2026-08-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Han avbröt inte speciellt mycket denna debatt. Nej ägd i den mening att hans resonemang om transferiatet överrumplar alla andra. Det är något som vänstern måste förhålla sig till om de vill överleva som politisk kraft i Sverige.
På vilket sätt överrumplar hans resonemang alla andra? Att du håller med honom betyder inte att han vann debatten. Förstår inte vissa Flashbackare att hans "enkla lösningar" aldrig kommer att gå igenom? Inget annat parti verkar vilja samarbeta med Örebropartiet, just eftersom partiet uppfattas som så pass radikalt. Det spelar ingen roll hur bra ett förslag låter på papper om det saknas politiskt stöd för att faktiskt genomföra det.
Citera
2026-08-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
På vilket sätt överrumplar hans resonemang alla andra? Att du håller med honom betyder inte att han vann debatten. Förstår inte vissa Flashbackare att hans "enkla lösningar" aldrig kommer att gå igenom? Inget annat parti verkar vilja samarbeta med Örebropartiet, just eftersom partiet uppfattas som så pass radikalt. Det spelar ingen roll hur bra ett förslag låter på papper om det saknas politiskt stöd för att faktiskt genomföra det.

Det är det som kallas politik och det är så man vinner. Man kör på tills man monterat ner de andra och vunnit striden. Krävs inget jävla samarbete när samhället behöver en stark man som pekar med hela armen. Personligen hoppas jag han får en vågmästarroll och kan sätta revolvern mot tinningen på de som vill ha hans stöd för att bilda regering och få igenom budget.
Citera
2026-08-30, 19:49
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag är ju lite dystopiskt lagd så jag tänker en del på de folkvandringar vi antagligen har framför oss till följd av klimatförändringar. Människan har alltid vandrat mot bättre livsförutsättningar. Det är en del av vår framgång. Det upphör inte för att man drar linjer på en karta.

Helt sant!

Frågan är bara vilka livsförutsättningar de som kommer hit har förmåga att bidra till för kollektivet. Sverige har haft en del produktiva invandrare historiskt, numera är det dock ett minne blott i det stora hela.

Om meningen med att vandra mot bättre livsförutsättningar enbart innebär att mina skatteinbetalningar ska finansiera någon annans bättre liv, ofta helt utan motprestation, eller med en negativ motprestation, så säger jag, precis som Markus Allard: Tack men nej tack!

Jag har noll och intet behov av att bidra till att random analfabetisk somalier får ett bättre liv i Rinkeby. Noll.
Citera
2026-08-30, 19:50
Medlem
Jag tycker ingen av dessa Mpnissar och kommunister levererade… allra minst tjej nmr 2 va ju helt bananas…

Men ja… Allard avbryter för mycket.

Men i sak har han ju rätt .
Citera
2026-08-30, 19:53
Medlem
Det är ju bara en debatt enligt det gamla Ricki Lake-snittet, alla ska gapa på varandra och den som gapar och avbryter mest tycker sig ha vunnit. Så jävla ovärdigt, hoppas det går åt helvete för honom för han är verkligen precis fel sorts människa att ha i politik att göra. Man får gärna vara avig och stå på sig, men Allard gör ju bara ännu mer paradise hotel av politiken..
Citera
2026-08-30, 19:57
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Det är det som kallas politik och det är så man vinner. Man kör på tills man monterat ner de andra och vunnit striden. Krävs inget jävla samarbete när samhället behöver en stark man som pekar med hela armen. Personligen hoppas jag han får en vågmästarroll och kan sätta revolvern mot tinningen på de som vill ha hans stöd för att bilda regering och få igenom budget.

Men asså tror ni på allvar att han har en chans att bli vågmästare?

Om vänstersidan vinner och de kan välja mellan att göra upp med KD eller Kaos-Allard, vad tror du de väljer?

Om Tidö vinner, vilka samarbetar de helst med? C eller "Skrika Babbe"-Allard?

Det är som att ni har glömt att alla partier från V till KD lyckades låsa ut SD från makt i 12 år. Inte som att en ensam örebroare kommer vara någon svårknäckt nöt.
Senast redigerad av SkogsKonung 2026-08-30 kl. 20:00.
Citera
2026-08-30, 19:58
Medlem
Citat:
"Samarbete behövs inte!" säger du, för att sedan beskriva en situation där Allard måste förhandla med andra partier för att få igenom sin politik. Det är nästan fascinerande att du lyckades motbevisa dig själv snabbare än jag hann läsa inlägget.
Citera
2026-08-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Men asså tror ni på allvar att han har en chans att bli vågmästare?

Om vänstersidan vinner och de kan välja mellan att göra upp med KD eller Kaos-Allard, vad tror du de väljer?

Om Tidö vinner, vilka samarbetar de helst med? C eller "Skrika Babbe"-Allard.

Det är som att ni har glömt att alla partier från V till KD lyckades låsa ut SD från makt i 12 år. Inte som att en ensam örebroare kommer vara någon svårknäckt nöt.

Varför i helvete skulle Tidö samarbeta med C? Är inte själva premissen för vänstervinst att C sviker sina väljar?
Citera
2026-08-30, 20:00
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Vilka stolpskott de hittat.
Varför ska man sätta brottslingar i fängelse? Det är ju bara rent hämndbegär!

Ja eller så fyller det en avskräckande funktion plus att farliga människor hålls undan från allmänheten...

Liberal -tjejen var söt dock
Citera
2026-08-30, 20:03
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Jag tycker ingen av dessa Mpnissar och kommunister levererade… allra minst tjej nmr 2 va ju helt bananas…

Men ja… Allard avbryter för mycket.

Men i sak har han ju rätt .
Ja han hade vunnit mer på att låta dem prata på och gräva sina egna gravar. Så dumma som flera av dem var behöver man verkligen inte tysta dem för att vinna
Citera
2026-08-30, 20:03
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Varför i helvete skulle Tidö samarbeta med C? Är inte själva premissen för vänstervinst att C sviker sina väljar?

Jag tror de 100 gånger hellre gör det än en blindgalen Allard. Riksdagspartierna vägrade låta SD vara en vågmästare i nästan 12 år och de hade minsann betydligt fler mandat än ÖP har någon möjlig chans att få i år.
Citera
2026-08-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Helt sant!

Frågan är bara vilka livsförutsättningar de som kommer hit har förmåga att bidra till för kollektivet. Sverige har haft en del produktiva invandrare historiskt, numera är det dock ett minne blott i det stora hela.

Om meningen med att vandra mot bättre livsförutsättningar enbart innebär att mina skatteinbetalningar ska finansiera någon annans bättre liv, ofta helt utan motprestation, eller med en negativ motprestation, så säger jag, precis som Markus Allard: Tack men nej tack!

Jag har noll och intet behov av att bidra till att random analfabetisk somalier får ett bättre liv i Rinkeby. Noll.
I mitt scenario handlar det nog mer om att bekämpa olika farsoter än om vem som bor i Rinkeby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in