2026-08-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Ja han hade vunnit mer på att låta dem prata på och gräva sina egna gravar. Så dumma som flera av dem var behöver man verkligen inte tysta dem för att vinna

100%
Citera
2026-08-30, 20:07
Medlem
Dumdrygs avatar
Det blir intressant i riksdagen för där kan inte använda den där avbryta-tekniken och inte heller i seriösa TV-debatter mot de andra partiledarna. Utan då måste han leverera politik.
Blir mycket intressant att följa dock.
Citera
2026-08-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
"Samarbete behövs inte!" säger du, för att sedan beskriva en situation där Allard måste förhandla med andra partier för att få igenom sin politik. Det är nästan fascinerande att du lyckades motbevisa dig själv snabbare än jag hann läsa inlägget.

Det behövs ju inget samarbete när han puttat ut alla?
Citera
2026-08-30, 20:11
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det blir intressant i riksdagen för där kan inte använda den där avbryta-tekniken och inte heller i seriösa TV-debatter mot de andra partiledarna. Utan då måste han leverera politik.
Blir mycket intressant att följa dock.

Asså det är ju nästan så man faktiskt vill att han ska komma in så han får se hur det verkliga livet ser ut.

En debatt mellan honom och Ebba vore ju härligt. Riktiga Paradise Hotel-vibbar.
Citera
2026-08-30, 20:13
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Jag tror de 100 gånger hellre gör det än en blindgalen Allard. Riksdagspartierna vägrade låta SD vara en vågmästare i nästan 12 år och de hade minsann betydligt fler mandat än ÖP har någon möjlig chans att få i år.
Sd var vågmästare i 12 år. Har du totalt missat detta? Vissa förslag fick regeringen inte igenom eftersom Sd röstade med oppositionen och vice versa.
Citera
2026-08-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Det behövs ju inget samarbete när han puttat ut alla?
Och när ska det ske, då? År 2070? Fattar du inte själv hur orimligt det där låter? Jag förväntade mig faktiskt ett bättre resonemang från någon som varit medlem sedan 2011. Ärligt talat har du lämnat politikdiskussionen bakom dig och gått över till dina daddy Allard fantasier.
Citera
2026-08-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
För han vet att hans framgång inte ligger i att bemöta argument utan i att få snygga klipp till internet. För om man faktiskt kollar lite på hans förslag är det extremt svårt få dem att funka.

Han vill sänka skatten och ge fri tandvård. Själv säger han att man ska lägga ner public service för att finansiera det t.ex. Den matematiken går helt enkelt inte ihop. Pengarna kommer inte räcka.

Han vill samtidigt ta bort all skatt på bensin och el, men han vill sannerligen inte ta upp de effekterna det skulle få då det innebär att vi måste lämna EU för att kunna göra det. Det går ju bara att titta på Storbritannien för att se hur bra det blev.

Men om han höll sin käft tillräckligt länge för någon att få lyfta den poängen skulle ju hans fasad falla sönder.

Där har du hela hans strategi.

Den som har viss erfarenhet kan se att precis allt Allard säger är orealistiskt. Frågan är om Allard själv vet om det eller inte.

Jag har undersökt hans partiprogram för Örebro och nationellt, och jag kan inte se något som skulle fungera.

Man bedriver inte politik som han gör, och därför åstadkommer de ju inget i Örebro, eftersom de ignorerar det politiska arbetet (möten och skrivelser) och istället går upp i talarstolen när allt är bestämt och skriker att alla är idioter.

Ärligt talat är detta politikerföraktet fånigt. Det finns ingen "nisse busschaufför" som skulle göra ett bättre jobb. Man kan inte ta in nån vanlig kille som tycker han vet hur allt ska göras. Tycker man att man skulle göra det bättre själv är det ju bara engagera sig så får man se.
Citera
2026-08-30, 20:19
Medlem
Citat:
Och när ska det ske, då? År 2070? Fattar du inte själv hur orimligt det där låter? Jag förväntade mig faktiskt ett bättre resonemang från någon som varit medlem sedan 2011. Ärligt talat har du lämnat politikdiskussionen bakom dig och gått över till dina daddy Allard fantasier.

Du verkar väldigt motvalls och verkar typ inte hålla med Markus Allard? Det säger en del om dig faktiskt. Gå in på studio 3s kommentarsfält och läs vad alla skriver om dig.
Citera
2026-08-30, 20:19
Medlem
Bukharins avatar
Allard behöver desperat ett litet gäng partikompisar som kan ta efter hans politik, men undvika att fiska sympatier hos "svettiga incels" genom att vräka ur sig ord som Babbe, Äcklig, och Idiot i varannan mening. Även när han säger självklara eller vettiga saker, eller refererar till relevant politisk teori, så framstår han som att han bara hasplar ur sig smädelser.

Det funkar absolut mot ett gäng nötter i en kommunfullmäktige, men partiet kommer få det svårt när varje ord ska granskas av media. Det funkar att ignorera media när man har över 50% av rösterna som Trump haft, men blir bara ett jävla tröttsamt jobb att svara på såna frågor samtidigt som man är vågmästare och ska försöka deala med 7 andra partier om varenda fråga, samtidigt som alla försöker ta avstånd från ens yttranden. Och om de faktiskt blir vågmästare, så kommer det ta slut en dag. Ett Örebropartiet med 7% av riksdagsmandaten kommer ha extremt marginell makt, och då måste de ha mer seriösa företrädare än vad Allard kommer klara av att vara.

En röst på Örebropartiet i riksdagsvalet är en proteströst. Inget fel på det. Men just nu finns det inget i deras parti som ens liknar ett regeringsfärdigt alternativ.
Citera
2026-08-30, 20:27
Medlem
Citat:
Du verkar väldigt motvalls och verkar typ inte hålla med Markus Allard? Det säger en del om dig faktiskt. Gå in på studio 3s kommentarsfält och läs vad alla skriver om dig.
Men idiotiska varelse, du verkar fortfarande missa poängen. Jag säger inte att Allard saknar åsikter eller förslag. Jag säger att hans planer aldrig kommer att gå igenom om hans plan är att hoppa på alla andra partier. Hur tänker du att man bildar en regering på det sättet?

Tror du på allvar att partier som ständigt blir kallade inkompetenta, korrupta eller värdelösa sedan glatt ska rösta igenom hans politik?????

I så fall har du fel, jävligt fel. Men det är inte ditt fel att du har en så dålig förmåga att använda hjärnan. Det är dina föräldrars fel.
Citera
2026-08-30, 20:31
Medlem
Citat:
Men idiotiska varelse, du verkar fortfarande missa poängen. Jag säger inte att Allard saknar åsikter eller förslag. Jag säger att hans planer aldrig kommer att gå igenom om hans plan är att hoppa på alla andra partier. Hur tänker du att man bildar en regering på det sättet?

Tror du på allvar att partier som ständigt blir kallade inkompetenta, korrupta eller värdelösa sedan glatt ska rösta igenom hans politik?????

I så fall har du fel, jävligt fel. Men det är inte ditt fel att du har en så dålig förmåga att använda hjärnan. Det är dina föräldrars fel.

Vet inte vilken sten du legat under de senaste åren och så, men funkade bra med populisten Donald Trump som vann valet två gånger på att vara bufflig och kalla folk för hora. Sinnesslö eller, tror du att politik är något jävla kafferep?
Citera
2026-08-30, 20:35
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Vet inte vilken sten du legat under de senaste åren och så, men funkade bra med populisten Donald Trump som vann valet två gånger på att vara bufflig och kalla folk för hora. Sinnesslö eller, tror du att politik är något jävla kafferep?

Trump var företrädare för ett av USAs största och mäktigaste partier. Trump är miljadär. Trump har och hade många mäktiga vänner inom media och finans.

Vilket av detta stämmer på Allard...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in