkar ju isf diskussionen om jag pratar med ett barn.

Hur gammal på ett ungefär?

Politiker ska varken vara snälla eller elaka mot varandra. Politiker ska framföra sin politiska vision, och ge fan i att slösa våra skattepengar på att stå och skrika att någon är feg/tjock/idiot/kärring eller vad fan det nu kan vara, och istället uttrycka sig tydligt, effektivt och respektfullt om det man vill uppnå under sin tid som (jävligt välavlönad) förtroendevald.

Sedan ska man fortsätta hålla käften, och gå till sitt kontor och börja jobba.

Man ska inte sitta och klippa videos till tiktok, man ska inte springa runt som nån jävla cirkus och skrika babbe som en urspårad tarzan, man ska hålla huvudet nere och jobba för skattepengarna. Precis som Allard hela tiden tjötar om att han vill tvinga resten av transferiatet, dvs de som precis som han lever på skattepengar, att göra.

Jag tror någon borde varit lite otäckare mot dig när du var barn och lärt dig att man inte kallar afrikaner för negrer, din osnutne ungjävel. Väx upp om du vill prata i politikforumet.

Du ska ge fan i att prata om en politikers kropp eller utseende om du är en politiker som lever på folkets skattepengar. Du har inte betalt av oss alla för att prata om vikt och utseende på diverse människor, du har betalt för att hålla käften och jobba fram politiska förslag.

Nej, man ska inte visa respekt mot folkförrädare som vill ha hit fler blattar och negrer.

Hoppas verkligen att du är en känslig klimakteriekärring. Annars blir man ju fan deprimerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in