Citat:
Vaccin ger inte autism, och vaccin kan inte koda om hjärnan
Det är så jääävla lätt att debattera dig i den här frågan eftersom jag HAR läst litteraturen och jag VET att jag har rätt. Alltså tog det bara några sekunder att leta upp din studie och konstatera att din studie jämför barn som fått MMR-vaccin med barn som har fått *konstpaus* MMR-vaccin!! Och det låtsas du är "bevis" för att vaccin inte skulle kunna orsaka bl.a. autism.
Arm A - "Tidig MMR" (11,5–15 månader)Fundera på om du känner någon som har ett barn med autism, chansen är stor att du gör det. Hur känns det att det mycket väl kan bero på vaccin?
Får alla vacciner ovan enligt schema
MMR-dosen landar i början av fönstret, ungefär vid 12 månader
Samtidigt får barnet Varicella, HepA och PCV-booster
Arm B - "Sen MMR" (närmare 24 månader)
Får alla vacciner ovan enligt schema
MMR-dosen skjuts upp mot slutet av fönstret
Allt annat, DTaP, Hib, IPV, PCV, HepB, rotavirus, influensa, varicella, HepA, ges vid exakt samma åldrar
Och det enda du har att ge oss är något som heter bekräftelsebias, och den uttrycker sig såhär att att bara för ett barn får ett vaccin i den ålder man börjar se autism, så är det vaccinets fel.
Men vi lärt oss efter Lancet skandalen med publicera skräp att vaccin skapar inte autism.
Men förstår ni inbillar er det nere i kaninhålet, men där är också saklighet och fakta svårt begränsad som inte stödjer konspirationen.
Ingen känner ett skit mot vaccin, då vaccin ger inte autism
Det är bara foliehattar som inbillar sig detta, och dessa skrattar vi åt.
Citat:
Jo, vi vet, all fakta som inte stöder konspirationen avfärdas med nonsens, vi vet redan och den är så förutsägbar. och så fel.
Godmorgon
Istället för att länka till factcheck.org så kan du ju lika gärna länka till tillverkaren direkt, de rapar ju bara upp reklam för vaccinen.
Bra att du hittade studien. Det var ju den jag hänvisade till igår när jag skrev att den jämför MMR-vaccinerade med MMR-vaccinerade. Varför LÄSER du inte den istället för att bara länka till den?
Att jag vet att du INTE har läst den beror på att du påstår att den skulle vara något slags bevis för att vaccin inte orsakar autism. Något som inte ens studien påstår då den endast påstår att det inte hjälper att ta alla vaccin som vanligt förutom MMR som man istället då skulle ta några månader senare.
Det hjälper tyvärr inte vilket drabbade föräldrar som försökt kan vittna om att det inte hjälper.
Där har Trump fel, man kan inte undvika vaccin-triggad autism genom att ta just MMR några månader senare, det enda som hjälper är att skippa vaccinerna helt.
Istället för att länka till factcheck.org så kan du ju lika gärna länka till tillverkaren direkt, de rapar ju bara upp reklam för vaccinen.
Bra att du hittade studien. Det var ju den jag hänvisade till igår när jag skrev att den jämför MMR-vaccinerade med MMR-vaccinerade. Varför LÄSER du inte den istället för att bara länka till den?
Att jag vet att du INTE har läst den beror på att du påstår att den skulle vara något slags bevis för att vaccin inte orsakar autism. Något som inte ens studien påstår då den endast påstår att det inte hjälper att ta alla vaccin som vanligt förutom MMR som man istället då skulle ta några månader senare.
Det hjälper tyvärr inte vilket drabbade föräldrar som försökt kan vittna om att det inte hjälper.
Där har Trump fel, man kan inte undvika vaccin-triggad autism genom att ta just MMR några månader senare, det enda som hjälper är att skippa vaccinerna helt.
En enskild förälder är precis menlös som vittne, enskilda barn berättar ingenting.
Men det är antivaccersrörelsens kort, att ha folk som berätta sina barn fick autism i en ålder autism debuterar.
Och att de inbillar sig det är pga vaccin, dock saklighet och fakta inom forskning arbetar inte på anekdoter och det är det som retar dig svårt, uta den är bra mer grundliga än så, och det retar dig än mer.
Det är därför du skriver detta nonsens och skräp, som bara intellektuellt försvagade går på.
Men försök du låtsas på att fakta inte finns som du fick, för det får dig bara se korkad ut.
Och pga såna som dig, donalds såklart och hjärnmasken och heroinisten robban, så dör barn i USA pga de säger de inte ska vaccinera sig.
Rätt tragiskt, men man inser barns liv betyder inget för dom, eller dig.
För om det gjorde, varför vill du dom så illa då för?
Skäms du inte ha döda barn på ditt samvete?
Eller är det som gör dig upphetsad och kåt istället?(För något är fel när du inte klarar ta in fakta.)