Citat:
Ursprungligen postat av
rednaxela90
"oavsett vilken religion dem tillhör"? Det är stor skillnad på kristna som tar sin tro på allvar och exempelvis radikala muslimer. Frank Turek var någon Charlie Kirk ville ha med sig då han uppskattade honom när det kom till hans trosövertygelser och vad han gjorde som kristen predikant och apologet. Charlie Kirk var också någon som tog sin kristna tro på allvar, och förmodligen skulle klassas som "fundamentalist" om man nu ska slänga med det ordet (vilket jag kan tycka är onödigt).
Tycker även teorin att Frank Turek skulle ha något med mordet att göra är befängd.
Jag tycker som sagt att fundamentalister, oavsett vad dom tror på, är obehagliga. Visst är det skillnad på en kristen fundamentalist och en muslimsk sådan - men som Dante så fint påpekade så finns det grader i Helvetet. Dock så för mig som inte har några religiösa övertygelser alls så är det som religiösa tror på precis lika fånigt oavsett vad det handlar om.
Jag tänker inte försvara kristna för att dom i mina ögon är lite mindre knäppa än muslimer.
Men den här diskussionen hör inte hemma här - vill du fortsätta på det här spåret så är du välkommen att starta en tråd.
Edit: Jag vill dock göra det klart att bara för att jag anser att Turek är en fundamentalist, så betyder inte det att dom här 37 frågorna han har inte är relevant.
Woody Allen var ett creep, men han gjorde ändå bra filmer.