2026-08-31, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Hans dröm är att ha en vågmästarroll. Sverige kommer knappast bli bättre att en sån impulsiv kille får en pall att sitta på i Stockholm.
Talmannens klubba kommer slitas ut illa kvickt.
Och det är precis det jag har argumenterat för i snart två dagar
Citera
2026-08-31, 13:33
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag förstår att det blir bra content för Instagramkontot, men tror du ärligt att det är bra för hans politik att han beter sig sådär?

Uppenbarligen går det ju bra. Allard har ju ökat i samtliga väl där han ställt upp, nu ser han ut att öka kraftigt igen:

Citat:
Örebropartiet tredubblar stödet i Örebro län – har chans på riksdagen

https://www.dn.se/sverige/orebropartiet-tredubblar-stodet-i-orebro-lan-har-chans-pa-riksdagen/

I kommunalvalet där han suttit i två mandatperioder nu så ser han ut att kunna bli näst största parti, så nog går hans politik hem
Senast redigerad av guderi 2026-08-31 kl. 13:40.
Citera
2026-08-31, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Hur menar du nu?
Att skribenten har påpekat det uppenbara, men att det ändå finns gott om människor som inte vill acceptera det faktumet.
Citera
2026-08-31, 13:40
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
Att skribenten har påpekat det uppenbara, men att det ändå finns gott om människor som inte vill acceptera det faktumet.

Kanske för att det inte är ett faktum.
Citera
2026-08-31, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Kanske för att det inte är ett faktum.
Tack för rättelsen. Nej, det är inte ett faktum utan ren logik.
Citera
2026-08-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Ledsen gamle kamrat. Kan inte ta folk över 25 som är sådana fursteslickare åt upp-proppade partiledare som lever gott på våra skattepengar att de hittar på egna små ord för dem man vill se förvandlade till likadana nätvovvar ("Allardifiering" ) på allvar.

70-talet är över gamle vän. Hur subversiv du än känner de när du jagar Röda Faran i olika onlineforumet så är det 2026 nu. Vi är på flashback. Vill du panga Ivans får du starta igång något TV-spel.

Ok då gjorde du det tydligt att du bara är en skitsnackande idiot. Bra då vet vi.
Citera
2026-08-31, 13:46
Medlem
guderis avatar
Citat:
Tack för rättelsen. Nej, det är inte ett faktum utan ren logik.

Citat:
Jag har svårt att förstå hur vissa kan vara så trångsynta att de inte ser det uppenbara

Finns ingen logik där eftersom det är ad hominem, dvs ett logiskt felslut.
Citera
2026-08-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Fri tandvärd: Johanna anser alltså indirekt att all sjukvård skulle bli bättre om folk tvingades betala själva för den, typ 50 000 kr för att få vård för ett brutet ben med möjlighet att avstå och att detta vore en bra lösning för folkhälsan. Motiverat med att tandvården har mindre köer på grund av att folk tvingas betala själva (och att många därmed avstår?)

Hur i helvete kunde Allard missa detta öppna mål?

Fick Allard en så svår chock av dumheten så att han blev förstummad och inte klarade av att ifrågasätta det mest grundläggande i hela hennes resonemang?

Allard är ju annars så otroligt bra på att ifrågasätta när andra manipulativa dumheter framförs.

Tror han tidigare i någon podd eller intervju nämnde just att det kan vara riktigt jobbigt ibland att möta för idiotiska/efterblivna resonemang just för att man riskerar missa det mest uppenbara p.g.a. att det blir för mycket på en gång. Detta är nog något som många kan relatera till. Det är bland annat därför många hatar att se sina egna intervjuer/debatter i efterhand.
Citera
2026-08-31, 13:51
Medlem
Citat:
Finns ingen logik där eftersom det är ad hominem, dvs ett logiskt felslut.
Hur resonerar du här? Jag håller med om det han sa: en röst på Örebropartiet är en bortkastad röst. De skulle inte fungera effektivt i riksdagen, och när folk väl inser det kommer partimedlemmarna inte att ha någon politisk karriär att falla tillbaka på.
Citera
2026-08-31, 13:57
Medlem
guderis avatar
Citat:
Hur resonerar du här?
Jag resonerar såhär:

Citat:
Jag håller med om det han sa: en röst på Örebropartiet är en bortkastad röst.
Jag skulle nog säga att alla de som har röstat på Allard de senaste valen är rätt nöjda med vad deras röst har gett dom. Annars skulle han inte tredubbla stödet.

Citat:
De skulle inte fungera effektivt i riksdagen, och när folk väl inser det kommer partimedlemmarna inte att ha någon politisk karriär att falla tillbaka på.
Vad betyder fungera effektivt i riksdagen? SD, KD och Mp har alla kommit in nya i riksdagen under min livstid, inget av dessa partier lyckades göra någonting jättestort de första åren, men de byggde sin organisation och sina kontaktnät. Precis så har Öp gjort i Örebro nu de senaste åren, självklart kommer de även göra så i riksdagen om de skulle komma in.
Citera
2026-08-31, 14:05
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Såg dig inte komma och gnälla med ditt rättskaffens finger i luften när Allard friskt bajsade ur sig ad hominem i klippet i TS.

Nej, då är det mer "ÄGD! KUNG ALLARD! om du inte PALLAR DEBATT så är det inte MITT fel".

Lmfao

Du får länka till den videon, vi har nog inte tittat på samma video...
Citera
2026-08-31, 14:18
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Stämmer definitivt inte, jag är både högutbildad och har en STEM utbildning och jag kommer rösta på Allard. Den där myten om "lågutbildade" är rätt tramsig.
Det är väl snarare ni fåntrattar i transferiatet som grinar blod just nu...
Vad menar Allard med transferiatet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in