2026-08-31, 00:01
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Låter intressant. Men du missar att i den här tråden diskuterar vi de politiska aspekterna av de mässlingsutbrott (flera stycken, faktiskt) som just nu blossat upp, och i synnerhet det som pågår i Pennsylvania. Din fråga får du kanske lyfta i det forum som satts upp för den typen av diskussioner. Låt mig hjälpa dig hitta dit: (FB) Konspirationer och alternativa teorier
Varför klassar hälsodepartementet en förlossningsskada som ett mässlingsdödsfall, och vägrar sedan lämna ut information om det andra påstådda dödsfallet ens till den lokala coronern?

Nej, det här är inte en konspirationsteori. Det är coronerns egna ord, en folkvald ämbetsman vars lagstadgade jobb är att fastställa dödsorsaker. Och om du nu vill diskutera politiska aspekter: Vad är mer politiskt än att en sittande guvernör och hans hälsodepartement fabricerar mässlingsdödsfall för att driva en vaccinationskampanj?

Är du kognitivt handikappad?
Citera
2026-08-31, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan inte ni ha en dialog?
Om "Pennsylvanien" och "JFK" så att vi "noggrannt" kan följa två snillen som spekulerar och drar slutsatsen att barn faktiskt kan dö av både det ena och andra.

Great minds think alike.

Det är ju så att när man diskuterar så får man se olika sidor av myntet så att säga. Ett större antal människor ser fördelarna med att göra en djupdykning och belysning av Big Pharmas beteenden och metoder. Det är det folket vill se. Att du inte accepterar åsikter olikt dina är en brist hos dig.
Det är så att JFK är mycket kunnig och mycket populär och gör ett fint jobb. Han blir dock motarbetad från alla håll och det visar ju korruptionen i detta medicinsystem som är nära besläktat med matindustrin.
Jag hoppas han sitter kvar så att amerikanarna blir mer medvetna om medicin och mat.
Citera
2026-08-31, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, låt oss kalla det "mässlingsutbrott".

Nej, det var väldigt vad svårt DUKTIGA KILLEN har för att förstå avsikten med TS. Ogrundade konspirationsteorier, foliehatteri och ointelligent trams får du ta i konspirationsforumet. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Konspirationer och alternativa teorier

Vi har olika åsikter i detta ämne. Det får man acceptera. Jag tycker JFK gör ett fantastiskt jobb. En termin till så kommer han kunna värva fler från den korrupta insidan av Big Pharma.
Citera
2026-08-31, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Dåre,
bara för att det kommit en annan dåre med mask i hjärnan som tilsatts som hälsominister i USA betyder inte det att du har rätt.

Dårar som du har alltid funnits och som en svart biprodukt av dagens sociala medier tror du att du har rätt.

Vi har olika åsikter. Du får lära dig att höra andra aspekter och andra vinklar än de som florerar i din lilla grotta. JFK gör ett gott jobb och kommer att få mer makt nästa termin. Bra att lyfta all denna korruption och missförhållanden i Big Pharma och myndigheter i USA. USA´s befolkning är i ett uselt skick. De behöver JFK för att kunna må bättre.
Citera
2026-08-31, 09:06
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Vi har olika åsikter. Du får lära dig att höra andra aspekter och andra vinklar än de som florerar i din lilla grotta. JFK gör ett gott jobb och kommer att få mer makt nästa termin. Bra att lyfta all denna korruption och missförhållanden i Big Pharma och myndigheter i USA. USA´s befolkning är i ett uselt skick. De behöver JFK för att kunna må bättre.
USAs befolkning är i ett uselt skick ,
och det försämras på många olika sätt under JFKjr och den galna maga-administrationen .
Bland annat beroende på deras fantasier om vaccin.
Citera
2026-08-31, 09:43
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
USAs befolkning är i ett uselt skick ,
och det försämras på många olika sätt under JFKjr och den galna maga-administrationen .
Bland annat beroende på deras fantasier om vaccin.
Det har aldrig i världshistorien någonsin dokumenterats ett fall i den medicinska litteraturen där ett barns mjälte skulle ha spruckit under en förlossning där mässlingen ansågs vara ens en bidragande orsak.

NOLL fall, zero nada zip!! Den som tror på fantasier är du. Du är lurad!
Citera
2026-08-31, 09:51
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Det har aldrig i världshistorien någonsin dokumenterats ett fall i den medicinska litteraturen där ett barns mjälte skulle ha spruckit under en förlossning där mässlingen ansågs vara ens en bidragande orsak.

NOLL fall, zero nada zip!! Den som tror på fantasier är du. Du är lurad!

Och??

Tycker du man ska vaccinera mot mässling?
ja eller nej.

Föräldrar ska inte få lov att bestämma om barns vaccinationer , lika lite som att de får bestämma om barn ska ha bälte/bilbarnstol i trafiken.
Citera
2026-08-31, 10:00
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Och??

Tycker du man ska vaccinera mot mässling?
ja eller nej.

Föräldrar ska inte få lov att bestämma om barns vaccinationer , lika lite som att de får bestämma om barn ska ha bälte/bilbarnstol i trafiken.
Skojar du eller, är det så otydligt? Jag skulle aldrig vaccinera varken mig eller mina barn mot mässlingen. Det är en noga övervägd ståndpunkt som jag har kommit fram till. Det är MIN ståndpunkt.

Om någon får för sig att tro på den amerikanska guvernörens politiska skitsnack så ska man ha i åtanke att: Det har aldrig i världshistorien någonsin dokumenterats ett fall i den medicinska litteraturen där ett barns mjälte skulle ha spruckit under en förlossning där mässlingen ansågs vara ens en bidragande orsak. NOLL dokumenterade fall i världshistoren, zero nada zip!!

Skulle man vara rädd för spruckna mjältar hos bebisar pga mässlingen så måste man ju vara antingen utvecklingsstörd, ett får eller oerhört lättlurad. NOLL fall som sagt, zero nada zip!!
Citera
2026-08-31, 10:03
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Skojar du eller, är det så otydligt? Jag skulle aldrig vaccinera varken mig eller mina barn mot mässlingen. Det är en noga övervägd ståndpunkt som jag har kommit fram till. Det är MIN ståndpunkt.

Om någon får för sig att tro på den amerikanska guvernörens politiska skitsnack så ska man ha i åtanke att: Det har aldrig i världshistorien någonsin dokumenterats ett fall i den medicinska litteraturen där ett barns mjälte skulle ha spruckit under en förlossning där mässlingen ansågs vara ens en bidragande orsak. NOLL dokumenterade fall i världshistoren, zero nada zip!!

Skulle man vara rädd för spruckna mjältar hos bebisar pga mässlingen så måste man ju vara antingen utvecklingsstörd, ett får eller oerhört lättlurad. NOLL fall som sagt, zero nada zip!!
Skrämmande att det finns så extremt oansvariga föräldrar... du borde inte få lov att ha det valet, varför ska du bestämma om ditt barns hälsa ?
Det borde du inte få, lika lite som att du får lov att bestämma om de ska sitta bältade i bilen.

Sluta gagga om mjälte.... det har inget med min fråga att göra., är du efter eller?
Citera
2026-08-31, 10:10
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Sluta gagga om mjälte.... det har inget med min fråga att göra., är du efter eller?
Då befinner du dig i fel tråd! Hela trådens premiss bygger på lögnen att två människor i Pennsylvania skulle ha dött av mässlingen.

Är du svagbegåvad eller vad håller du på med?
Citera
2026-08-31, 10:16
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Då befinner du dig i fel tråd! Hela trådens premiss bygger på lögnen att två människor i Pennsylvania skulle ha dött av mässlingen.

Är du svagbegåvad eller vad håller du på med?

Trevlig ton ni galna " antivaxxare" har....

Svagbegåvad är den som likt en neandertalare förnekar vetenskap och kunskap.

Vet dåren hur många barn som dog i mässlingen innan vi började vaccinera?
Citera
2026-08-31, 10:36
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Trevlig ton ni galna " antivaxxare" har....
Är det därför du ältar om "kiosk-mongon" och "dårar"? Kallar du det att hålla god ton?
Citat:
Vet dåren hur många barn som dog i mässlingen innan vi började vaccinera?
Ja, jag skrev faktiskt det igår men med dina skygglappar och selektiva informationsintag så gick det dig naturligtvis förbi.
Före vaccinets införande i USA föddes cirka 4 miljoner barn årligen. Nästan samtliga fick mässlingen. Cirka 400-500 dog per år. Det ger en dödlighet på ~0,01% 1 på 10 000. Detta i ett samhälle utan dagens intensivvård, utan dagens näringstillskott, och med betydligt sämre socioekonomiska förhållanden.
Mässling är inte en dödlig sjukdom för friska, välnärda barn i utvecklade länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in