2026-08-31, 07:59
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ojag ska vara lite seriös ett tag så håller jag inte mef om "Då vet man ju vilka som läser och förfasar sig och det är då man verkligen kan hårdtrolla."

Det är ju uppenbarligen en vanlig drivkraft bakom massor av inlägg att provocera (hö, hö) och det innebär att det skrivs en väldig masa skit utan värde. Det tycker jag inte är bra.

Nä det är sant, man får se till att baita de större fiskarna.

Du vet hur fiskare är, det är ett ständigt kukmätande med vad man har för bete och hur solen ska stå i vassen osv.

Amatörfiskarna skrämmer bara bort fisken, det har du helt rätt i.
Citera
2026-08-31, 09:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ja det är bra tidsfördriv.

Ja, det är det ju - och det kan vara intressant ur nyhets- och mediesynpunkt, nästan bättre än att kolla mainstream media, åtminstone ibland.

Men mysigt är nog inte det ordet jag hade valt - även om jag tycker Flashback har känts lite gemytligare med åren, som en medelålders mysfarbror som ibland går fullt internettroll.
Citera
2026-08-31, 09:39
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSword
Finns det verkligen något bättre forum än just flashback, här kan man lära sig mycket om allt möjligt, det finns mycket information om samhället.

Jag har varit reggad här med andra konton sedan januari 2008, så bra forum, man lär sig mycket på forumet, men folk bör vara tacksamma och följa reglerna, inte outa andra och inte göra personliga angrepp mot andra motdebatörerna, därför som många lämnar forumet.

Vad tycker ni andra, om flashback är ett mysigt forum som gynnar en i längden att man kan hitta bra information och det man söker efter.

Så var det från början också, men bara det inte kommer dåliga användare till forumet då kanske allt innehåll sjunker till det sämre, och blir sämre.

Vad anser mods och admins om flashback forum, är det mysigt forum för alla som gillar samhället?

Det var bra förut när öppenheten var total. Perioden 2006-2012 är väl imo den bästa perioden och därefter började det gå nedåt. Jargongen blev mer ängslig, Mods rensar allt och man får varningar för ingenting vilket även påverkade det som gjorde det roligt att hänga här. Numer är man inne ibland och kikar vad som skrivs, men förr kunde man ju följa trådar länge, posta mer och ha en ordentlig diskussion blandat med klassiska "vet vi om hon/han tar den i tvåan" eller "en riktig fb kuk" , men det får man ju inte längre skriva i det här jävla landet...
Citera
2026-08-31, 09:46
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Det var mysigare förr, nu är det här forumet överfullt med boomersvennar som känner sig berättigade att sprida sin dynga och förespråkar en totalitär övervakningsstat.
Dom vill hitta en pissig lösning på ett problem som dom själva skapat, äckelgubbar.
Nästa gobbjävel jag stöter på som säger att dom har rent mjöl i påsen ska jag slå av näsbenet på..
Citera
2026-08-31, 10:02
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSword
Finns det verkligen något bättre forum än just flashback, här kan man lära sig mycket om allt möjligt, det finns mycket information om samhället.

Jag har varit reggad här med andra konton sedan januari 2008, så bra forum, man lär sig mycket på forumet, men folk bör vara tacksamma och följa reglerna, inte outa andra och inte göra personliga angrepp mot andra motdebatörerna, därför som många lämnar forumet.

Vad tycker ni andra, om flashback är ett mysigt forum som gynnar en i längden att man kan hitta bra information och det man söker efter.

Så var det från början också, men bara det inte kommer dåliga användare till forumet då kanske allt innehåll sjunker till det sämre, och blir sämre.

Vad anser mods och admins om flashback forum, är det mysigt forum för alla som gillar samhället?

Jag är i stort enig; här finns mycket kunskap.som jag själv saknar.
T.ex inlägg om båtar, gasledningar och om Jevgenij Prigozjins marsch mot Moskva.
Även lokala spanares inlägg är kul att läsa.

Däremot tycker jag att det är för mycket trams och påhopp för att nå upp till den kvalitet Flashback kunde ha.
En stor del av en tråd kan bestå av två som kastar skit på varandra.
Citera
2026-08-31, 10:20
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-handlare
Brukar använda Flashback för att spara pengar, man sitter bara här och nolifear

EDIT: Jag tycker det är mysigt men jag tror också typ 50% av alla som postar i typ politikforumet är bottar. Jag har inga som helst grunder för det påståendet men jag tycker det syns tydligt på många postare. AI som har förstört mig.
Nolifear? Ursäkta, men kan du förklara för en sån gamling som mig vad det är för nåt? 🫣

Så kanske det är på politikerforumet. Iaf stor skala av dessa trollfabriker. Jag brukar inte använda AI 😕
Citera
2026-08-31, 10:22
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja, det är det ju - och det kan vara intressant ur nyhets- och mediesynpunkt, nästan bättre än att kolla mainstream media, åtminstone ibland.

Men mysigt är nog inte det ordet jag hade valt - även om jag tycker Flashback har känts lite gemytligare med åren, som en medelålders mysfarbror som ibland går fullt internettroll.
Hehe. Håller med, får ju bättre info här + om det händer nåt brott i ens stad, intressant att ta del om/när det är några man känner..

Tror jag mest är inne i relations delen faktiskt 🤔
Citera
2026-08-31, 10:22
Medlem
Berit85s avatar
Fortfarande mysigt, ja. Det stora intellektuella tappet (beroende på så banala saker som låg IQ och/eller hög promille) uppvägs av det faktum att diskussionen blir avslappnad på ett sätt som bara kan uppnås bland Sveriges absoluta kloakskum.

Säg såhär... om Flashback hade varit ett undergroundforum för akademiker, då hade det blivit sketenödigt så in i helvete. Prestigen hade varit hög, ordmärkarfrekvensen likaså.

Men när man pratar med kloakråttor, då blir det vad det blir. Det gillar jag. Visst finns även här folk som vill märka ord och spela viktiga, men jag tycker ändå de försvinner i bruset.

Jag kan också ifrågasätta värdet av "gamla rävar" - även om jag själv funnits här i +20 år, på tre olika konton - då de flesta gamla rävar verkar vara sjukt obehagliga typer som får Nytorgsmannen att framstå som en svärmorsdröm. Usch!

Nej, men jag respekterar ett gott argument oavsett från vem det kommer, sitter aldrig och kartlägger folk och rotar i gamla trådar (patetiskt beteende) utan försöker att hålla mig till sak och jag tycker ofta det blir bra diskussioner.

Mysigt, absolut!
Citera
2026-08-31, 17:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Exakt. Nej du är ju som du är., precis som jag är som jag är.

Som bekant? Tur att vi inte känner varandra för om man tror på allt skit folk skriver om sig själva här är man verkligen illa ute, inte sant?

Toaklotter. Sånt är kul att läsa när man skiter.

En del klottrar bra, en del klottrar mindre bra.

Är jag bekant för dig måste jag vara en av de bättre klottrarna.

Jag reggade mig i juli och har bara 350 inlägg.
Jag tackar för vårt samtal och önskar dig lycka till i fortsättningen.
Citera
2026-08-31, 17:47
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tackar för vårt samtal och önskar dig lycka till i fortsättningen.

Konstigt sagt. Men mysigt artigt. Detsamma, du anonyma konto på Flashback.
Citera
2026-08-31, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Om man vill mysa finns familjeliv 😉
Det är ofta aggressivt konformt.
Citera
2026-08-31, 21:10
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Det är ofta aggressivt konformt.

Mitt ex satt och skrev skit om mig för 20 år sen på den sajten. Jag satt i rummet intill och läste vad hon skrev och sen blev hon mitt ex. Familjeliv är en sajt där brudar sitter och ger varandra styrkekramar och leker offer hela dagarna.

Sånt funkar inte på flashan.

Flashan är som en lägereld på natten där alla sitter helt stenade och bankar på var sin trumma mitt i natten och de som får psykos av bankandet springer sin väg pga de är själsligt orena och fulla av demoner.

Alla stirrar in i elden och bankar på var sin trumma. En märkligt rytm infinner sig. Inget bögigt samba. Bara ett primalt bankande som bevisar att det existerar liv i urmörkret.

Mysigt? Jag tycker det är hur bra som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in