2026-08-30, 19:57
Medlem
Många vänsterdårar i denna tråd.
Självklart kan barn dö av mässling. Barn kan dö av en förkylning eller influensa också.
På förskolor och skolor sprids smittor väldigt snabbt.
Barndödligheten i Pennsylvaninen är relativ hög kolla siffror.
Citera
2026-08-30, 20:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Du drog upp denna åkomma.
Jag tycker att JFK gör ett så pass bra jobb han kan just nu. Maskinen Big Pharma är inte lätt att stångas med. Alldeles för mycket kapital det handlar om men jag hoppas att media börjar visa den hela bilden med hans politik.
Jajamän. Jag gjorde det i syfte att påvisa om att offer för mässlingen inte bara är kalla streck i statistiken.
Det är ett stort lidande i det akuta skedet och det är rysk roulette när ingen vet vilket barn som drabbas av senkomplikationer.

Sen visade jag dig nu hur det såg ut i Philly, PENNSYLVANIA, när barn är ovaccinerade och börjar dö på löpande band tills nån akut får dra i handbromsen på myndighetsnivå.

Visa hela bilden?

Det handlar om prioritering som den outbildade jäveln inte ägnar sig åt korrekt mitt under ett mässlingutbrott.

Hans särintressen ska gå före om att laga laxbiffar, göra armhävningar och showa på sitt X konto, prata om hur folk minsann dör i kroniska sjukdomar.

Det mest intressanta just nu när Kennedy är irriterad att mediq inte lyder är att hans jag-låtsas-vara-välutbildad-hälsominister mask ramlar av.

Han återgår till sin gamla persona och sprutar ut konspirationsteorier mer och mer.

Han är säkert stressad över midterms också eftersom demokraterna visslar om riksrätt om att han ljög inför kongressen om sina intentioner med mässlingutbrott i Samoa 2019.
Senast redigerad av develi 2026-08-30 kl. 20:48.
Citera
2026-08-30, 20:11
Medlem
Nä, där har du helt fel. Jfk har förbättrat deras hälsoarbete väsentligt och med några år till vid makten så kommer han att lösa detta dilemma att BigPharma skor sig på befolkningen. Förgiftar dem med skadliga vacciner som har mer sidoeffekter än vad de sägs ska hjälpa mot.

Du får kolla upp lite mer noggrannt så att läsare inte ska tro att du är lite dum.
Citera
2026-08-30, 20:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
I Sverige diagnostiseras i snitt noll till enstaka fall per år av Subakut skleroserande panencefalit (SSPE).
Sjukdomen är extremt sällsynt tack vare att vi har en mycket hög vaccinationstäckning mot mässling genom allmänna vaccinationsprogrammet (MPR-vaccinet) sedan 1982.
Helt korrekt. Bra att du belyser detta. TACK VARE ATT VI HAR EN MYCKET HÖG VACCINATIONSTÄCKNING. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Citat:
SSPE är en dödlig, degenerativ hjärninflammation som orsakas av ett muterat mässlingsvirus som legat vilande i hjärnan.
Sjukdomen bryter vanligtvis ut först 7–10 år efter att personen har haft mässling.
Helt riktigt.

Citat:
Eftersom mässling inte längre cirkulerar fritt i Sverige, rapporteras oftast bara mellan 0 och 40 fall av mässling per år i hela landet (oftast efter utlandssmitta).
Helt riktigt. Och anledningen till det är ATT VI HAR EN MYCKET HÖG VACCINATIONSTÄCKNING. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Citat:
Statistiskt sett drabbas ungefär 1 till 10 personer per 100 000 mässlingsinfekterade av SSPE.
Risken är dock betydligt högre om man smittas av mässling som spädbarn (innan den första vaccindosen ges vid 18 månaders ålder).
Helt riktigt. Men den risken är ganska låg i Sverige TACK VARE ATT VI HAR EN MYCKET HÖG VACCINATIONSTÄCKNING. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Citat:
De mycket sällsynta fall av SSPE som upptäcks i svensk sjukvård i modern tid drabbar i regel personer som har smittats av mässling i länder med lägre vaccinationstäckning innan de flyttade till Sverige.
Korrekt, och de har blivit smittade där eftersom de INTE HAR NÅGON VACCINATIONSTÄCKNING ATT TALA OM. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Citera
2026-08-30, 20:22
Medlem
Nu skulle vi ju diskutera JFK´s politik som jag tycker är helt på plats nu när så mycket negativt kommit fram av ledarna för CDC och NHS att de samarbetat och vetat om bieffekter på vacciner som ändå skickats ut till befolkningen. Vinster har varit mer viktiga än folkets hälsa. JFK kommer att sätta stopp för detta när tiden är redo.
Jag tycker du är dum i hela huvudet också.
Citera
2026-08-30, 20:35
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nu skulle vi ju diskutera JFK´s politik som jag tycker är helt på plats nu när så mycket negativt kommit fram av ledarna för CDC och NHS att de samarbetat och vetat om bieffekter på vacciner som ändå skickats ut till befolkningen. Vinster har varit mer viktiga än folkets hälsa. JFK kommer att sätta stopp för detta när tiden är redo.
Jag tycker du är dum i hela huvudet också.
Nej, nu tror jag bestämt att DUKTIGA KILLEN får läsa TS en gång till. Ogrundade konspirationsteorier, foliehatteri och ointelligent trams får du ta i konspirationsforumet. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Konspirationer och alternativa teorier

Den här tråden handlar om de möjliga och politiska konsekvenserna av mässlingepidemin i USA.

Är det verkligen så svårt att förstå för DUKTIGA KILLEN?
Citera
2026-08-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, nu tror jag bestämt att DUKTIGA KILLEN får läsa TS en gång till. Ogrundade konspirationsteorier, foliehatteri och ointelligent trams får du ta i konspirationsforumet. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Konspirationer och alternativa teorier

Den här tråden handlar om de möjliga och politiska konsekvenserna av mässlingepidemin i USA.

Är det verkligen så svårt att förstå för DUKTIGA KILLEN?

Okej. De möjliga politiska konsekvenserna av dessa 2 som avled påstått på grund av mässling i USA alltså. Mer korrekt än EPIDEMI...?

Epidemi: Drabbar många människor i ett visst område eller land.

Konsekvenserna är att media förstorar denna påstådda smitta å det grövsta. Ett förfarande vi sett tidigare. Det kommer att skada massmedias förtroende. Politiskt så vinner ju JFK som jobbar på att belysa denna korruption mellan Big Pharma och media.
Citera
2026-08-30, 20:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slapphet
Många vänsterdårar i denna tråd.
Självklart kan barn dö av mässling. Barn kan dö av en förkylning eller influensa också.
På förskolor och skolor sprids smittor väldigt snabbt.
Barndödligheten i Pennsylvaninen är relativ hög kolla siffror.
Citat:
Nä, där har du helt fel. Jfk har förbättrat deras hälsoarbete väsentligt och med några år till vid makten så kommer han att lösa detta dilemma att BigPharma skor sig på befolkningen. Förgiftar dem med skadliga vacciner som har mer sidoeffekter än vad de sägs ska hjälpa mot.

Du får kolla upp lite mer noggrannt så att läsare inte ska tro att du är lite dum.
Kan inte ni ha en dialog?
Om "Pennsylvanien" och "JFK" så att vi "noggrannt" kan följa två snillen som spekulerar och drar slutsatsen att barn faktiskt kan dö av både det ena och andra.

Great minds think alike.
Citera
2026-08-30, 21:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Okej. De möjliga politiska konsekvenserna av dessa 2 som avled påstått på grund av mässling i USA alltså. Mer korrekt än EPIDEMI...?

Epidemi: Drabbar många människor i ett visst område eller land.
Ja, låt oss kalla det "mässlingsutbrott".

Citat:
Konsekvenserna är att media förstorar denna påstådda smitta å det grövsta. Ett förfarande vi sett tidigare. Det kommer att skada massmedias förtroende. Politiskt så vinner ju JFK som jobbar på att belysa denna korruption mellan Big Pharma och media.
Nej, det var väldigt vad svårt DUKTIGA KILLEN har för att förstå avsikten med TS. Ogrundade konspirationsteorier, foliehatteri och ointelligent trams får du ta i konspirationsforumet. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Konspirationer och alternativa teorier
Citera
2026-08-30, 22:33
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Dåre,
bara för att det kommit en annan dåre med mask i hjärnan som tilsatts som hälsominister i USA betyder inte det att du har rätt.

Dårar som du har alltid funnits och som en svart biprodukt av dagens sociala medier tror du att du har rätt.
Citera
2026-08-30, 22:41
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
det var väldigt vad svårt DUKTIGA KILLEN har för att förstå avsikten med TS.
Jag förstår honom, det är ju inte den tydligaste av trådstarter.

Låt mig räkna igenom frågorna i trådstarten.

1. "Hur många personer kommer att dö innan RFK Jr blir avsatt?"
  2. "Kommer det här utveckla sig till en värre epidemi?"
  3. "Hur många amerikaner kommer dö innan RFK Jr blir förpassad till den sophög där han hör hemma?"
  4. "Hur många av RFK Jr:s antivaxxar-patraskare kommer åka med arslet före ur de kommittéer som de bildat?"
  5. "Hur går det för Rand Paul och hans ointelligenta kompis Ron Johnson som stått värd för antivaxxar-patraskens video-produktioner i kongressens lokaler sedan 2020?"
  6. "Börjar det bli dags för riksrätt?"
  7. "Hur går det för den svenske idioten Kulldorff?"
  8. "Skall McCullough kommentera saken?"
  9. "Blir det här slutet för RFK Jr:s idiotier och pseudovetenskapliga antivaxxar-patraskeri?"
  10. "Hur påverkar detta valet?"
  11. "Kommer Trump få skulden eller kickar han RFK när dödsfallen ramlar in?"

Totalt: 11 frågor.

Du ställer elva frågor men missar den tolfte, den enda som faktiskt hade varit värd att ställa. Här, låt mig hjälpa dig:

Före vaccinets införande i USA föddes cirka 4 miljoner barn årligen. Nästan samtliga fick mässlingen. Cirka 400-500 dog per år. Det ger en dödlighet på ~0,01% 1 på 10 000. Detta i ett samhälle utan dagens intensivvård, utan dagens näringstillskott, och med betydligt sämre socioekonomiska förhållanden.

Så den tolfte frågan du borde ha ställt:

12. Vad är det som gör dagens amerikanska barn 50 gånger mer sårbara för mässlingen än 1950-talets ungar, trots moderna sjukhus, IVA, och vitamintillskott, är det alla vacciner man sprutat i dem?

Och vet du vad, vi kan slänga in en trettonde fråga också, baserad på fakta som framkommit efter din trådstart:

Lancaster Countys coroner, Dr. Stephen Diamantoni, har ju uttalat sig för flera dagar sedan. Det ena "mässlingsdödsfallet" var en nyfödd pojke som dog av en rupturerad mjälte, en traumatisk förlossningsskada. Coronern undersökte mjälten specifikt: ingen svullnad, ingen inflammation, inga tecken på mässlingsinfektion. Dödsorsak: förlossningsskada. Pojken råkade testa positivt för mässling, men mässlingen dödade honom inte.
Det andra påstådda dödsfallet? Coronern har inte fått en enda detalj från hälsodepartementet. Vet inte vem personen är, vad som hände, eller var dödsfallet inträffade. Guvernör Shapiro vägrar svara på frågor och avfärdar allt som "konspirationsteorier."

Så den trettonde frågan:

13. Varför klassar hälsodepartementet en förlossningsskada som ett mässlingsdödsfall, och vägrar sedan lämna ut information om det andra påstådda dödsfallet ens till den lokala coronern?

Men visst, det är enklare att skrika "antivaxxar-patrask" och ägna sig åt sarkastiska öknamn. Det kräver ingen eftertanke alls.
Senast redigerad av BubbaZenetti 2026-08-30 kl. 22:53.
Citera
2026-08-30, 23:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Du ställer elva frågor men missar den tolfte, den enda som faktiskt hade varit värd att ställa. Här, låt mig hjälpa dig:

Före vaccinets införande i USA föddes cirka 4 miljoner barn årligen. Nästan samtliga fick mässlingen. Cirka 400-500 dog per år. Det ger en dödlighet på ~0,01% 1 på 10 000. Detta i ett samhälle utan dagens intensivvård, utan dagens näringstillskott, och med betydligt sämre socioekonomiska förhållanden.

Så den tolfte frågan du borde ha ställt:

12. Vad är det som gör dagens amerikanska barn 50 gånger mer sårbara för mässlingen än 1950-talets ungar, trots moderna sjukhus, IVA, och vitamintillskott, är det alla vacciner man sprutat i dem?
Låter intressant. Men du missar att i den här tråden diskuterar vi de politiska aspekterna av de mässlingsutbrott (flera stycken, faktiskt) som just nu blossat upp, och i synnerhet det som pågår i Pennsylvania. Din fråga får du kanske lyfta i det forum som satts upp för den typen av diskussioner. Låt mig hjälpa dig hitta dit: (FB) Medicin och hälsa

Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Och vet du vad, vi kan slänga in en trettonde fråga också, baserad på fakta som framkommit efter din trådstart:

Lancaster Countys coroner, Dr. Stephen Diamantoni, har ju uttalat sig för flera dagar sedan. Det ena "mässlingsdödsfallet" var en nyfödd pojke som dog av en rupturerad mjälte, en traumatisk förlossningsskada. Coronern undersökte mjälten specifikt: ingen svullnad, ingen inflammation, inga tecken på mässlingsinfektion. Dödsorsak: förlossningsskada. Pojken råkade testa positivt för mässling, men mässlingen dödade honom inte.
Det andra påstådda dödsfallet? Coronern har inte fått en enda detalj från hälsodepartementet. Vet inte vem personen är, vad som hände, eller var dödsfallet inträffade. Guvernör Shapiro vägrar svara på frågor och avfärdar allt som "konspirationsteorier."

Så den trettonde frågan:

13. Varför klassar hälsodepartementet en förlossningsskada som ett mässlingsdödsfall, och vägrar sedan lämna ut information om det andra påstådda dödsfallet ens till den lokala coronern?

Men visst, det är enklare att skrika "antivaxxar-patrask" och ägna sig åt sarkastiska öknamn. Det kräver ingen eftertanke alls.
Låter intressant. Men du missar att i den här tråden diskuterar vi de politiska aspekterna av de mässlingsutbrott (flera stycken, faktiskt) som just nu blossat upp, och i synnerhet det som pågår i Pennsylvania. Din fråga får du kanske lyfta i det forum som satts upp för den typen av diskussioner. Låt mig hjälpa dig hitta dit: (FB) Konspirationer och alternativa teorier

Herre min jävla skapare....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in