2026-08-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Problemet är att folk inte vill tro att att det kan vara så svårt i vissa situationer Och det gäller inte bara unga.
Folk har en övertro på sin egna förmåga.
Har delat hur många studier som helst i den här tråden. Men personer som du och humbug verkar inte kunna acceptera att det här är ett mänskligt problem. Ni är bokstavligen en del av problemet.
Först när en erkänner att det kan vara något en behkver jobba på kan en bli bättre.

Det lagen GÖR bokstavligen, är att tala om att detta inte är något "enkelt", nånting som är en "rättighet" att tillskansa sig utan att behöva bry sig om sin motparts vilja i saken, utan man behöver faktiskt ta ansvar för sina sexuella handlingar gentemot andra människor. Big deal hörredu.

och problemet i världen, käre "geniet" är inte att vi har lagstadgat om samtycke, utan att så många män i världen ger sig själva rätten skita i motparters sexuella samtycke, vare sig det nu gäller sexköp, sexuellt utnyttjande av alla de slag eller regelrätt sexuellt våld så att vi BEHÖVER göra den, uppenbart självklara kravet på respekt för andra människor, till lagar.

Mäns sexuella egoism i världen är ett massivt problem som bokstavligen "fuckar" upp livet för väldigt många människor, mestadels kvinnor.

och JA män behöver definitivt "jobba på" er respekt för kvinnor, och lagar är ju ett bra hjälpmedel.
Citera
2026-08-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det stämmer inte. Den handlar om hur arbetsminne påverkar vår förmåga att uppfatta sexuella signaler på att samtycke inte finns när vi är upphetsade.

De enda som verkade ha något skydd är de med högt arbetsminne. Vilket innebär att minst 75 procent av befolkningen kommer missa signaler.

Ju mer sexuellt upphetsad en är ju högre kapacitet av arbetsminne krävs för att inte missa signaler.

En hel del som sitter i fängelse har olika diagnoser som ger dem svårigheter att tex behärska/kontrollera sig eller känna medlidande.

Vad är din poäng egentligen? Menar du att rättsväsendet ska ta hänsyn till alla dessa diagnoser och allas individuella svårigheter när de dömer i brottsmål?

Jag förstår helt ärligt inte vad du fiskar efter.

Forskningen visar att upphetsning och kåthet gör en stor mängd människor inkapabla att tolka signaler och respektera andras vilja. Ska det då också tas hänsyn till en massa olika diagnoser som gör folk inkapabla till en hel radda saker i brottsmål och tas hänsyn till i lagstiftningen?

Eller vad ska informationen gällande att kåta och sexuellt upphetsade människor blir tillfälligt "crazy" användas till?
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-30 kl. 13:26.
Citera
2026-08-30, 12:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Såklart tycker såna som du att 15 är för gammalt. Men varför stanna vid "brådmogna" 14 åringar? Det finns brådmogna 12-13 åringar också och de lär ju vara ännu lättare att forma och grooma för såna lågtstående animales som du.

Såklart instiftar samhället lagar för att skydda dess barn och unga mot såna som du.

Skydda mot vad egentligen? Jag ser inga problem med att sänka åldersgränsen för sex till 12 år. Det betyder inte att man per automatik är intresserad. Det är en politisk och social fråga, och jag ser fler fördelar än nackdelar. För bittra kvinnor som passerat bäst-före-datum är naturligtvis alla frihetsreformer inom sexualia en förlustaffär. Det är därför ni kämpar med näbbar och klor för mera moralism, mer statligt förtryck, och mer stigma. Det är stigmat som gör att unga mår dåligt, inte sexet som sådant.
Citera
2026-08-30, 13:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Och det är inte en extremt långsökt förklaring anser du? Mannen i fråga är ju pedofil som utsatt sin tidigare styvdotter för grova våldtäkter.

I fallet med 15 åringen vet varken du eller jag vad som har hänt. Hon kan ha ljugit. Hon kan också ha tagit tillbaka anklagelserna av andra orsaker. Press från släkt. Levde hon i en hederskontext?

Faktum är att varken du eller jag vet vad som hänt eller inte. Så vitt jag sett i tråden är varken dom eller FUP länkad.

För övrigt så är nog sådana varelser som du ett extremt säkert preventivmedel. Kvinnohat brukar sällan vara specielt attraktivt. Dessutom har nativiteten sjunkit globalt. I många länder utan samtyckeslag är nativiteten drastiskt lägre än i Sverige.

Faktum kvarstår hur du än försöker slingra dig. Mannen dömdes på bristfälliga bevis, annars hade han inte frikänts och släppts ur fängelse. Våldtäkt går nämligen under allmänt åtal, så om flickan tog tillbaka sin berättelse, men att det trots detta fanns riktiga bevis, så skulle han ha kvarstannat i fängelse.
Citera
2026-08-30, 13:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och JA män behöver definitivt "jobba på" er respekt för kvinnor, och lagar är ju ett bra hjälpmedel.

Varför ska vi ha respekt för dagens kvinnor när de inte gillar familj och barn, och beter sig som luder?
Citera
2026-08-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför ska vi ha respekt för dagens kvinnor när de inte gillar familj och barn, och beter sig som luder?

haha kommen från en man med en ideologi som alltså anser att barn...? de ska inte män behöva befatta sig ett skit med...och VERKLIGEN beter sig och inte minst promotar att män ska bete sig som sexfixerade luder?

Man baxnar fan.
Citera
2026-08-30, 13:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
haha kommen från en man med en ideologi som alltså anser att barn...? de ska inte män behöva befatta sig ett skit med...och VERKLIGEN beter sig och inte minst promotar att män ska bete sig som sexfixerade luder?

Man baxnar fan.

Jag noterar att du undviker att svara på min fråga. Dina vänsterliberala "sanningar" är inte skrivna i sten som du inbillar dig.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-30 kl. 13:28.
Citera
2026-08-30, 13:27
Medlem
Citat:
Jag noterar att du undviker att svara på min fråga. Dina vänsterliberala "sanningar" är inte skrivna i sten som du inbillar dig.

Vilken fråga? var väl mer en spegling av din misogyna skitfantasi.

För nej, svenska kvinnor arbetar nog MINST som prostituerade i världen....(det är vad ordet luder betyder förstår du) jämfört med resten av världen...du vet de där länderna du gärna reser till för att kunna utnyttja kvinnliga "luder", eller ursäkta barn i ditt fall.

Seriöst du är den äckligaste mannen på detta forum.
Senast redigerad av Merapi 2026-08-30 kl. 13:38.
Citera
2026-08-30, 13:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vilken fråga? var väl mer en spegling av din misogyna skitfantasi.

För nej, svenska kvinnor arbetar nog MINST som prostituerade i världen....(det är vad ordet luder betyder förstår du) jämfört med resten av världen...du vet de där länderna du gärna reser till för att kunna utnyttja kvinnligs "luder" till kvinnor, eller ursäkta barn i ditt fall.

Seriöst du är den äckligaste mannen på detta forum.

Jag bryr mig inte om vad psyksjuka vänsterextrema kärringar tycker om mig. Diskutera topic. Jag är inte topic. Svenska kvinnor horor inte, du har rätt. De ger bort sig gratis till drägg. Återgå nu till ämnet.
Citera
2026-08-30, 13:34
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om vad psyksjuka vänsterextrema kärringar tycker om mig. Diskutera topic. Jag är inte topic. Svenska kvinnor horor inte, du har rätt. De ger bort sig gratis till drägg. Återgå nu till ämnet.

"ger bort sig"??? VAD exakt är det kvinnor skulle "ge bort" menar du, som alltså inte män som har sex skulle göra?
bara hur du formulerar dig visar på hur sjukt mossigt misogynt sånna som du resonerar.
Citera
2026-08-30, 13:48
Medlem
Citat:
Skydda mot vad egentligen? Jag ser inga problem med att sänka åldersgränsen för sex till 12 år. Det betyder inte att man per automatik är intresserad. Det är en politisk och social fråga, och jag ser fler fördelar än nackdelar. För bittra kvinnor som passerat bäst-före-datum är naturligtvis alla frihetsreformer inom sexualia en förlustaffär. Det är därför ni kämpar med näbbar och klor för mera moralism, mer statligt förtryck, och mer stigma. Det är stigmat som gör att unga mår dåligt, inte sexet som sådant.

Fast med handen på hjärtat hade du med flera män varit intresserade av att köpa en 12-14 årig prostituerad flicka. Sånt här är bara ett försök från män som du att normalisera sexualiseringen av barn och ge er själva större möjligheter och tillgång till barn. Liksom katolska kyrkan byggde upp en struktur för lättare tillgång till barn.

"Frihetsreformer inom sexualia"....... Är det inte du som brukar skrika om att alla (svenska) tjejer och kvinnor är lösaktiga horor som borde sättas på plats? Du är förfan inte för nån sexuell frihet. Inte när det gäller kvinnor iallafall. Överhuvudtaget verkar du ha en rent sjuklig syn på sex och kvinnor, samtycke och sexuell frihet.

Och så hela harangen om GAMLA och bittra kvinnor som "kämpar med näbbar och klor" för att sätta käppar i hjulen för er sexuellt frigjorda pedofiler. Bara för att man kan tänka sig att bryta mot tabun och tex sätta på barn innebär det inte att man är sexuellt frigjord.
Citera
2026-08-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du drar på tok för långtgående slutsatser av studierna du läser. Alternativt att du inte riktigt förstår vad du läser. Jag argumenterar inte emot dig gällande att hjärnan fungerar annolunda vid olika stimuli.

Exempelvis aktiveras fler belöningscentra i hjärnan av socker än av heroin. För den skull blir inte socket livsfarligt och skapar ett starkt beroende.

Du som anser dig själv vara ett geni. Vad tror du oddsen är att någon som våldtar 40 personer undgår att bli anmäld? Är det statistiskt rimligt?

Att du övertolkar alternativt inte förstår de studier du hänvisar till gör inte att du bevisat dina egna slutsatser.

Jag har ungefär 1600 timmars utbildning från högskola och universitet inom det här området.
Det här är dessutom en del av psykologin som har mest solid vetenskap.

Har ärligt talat begränsad kompetens vad gäller socker och heroin. Men det låter som att du fallit för en myt som cirkulerar. Det är helt olika sorters aktivitet. Din argumentation faller dessutom på det att socker generellt ger en lägre aktivitet i hjärnan än sexuell upphetsning.

Jag kallar mig geni för att skämta över att en majoritet tror att de är smartare än de är.
Ungefär som att folk tror att de är bättre på att läsa signsler på sexuellt samtycke när de är uplhetsade

40 personer är ovanligt. Många har inte sex med så många. Och ännu värre begår så många våldtäkter.
Det är tyvärr alltför rimligt att tro att folk kan komma undan många våldtäkter utan att bli anmälda. 80 procent anmäls aldrig.
Tänk Hagamannen. Hade troligtvis begått 30 våldtäkter innan han upptäcktes.
Sen finns det de som aldrig blir anmälda för att de inte passar in i synen på hur den som våldtar ska vara. Eller så har de makt / social status vilket avskräcker en anmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in