Citat:
Ursprungligen postat av
MmeDupin
Är det fler än jag som känner aversion mot vissa saker? Jag har svårt för ägg, choklad och rödvin. Klarar inte av dessa smaker utan att börja må lite småilla.
Går på 10mg sedan nästan ett år tillbaka och har tappat runt 20kg men nu har det bromsat in och jag som tänkte börja trappa ner till 5mg igen men nu vågar jag inte det.
Jag känner inte precis aversion mot saker, men vissa saker smakar mindre bra, andra bättre.
Jag gillar till exempel färre röda viner och lager (öl) men mer vita viner och imperial stout.
Jag är mindre förtjust i pasta, ris och potatis och mer kött och grönsaker. Ägg går faktiskt bättre än innan, men det är ingen höjdare.
Jag är mindre sugen på godis generellt, särskilt choklad kvittar mig lika. Lite mer förtjust i gelegodis och skum än jag var tidigare. Lakrits går alltid hem!
Livet är orättvist! Jag har gått ner 33 kilo på lite drygt ett år. Jag började trappa av från ca 6,5 vid nyår då jag hade uppnått önskvärd nedgång men har funnit det svårt att få stopp på nedgången så 7 kg har varit efter att jag planerade att sluta gå ner. Jag är dock inte missnöjd med den extra nedgången utan tar tacksamt emot.
Jag trappade ner i ungefär lika stora steg som jag trappade upp. Står nu på 4 mg veckodos uppdelad i lika på måndag morgon och torsdag kväll. Tror jag blir kvar på denna dos i åtminstone ett år.