2026-08-29, 22:42
Medlem
dobbelinas avatar
Kvinnor måste förstå att män ALLTID har baktankar om sex i sällskap med det motsatta könet.
Spelar ingen roll om relationen är professionell, genom jobbet etc, tom att kvinnan är ful.
Således handlar det inte om osäkerhet från mannens sida utan respekt gentemot din partner då
män vet hur andra män fungerar, till skillnad från kvinnor som lever i en fantasivärld.
Umgänge med det motsatta könet, oavsett anledning leder allt för ofta till onödiga frestelser
om man lever i en relation.
En vettig kvinna förstår denna dynamik och undviker kontakt med det motsatta könet i respekt
gentemot sin partner.
Tyvärr så är Svenska kvinnor i gemen inte av denna åsikt och det återspeglas också i det
faktum att det finns så många lössläppta fnask i det här samhället.
Citera
2026-08-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det enda vettiga svaret på denna frågan avgörs av omständigheterna i vårt specifika förhållande. Finns det risk att hon bryter mot något trohetslöfte om hon får umgås med samma kön? (Om vi nu antar att ett trohetslöfte ens finns)

Om jag är säker på att hon är såpass tillfredsställd att hon inte behöver sukta efter andras penisar, behöver jag ju inte oroa mig. Jag tillhör inte någon s k "hederskultur" där det finns ett självändamål att förtrycka tjejen om det inte finns någon faktisk risk.

Håller med, visst beror det på omständigheter och möjligen grad av självkänsla hos parten som ställer krav.

Jag tycker att det är intressant som tankeexperiment om inte annat, principiellt är jag emot förbud men jag förstår mer och mer att vissa lägen och relationer kan vara mer eller mindre känsliga.
Citera
2026-08-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Kvinnor måste förstå att män ALLTID har baktankar om sex i sällskap med det motsatta könet.
Spelar ingen roll om relationen är professionell, genom jobbet etc, tom att kvinnan är ful.
Således handlar det inte om osäkerhet från mannens sida utan respekt gentemot din partner då
män vet hur andra män fungerar, till skillnad från kvinnor som lever i en fantasivärld.
Umgänge med det motsatta könet, oavsett anledning leder allt för ofta till onödiga frestelser
En vettig kvinna förstår denna dynamik och undviker kontakt med det motsatta könet i respekt
gentemot sin partner.
Tyvärr så är Svenska kvinnor i gemen inte av denna åsikt och det återspeglas också i det

Men ska man undvika det helt eller lära sig att hantera att det är så världen ser ut?
Citera
2026-08-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OttovonHabsburg
Man kan alltid återinföra änkepension, hemmafru som erkänt yrke samt delad pension vid skilsmässa tex.Just nu är många lågavlönade invandrarkvinnor förtryckta , vid skilsmässa borde hälften av hennes ex mans intjänade pension tillfalla henne om vi nu vill ha ett jämlikt Sverige.
Eller så ska inte kvinnor arbeta gratis i hemmen för att män kontrollerar dem?

Men ja, kvinnor borde få pension för den tid de normalt är hemma med barn.
Citera
2026-08-29, 23:04
Medlem
Citat:
gentemot sin partner.
Nej. Vi är inga blåsta prinsessor. Jag har varit en killmagnet hela mitt liv men lärt mig avstyra, självklart. Övat sedan jag var elva och fullt utvecklad.

Klart många killar velat knulla, men inte jag. Så jag har ingen talan då menar du? För jag har avstyrt mångder av närmanden men oftast fattar killen långt innan att här lär det inte bli liggande av.

Är ni så jävla socialt handikappade att ni inte förstår sådant samspel eller vad faan är problemet?
Citera
2026-08-29, 23:08
Medlem
kansascityshuffles avatar
Frågan är hur många av era mammor som brukade hänga med andra män?
Citera
2026-08-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Nej. Vi är inga blåsta prinsessor. Jag har varit en killmagnet hela mitt liv men lärt mig avstyra, självklart. Övat sedan jag var elva och fullt utvecklad.

Klart många killar velat knulla, men inte jag. Så jag har ingen talan då menar du? För jag har avstyrt mångder av närmanden men oftast fattar killen långt innan att här lär det inte bli liggande av.

Är ni så jävla socialt handikappade att ni inte förstår sådant samspel eller vad faan är problemet?
Problemet är det tråden handlar om, att du tror dig kunna ha manliga vänner vilket är omöjligt,även om allt du skriver stämmer,att du avböjer varenda en så blir det inget vänskap att tala om under sådana förutsättningar.
Citera
2026-08-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OttovonHabsburg
Problemet är det tråden handlar om, att du tror dig kunna ha manliga vänner vilket är omöjligt,även om allt du skriver stämmer,att du avböjer varenda en så blir det inget vänskap att tala om under sådana förutsättningar.
Well, det har funkat i snart femtio år och jag har definitivt haft fler män som vänner än kvinnor.

Så fuck U i ditt lilla torftiga Svensonliv din lille sköre gosse.
Citera
2026-08-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det verkar poänglöst att dra upp. Vissa kan helt enkelt inte föreställa sig.
Herregud jag hade knullat dygnet runt årtionde efter årtionde om jag funkat som vissa män. Hade inte kunnat stå på benen efter ett par månader.

Har lyckats sova över hos en massa män genom åren utan att någon av oss gjorde minsta närmande. Eller att jag hade problem att avvisa.
Det är människor som aldrig haft kontakt med motsatta könet som tror alla måste knulla om de råkar befinna sig i samma rum.
Du kanske inte är snygg?
Citera
2026-08-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Du kanske inte är snygg?
Jo tyvärr, och har alltid varit. Men visste den invändningen skulle komma.

Du kanske inte är speciellt intelligent?
Citera
2026-08-30, 01:35
Medlem
Citat:
gentemot sin partner.

Tycker ändå lite synd om er Incels som sitter fast i ekokammare med dåliga "män".

Nej, män har generellt inte baktankar om sex när de umgås med kvinnor.
En viss typ av "man" har det. Dessa "män" är oftast rätt högljudda med hur "det egentligen ligger till".

Samma fenomen som att pedofiler ofta lever med övertygelsen om att alla andra också är pedofiler men inte vågar erkänna det.

Men ja, jag får ibland peka ut röda flaggor för henne så att hon uppmärksammas på faran i att ha er i sin närhet men accepterar självklart hennes val. Eller vad annars menar du att man ska göra?
Citera
2026-08-30, 01:39
Medlem
Citat:
Låt oss för diskussionens skull anta att den här premissen stämmer. Vad spelar det för roll? Litar du inte på att din kvinna kan säga nej?

Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Tycker ändå lite synd om er Incels som sitter fast i ekokammare med dåliga "män".

Nej, män har generellt inte baktankar om sex när de umgås med kvinnor.
En viss typ av "man" har det. Dessa "män" är oftast rätt högljudda med hur "det egentligen ligger till".
Word

Citat:
Samma fenomen som att pedofiler ofta lever med övertygelsen om att alla andra också är pedofiler men inte vågar erkänna det.
Word igen. Det är faktiskt en bra liknelse. Det blir mycket lättare att hantera sina egna brister om man kan intala sig att alla har samma brister.

Och ett litet inflik där, om ens partner är bisexuell, ska denne inte få ha vänner alls?
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-08-30 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in