2026-08-30, 21:30
Medlem
I snabba tider behöver vi en snabb plats för diskussion. En samlingspunkt.
När det gäller mys så görs det på annat sätt. I alla fall för min del.
Citera
2026-08-30, 21:34
Medlem
dwgs avatar
Första kontot -02
Var en härlig tid, ingen hysterisk jakt på att skapa nya trådar stup i kvarteren

Man hjälpte varandra helt enkelt, från vardagliga till mer ej så lagliga frågor.
Lite svart marknad på div preparat fanns det med.

Jag fick svar på mitt så besökte inte FB på ett tag, FAN FLÖMDE LÖSENORDET när jag väl skulle in igen .

Så fick skapa denna profil
Citera
2026-08-30, 21:38
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Nog är det så. Ett myspysforum.

Hur vet du att många lämnar forumet?
Det blir vad man gör det till. Kan vara skittrevligt eller superdrygt, beroende på vad man är för person själv, och vilka man ger sig i kast med.

Är ju bara att titta på användarnas regdatum. 10 st. har skrivit i tråden. (Fler nu, men jag orkar inte uppdatera).

40% är reggade i år.
70% är reggade senaste 4 åren.
20% är gamla veteraner.
2026: 4 st.
2024: 1 st.
2023: 1 st.
2021: 1 st.
2018: 1 st.
2007: 1 st.
2005: 1 st.
Visst, man har ju ingen aning om mörkertalet för såna som TS som skapat nya konton trots att de registrerade sig första gången för länge sen.
Citera
2026-08-30, 21:58
Medlem
Fantens avatar
Mysigt är en bra bok, en skön filt, en bekväm soffa, en bra bok, och en kopp te en kulen höstdag när regnet piskar mot fönstret.

Flashback har för mig gått från något väldigt viktigt till 'det är i alla fall bättre än Reddit eller att skrolla Insta i flera timmar'.
Citera
2026-08-30, 23:33
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Mysigt är en bra bok, en skön filt, en bekväm soffa, en bra bok, och en kopp te en kulen höstdag när regnet piskar mot fönstret.

Flashback har för mig gått från något väldigt viktigt till 'det är i alla fall bättre än Reddit eller att skrolla Insta i flera timmar'.

OK så du medger att det är bättre än insta iaf?

Har du sett hur trådarna på fejjy ser ut nuförtiden? De hade blivit papperskorgade på flashan direkt pga KFK.

Det är väl ingen skillnad på flashan och på vilken chatt som helst?

Som heta linjen fast med text vilket är j-vla skönt eftersom alla GOTIS och lajkhoror går bort.

Det är som att läsa kvällstidningen vilket är typ sånt man gör för att koppla av.
Citera
2026-08-30, 23:49
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
OK så du medger att det är bättre än insta iaf?
Det är inte lika hjärndött, nej. Men det är ändå klart sämre än det var för säg.. 10 år sen.
Citat:
Har du sett hur trådarna på fejjy ser ut nuförtiden? De hade blivit papperskorgade på flashan direkt pga KFK.
Ja, Facebook är mångt och mycket ett skämt men jag har nog aldrig sett det som en arena för serisöa konversationer.
Citat:
Det är väl ingen skillnad på flashan och på vilken chatt som helst?
Der håller jag inte med om. Faktum är att till och med Facebook är bättre än 'vilken chatt som helst' om man vill ha en längre, seriöst och fortlöpande konversation.
Citat:
Som heta linjen fast med text vilket är j-vla skönt eftersom alla GOTIS och lajkhoror går bort.
Vad är ens en GOTIS?
Citat:
Det är som att läsa kvällstidningen vilket är typ sånt man gör för att koppla av.
Alltså.. Visst, om man bara läser på forumet så kan jag se parallellen - men jag är här lika mycket för att skriva saker. Och det är inte direkt avkopplande.
Citera
2026-08-30, 23:53
Medlem
Det är ett jäkligt bra sällskap i ensamheten i alla fall
Citera
2026-08-30, 23:55
Medlem
Pinoputchins avatar
Mysigt är namnet!
Citera
2026-08-30, 23:57
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är inte lika hjärndött, nej. Men det är ändå klart sämre än det var för säg.. 10 år sen.

Ja, Facebook är mångt och mycket ett skämt men jag har nog aldrig sett det som en arena för serisöa konversationer.

Der håller jag inte med om. Faktum är att till och med Facebook är bättre än 'vilken chatt som helst' om man vill ha en längre, seriöst och fortlöpande konversation.

Vad är ens en GOTIS?

Alltså.. Visst, om man bara läser på forumet så kan jag se parallellen - men jag är här lika mycket för att skriva saker. Och det är inte direkt avkopplande.

Girl on the internet syndrome. Google it.

Posta lite. Pennfightas. Forum för fårskallar.

Det är en e-insändarsida i ett fanzine.

Passar mig perfekt.
Citera
2026-08-31, 00:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Girl on the internet syndrome. Google it.

Posta lite. Pennfightas. Forum för fårskallar.

Det är en e-insändarsida i ett fanzine.

Passar mig perfekt.
Aha, det vet jag ju givetvis vad det är. Jag har ändå varit på internet sedan 1995.
Och det finns gott om kvinnor som har GOTIS-beteende här kan jag avslöja för dig.
Citera
2026-08-31, 00:59
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det blir vad man gör det till. Kan vara skittrevligt eller superdrygt, beroende på vad man är för person själv, och vilka man ger sig i kast med.

Är ju bara att titta på användarnas regdatum. 10 st. har skrivit i tråden. (Fler nu, men jag orkar inte uppdatera).

40% är reggade i år.
70% är reggade senaste 4 åren.
20% är gamla veteraner.
2026: 4 st.
2024: 1 st.
2023: 1 st.
2021: 1 st.
2018: 1 st.
2007: 1 st.
2005: 1 st.
Visst, man har ju ingen aning om mörkertalet för såna som TS som skapat nya konton trots att de registrerade sig första gången för länge sen.

Det blir många procent.
Citera
2026-08-31, 01:18
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det blir många procent.
De 40% som är registrerade i år, ingår i samma grupp som de 70% som registrerat sig de senaste 5 åren.

40% (4 av 10) registrerade sig 2026.

70% (7 av 10) registrerade sig 2021, 2023, 2024, och 2026.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in