Det förstår jag inte hur någon kan göra. Det scorar illa på konservatism.
Finns ingen naturligt ordning som bevaras.
Ovanpå det har dom extremt invandring.
Råder i huvudsak meritokrati där, vilket är konservatismens anti-tes.
Ja, tillväxten har varit mycket stark. Dvs enorma förändringar. Och det är en tung indikation på att det är allt annat än konservativt.
Sverige kan sägas ha varit konservativt från 1300-tal fram till början på 1800-tal. Och Sverige hade ganska precis 0 tillväxt under de ca 500 åren. (Efter det kom liberalism in i landet och då drog tillväxten iväg).
Det blir helt omöjligt att fälla någon i domstol för att man väljer sådana man gillar.
Tittar jag på nationell nivå var Piteå kommunen med lägst andel invandrare. Och Piteå står still. Det är inget speciellt inflöde av svenskar dit. Om ditt påstående vore sant skulle Piteå expandera av alla svenskar som flyttar dit.
Och tittar jag på Stockholms län (då många gärna halar fram Stockholm) så har de delar av länet som har lägst andel invandrare varken höga eller stigande relativa prisnivåer.
Data från verkligheten ger helt enkelt inget stöd för påståendet. Det är en vandringssägen.
(Vad som däremot är sant är att personer som har högre inkomster och har mental förmåga att spara gärna bor tillsammans med likasinnade. Men det är för dom egalt var folk är födda. Det viktiga är att dom har "fungerande" människor som grannar. Att ha en finanschef för SEB som granne är ok. Att det är en iranier är ovidkommande. Där jag bor har vi en negerfamilj på gatan. Men ingen har några problem med det. Den är väl fungerande).
Finns ingen naturligt ordning som bevaras.
Ovanpå det har dom extremt invandring.
Råder i huvudsak meritokrati där, vilket är konservatismens anti-tes.
Ja, tillväxten har varit mycket stark. Dvs enorma förändringar. Och det är en tung indikation på att det är allt annat än konservativt.
Sverige kan sägas ha varit konservativt från 1300-tal fram till början på 1800-tal. Och Sverige hade ganska precis 0 tillväxt under de ca 500 åren. (Efter det kom liberalism in i landet och då drog tillväxten iväg).
Citat:
Man får ju inte skriva ut det i bolagsordningen. Det var det jag menade med att de som flyttar in måste godkännas av aktieägarna. Och dom kan då bara välja sådana de gillar.Det blir helt omöjligt att fälla någon i domstol för att man väljer sådana man gillar.
Citat:
Jag har sett det nämnas. Men när jag tittar i verkligheten ser jag inte att det stämmer.Tittar jag på nationell nivå var Piteå kommunen med lägst andel invandrare. Och Piteå står still. Det är inget speciellt inflöde av svenskar dit. Om ditt påstående vore sant skulle Piteå expandera av alla svenskar som flyttar dit.
Och tittar jag på Stockholms län (då många gärna halar fram Stockholm) så har de delar av länet som har lägst andel invandrare varken höga eller stigande relativa prisnivåer.
Data från verkligheten ger helt enkelt inget stöd för påståendet. Det är en vandringssägen.
(Vad som däremot är sant är att personer som har högre inkomster och har mental förmåga att spara gärna bor tillsammans med likasinnade. Men det är för dom egalt var folk är födda. Det viktiga är att dom har "fungerande" människor som grannar. Att ha en finanschef för SEB som granne är ok. Att det är en iranier är ovidkommande. Där jag bor har vi en negerfamilj på gatan. Men ingen har några problem med det. Den är väl fungerande).
Senast redigerad av ekbo251 2026-08-30 kl. 09:53.
Senast redigerad av ekbo251 2026-08-30 kl. 09:53.
Jag bad tydligt om riktiga exempel på dessa påstådda händelser. Du har bara upprepat samma breda påståenden. Du säger att här är "i alla fall ett halvdussin", dvs 6 eller fler. 6 är inte ett stort tal, så du borde verkligen kunna nämna alla de 6.