2026-08-29, 12:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Exakt, du har rätt. Våldtäck är väldigt svårbevisat.
Det är därför endast cirka 5% av anmälda våldtäkter leder till åtal.

Nej, jag vill inte ha någon underkastelse av någon, varken kvinnor eller män.

Inte ens av dig, om det nu blir en man av dig någon gång.

Så vad ska då hända i en rättsstat när ord står mot ord?
Citera
2026-08-29, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så vad ska då hända i en rättsstat när ord står mot ord?

Det vet du. Finns det endast ord mot ord läggs ärendet ner.

Nu kommer du försöka hävda motsatsen. Men du kommer inte kunna påvisa en enda dom som påvisar det påståendet.

För övrigt rankas Sverige tillsammans med våra nordiska grannar som det rättsäkraste länderna i världen.

https://worldjusticeproject.org/rule-of-law-index/global
Citera
2026-08-29, 13:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det vet du. Finns det endast ord mot ord läggs ärendet ner.

Nu kommer du försöka hävda motsatsen. Men du kommer inte kunna påvisa en enda dom som påvisar det påståendet.

För övrigt rankas Sverige tillsammans med våra nordiska grannar som det rättsäkraste länderna i världen.

https://worldjusticeproject.org/rule-of-law-index/global

Hueŕ kunde då den anhöriga till 15-åringen som ljög dömas? Folk döms ju på skvaller och hörsägen, som får status av stödbevisning.
Citera
2026-08-29, 14:11
Medlem
Citat:
Hueŕ kunde då den anhöriga till 15-åringen som ljög dömas? Folk döms ju på skvaller och hörsägen, som får status av stödbevisning.

Vet ej, har varken läst FUP eller dom. Känner heller inte till några omständigheter i det fallet över huvud taget.

Hur kunde den tidigare dömda pedofilen frias trots att hans sperma fanns i den 8 åriga flickans trosor?

Så du kan inte backa upp ditt påstående om ord mot ord. Bra då vet vi
Citera
2026-08-29, 14:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vet ej, har varken läst FUP eller dom. Känner heller inte till några omständigheter i det fallet över huvud taget.

Hur kunde den tidigare dömda pedofilen frias trots att hans sperma fanns i den 8 åriga flickans trosor?

Så du kan inte backa upp ditt påstående om ord mot ord. Bra då vet vi

I det fallet fanns sperman på utsidan av trosorna och de hade legat i samma tvättkorg som mannens kalsonger. I fallet med 15-åringen så vet vi ju med säkerhet att det aldig förekommit något övergrepp alls eftersom flickan erkände att hon ljugit, så vilka andra fakta än ord mot ord skulle annars kunna vara relevanta? Sverige är vansinningt fanatiskt i de här frågorna, vilket leder till att folk slutar att ha sex och föda barn. Det leder också till fler våldtäkter och övergrepp på minderåriga. Vilken smart politik, eller hur?
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-29 kl. 14:57.
Citera
2026-08-29, 16:09
Medlem
Citat:
I det fallet fanns sperman på utsidan av trosorna och de hade legat i samma tvättkorg som mannens kalsonger. I fallet med 15-åringen så vet vi ju med säkerhet att det aldig förekommit något övergrepp alls eftersom flickan erkände att hon ljugit, så vilka andra fakta än ord mot ord skulle annars kunna vara relevanta? Sverige är vansinningt fanatiskt i de här frågorna, vilket leder till att folk slutar att ha sex och föda barn. Det leder också till fler våldtäkter och övergrepp på minderåriga. Vilken smart politik, eller hur?

Då förstår jag varför du aldrig flyttat ifrån Sverige, trots att du tjatat om det i 10-20 år mister "she can't be too young or slender enough"
Citera
2026-08-29, 16:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Då förstår jag varför du aldrig flyttat ifrån Sverige, trots att du tjatat om det i 10-20 år mister "she can't be too young or slender enough"

På vilket sätt bemöter detta ämnet och svarar på inlägget du citerade? Det stämmer att jag anser att samtyckesåldern för sex bör sänkas, eftersom det är direkt löjligt att en brådmogen fjortis inte kan samtycka till sex, utan att det kallas våldtäkt. Det är äldre kvinnor som tjatar sig till sådana lagar för att minska den sexuella konkurrensen. Samma sak med sexköpslagen.
Citera
2026-08-30, 01:10
Medlem
Citat:
På vilket sätt bemöter detta ämnet och svarar på inlägget du citerade? Det stämmer att jag anser att samtyckesåldern för sex bör sänkas, eftersom det är direkt löjligt att en brådmogen fjortis inte kan samtycka till sex, utan att det kallas våldtäkt. Det är äldre kvinnor som tjatar sig till sådana lagar för att minska den sexuella konkurrensen. Samma sak med sexköpslagen.

Såklart tycker såna som du att 15 är för gammalt. Men varför stanna vid "brådmogna" 14 åringar? Det finns brådmogna 12-13 åringar också och de lär ju vara ännu lättare att forma och grooma för såna lågtstående animales som du.

Såklart instiftar samhället lagar för att skydda dess barn och unga mot såna som du.
Citera
2026-08-30, 09:32
Medlem
Citat:

Och det är inte en extremt långsökt förklaring anser du? Mannen i fråga är ju pedofil som utsatt sin tidigare styvdotter för grova våldtäkter.

I fallet med 15 åringen vet varken du eller jag vad som har hänt. Hon kan ha ljugit. Hon kan också ha tagit tillbaka anklagelserna av andra orsaker. Press från släkt. Levde hon i en hederskontext?

Faktum är att varken du eller jag vet vad som hänt eller inte. Så vitt jag sett i tråden är varken dom eller FUP länkad.

För övrigt så är nog sådana varelser som du ett extremt säkert preventivmedel. Kvinnohat brukar sällan vara specielt attraktivt. Dessutom har nativiteten sjunkit globalt. I många länder utan samtyckeslag är nativiteten drastiskt lägre än i Sverige.
Citera
2026-08-30, 10:40
Medlem
Citat:
Och det är inte en extremt långsökt förklaring anser du? Mannen i fråga är ju pedofil som utsatt sin tidigare styvdotter för grova våldtäkter.

I fallet med 15 åringen vet varken du eller jag vad som har hänt. Hon kan ha ljugit. Hon kan också ha tagit tillbaka anklagelserna av andra orsaker. Press från släkt. Levde hon i en hederskontext?

Faktum är att varken du eller jag vet vad som hänt eller inte. Så vitt jag sett i tråden är varken dom eller FUP länkad.

För övrigt så är nog sådana varelser som du ett extremt säkert preventivmedel. Kvinnohat brukar sällan vara specielt attraktivt. Dessutom har nativiteten sjunkit globalt. I många länder utan samtyckeslag är nativiteten drastiskt lägre än i Sverige.

Sen påstår han att alla barn och kvinnor som anmäler sexuella övergrepp ljuger pga att de, enligt honom, är psykiskt sjuka.....

Klassiska förövar-undanflykter
Citera
2026-08-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Well. om det nu är så svårt...så tycker jag man inte ska undvika ha sex helt enkelt tills ens hjärna mognat till sig, och gärna även all interaktion med andra människor...vig "arbetsminnet" till nått annat.

Problemet är att folk inte vill tro att att det kan vara så svårt i vissa situationer Och det gäller inte bara unga.
Folk har en övertro på sin egna förmåga.
Har delat hur många studier som helst i den här tråden. Men personer som du och humbug verkar inte kunna acceptera att det här är ett mänskligt problem. Ni är bokstavligen en del av problemet.
Först när en erkänner att det kan vara något en behkver jobba på kan en bli bättre.
Citera
2026-08-30, 12:21
Medlem
Citat:
Har du läst artikeln du länkat? Den säger att de deltagare som gillade att titta på porr där icke samtycke föreligger (non concetual sex) hade stärre risk.

"Participants who were more aroused by and spent more time viewing the non-consensual sexual imagery nominated significantly later stopping points on the date-rape analogue task."

Det stämmer inte. Den handlar om hur arbetsminne påverkar vår förmåga att uppfatta sexuella signaler på att samtycke inte finns när vi är upphetsade.

De enda som verkade ha något skydd är de med högt arbetsminne. Vilket innebär att minst 75 procent av befolkningen kommer missa signaler.

Ju mer sexuellt upphetsad en är ju högre kapacitet av arbetsminne krävs för att inte missa signaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in