2026-08-31, 02:32
Medlem
Nä jag hatar att åosta på flashback. Typ 50% av alla inlägg man skriver försvinner när man börjar diskutera med någon. Moderatorerna är lite väl nitisk ibland imo.
Citera
2026-08-31, 04:17
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Aha, det vet jag ju givetvis vad det är. Jag har ändå varit på internet sedan 1995.
Och det finns gott om kvinnor som har GOTIS-beteende här kan jag avslöja för dig.

Du vet väl inte ens om de är kvinnor?

Jag vet en kille som sitter på Gotland och postar som om han bodde i Japan på den här sajten.

Insändarsidan i ett fanzine. Ett alternativ till onlinespel?

Game and Watch Nintendo. Nytta och nöje i ett, som ett kinderägg med roligheter.

Men mest är det ett ställe där man kan psyka narcissister i samhället, kändisforumet och kultur och media är det roligaste imho.

Fattar inte folk som geggar med Krim och hemskheter. Sånt mår man ju bara dåligt av.

Det finns många sätt att använda flashan på.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-08-31 kl. 04:30.
Citera
2026-08-31, 04:38
Medlem
Om en ordentlig utrensning sker först i politikforumet så skulle jag nog kunna hålla med dig.
Citera
2026-08-31, 05:38
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Du vet väl inte ens om de är kvinnor?
I många fall gör jag det, jo. I andra fall är jag kanske inte 100%, men i alla fall 98.
Citat:
Jag vet en kille som sitter på Gotland och postar som om han bodde i Japan på den här sajten.
Det är inte riktigt samma sak.
Citat:
Men mest är det ett ställe där man kan psyka narcissister i samhället, kändisforumet och kultur och media är det roligaste imho.
Faktiska narcissister tar inte åt sig när nån psykar dom. För övrigt ännu ett ord som håller på att förlora sin betydelse.
Citat:
Fattar inte folk som geggar med Krim och hemskheter. Sånt mår man ju bara dåligt av.
Gör man? Du kanske gör det men alla är ju som bekant inte som du är.
Citat:
Det finns många sätt att använda flashan på.
Men fortfarande inget av dom jag skulle beskriva som 'mysigt'.
Citera
2026-08-31, 05:45
Medlem
Hittade till flashback när jag internet-stalkade en person. När det blev uppenbart för mig att hon skrev här var jag tvungen att regga mig.
Citera
2026-08-31, 06:16
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
I många fall gör jag det, jo. I andra fall är jag kanske inte 100%, men i alla fall 98.

Det är inte riktigt samma sak.

Faktiska narcissister tar inte åt sig när nån psykar dom. För övrigt ännu ett ord som håller på att förlora sin betydelse.

Gör man? Du kanske gör det men alla är ju som bekant inte som du är.

Men fortfarande inget av dom jag skulle beskriva som 'mysigt'.

Exakt. Nej du är ju som du är., precis som jag är som jag är.

Som bekant? Tur att vi inte känner varandra för om man tror på allt skit folk skriver om sig själva här är man verkligen illa ute, inte sant?

Toaklotter. Sånt är kul att läsa när man skiter.

En del klottrar bra, en del klottrar mindre bra.

Är jag bekant för dig måste jag vara en av de bättre klottrarna.

Jag reggade mig i juli och har bara 350 inlägg.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-08-31 kl. 06:24.
Citera
2026-08-31, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Mysigt vet jag inte riktigt?
Men intressant är det allt.. bra källa för information osv!
Inte så vanligt att se någon med en regg från 2005. Tappade bort mitt konto från 2008 haha

Men tycker flashback tidigare hade lite intressantare trådar. Minns du trådarna om "magmys Micke"? Hahaha bästa någonsin
Citera
2026-08-31, 06:58
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Inte så vanligt att se någon med en regg från 2005. Tappade bort mitt konto från 2008 haha

Men tycker flashback tidigare hade lite intressantare trådar. Minns du trådarna om "magmys Micke"? Hahaha bästa någonsin

Flashback är välnågot som folk använder om de inte har något annat ättre för sig. Då kan de ju alltid larva sig lite på Flashback. Det är ju så det används. Man får ta sajten med en klackspark. Väldigt mycket oseriöst. Nästan allt faktiskt.
Citera
2026-08-31, 07:18
Medlem
ICA-handlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ja det är bra tidsfördriv.
Brukar använda Flashback för att spara pengar, man sitter bara här och nolifear

EDIT: Jag tycker det är mysigt men jag tror också typ 50% av alla som postar i typ politikforumet är bottar. Jag har inga som helst grunder för det påståendet men jag tycker det syns tydligt på många postare. AI som har förstört mig.
Senast redigerad av ICA-handlare 2026-08-31 kl. 07:21.
Citera
2026-08-31, 07:40
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-handlare
Brukar använda Flashback för att spara pengar, man sitter bara här och nolifear

EDIT: Jag tycker det är mysigt men jag tror också typ 50% av alla som postar i typ politikforumet är bottar. Jag har inga som helst grunder för det påståendet men jag tycker det syns tydligt på många postare. AI som har förstört mig.

Det som slagit mig är att det i politikforumet ofta är en liten krets nördar som har kontaktbehov och använder Flashback som ett chatforum där de kan bolla skruvade idéer med varandra och flasha med sina kunskaper som de har kvar efter sina oavslutade studier i statskunskap. Ibland fylls hela tråden i evigheter med bara 3-4 personer eller kanske 5-6. Inga andra hakar på.
Citera
2026-08-31, 07:49
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Flashback är välnågot som folk använder om de inte har något annat ättre för sig. Då kan de ju alltid larva sig lite på Flashback. Det är ju så det används. Man får ta sajten med en klackspark. Väldigt mycket oseriöst. Nästan allt faktiskt.

Det är väl det som är det roligaste när vi tramsar här och blir uthängda som Public Enemy i media?

Då vet man ju vilka som läser och förfasar sig och det är då man verkligen kan hårdtrolla.

Flashback är ett kul fenomen. Jag tycker om flashback som idé. Yttrandefrihet behöver inte betyda att man måste hålla på och förfölja och trakassera människor, det är när man filtrerar bort de användarna det är en rätt cool sajt.
Citera
2026-08-31, 07:56
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Det är väl det som är det roligaste när vi tramsar här och blir uthängda som Public Enemy i media?

Då vet man ju vilka som läser och förfasar sig och det är då man verkligen kan hårdtrolla.

Flashback är ett kul fenomen. Jag tycker om flashback som idé. Yttrandefrihet behöver inte betyda att man måste hålla på och förfölja och trakassera människor, det är när man filtrerar bort de användarna det är en rätt cool sajt.

Om jag ska vara lite seriös ett tag så håller jag inte med om "Då vet man ju vilka som läser och förfasar sig och det är då man verkligen kan hårdtrolla."

Det är ju uppenbarligen en vanlig drivkraft bakom massor av inlägg att provocera (hö, hö) och det innebär att det skrivs en väldig masa skit utan värde. Det tycker jag inte är bra.
Senast redigerad av Comitium 2026-08-31 kl. 08:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in