2026-08-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Nej det är ju så jävla bööögigt eller va?
Du har alltså aldrig haft en tjejkompis då?

Bekanta, hundratals. Men inte en kompis, nej. Har aldrig känt att jag behövt en tjejkompis utan det har isåfall varit av romantiska anledningar.

Män har inte tjejkompisar utan att ha en agenda.

Vet så pass mycket hur män tänker att om en man skulle försöka bli kompis med min fru så skulle alla varningsklockor ringa.
Senast redigerad av Hockeytrunken 2026-08-29 kl. 22:03.
Citera
2026-08-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Arbetskamrater är Arbetskamrater.

Sedan så missar du poängen med att män isåfall kan kräva att kvinnor ska sluta arbeta för att inte riskera otrohet.

Otrogna människor kommer alltid leta efter möjligheter med andra. Alla människor är dock inte otrogna.
Man kan alltid återinföra änkepension, hemmafru som erkänt yrke samt delad pension vid skilsmässa tex.Just nu är många lågavlönade invandrarkvinnor förtryckta , vid skilsmässa borde hälften av hennes ex mans intjänade pension tillfalla henne om vi nu vill ha ett jämlikt Sverige.
Citera
2026-08-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Bekanta, hundratals. Men inte en kompis, nej. Har aldrig känt att jag behövt en tjejkompis utan det har isåfall varit av romantiska anledningar.
Gud vad mycket du gått miste om. Men simpla människor behöver inte speciellt mycket i livet, de nöjer sig med det enklaste förutsättningar
Citera
2026-08-29, 22:06
Medlem
Citat:
Gud vad mycket du gått miste om. Men simpla människor behöver inte speciellt mycket i livet, de nöjer sig med det enklaste förutsättningar

För att jag endast haft romantiska intressen i kvinnor? Allt jag hört från kvinnor är hur ruttna andra kvinnor är som vänner. Så nej tack, jag klarar mig alldeles utmärkt med mina manliga kompisar.

Tycker förövrigt att jag och min fru är rätt bra kompisar.
Citera
2026-08-29, 22:09
Medlem
Beror på hur förhållandet har varit tidigare.
Gammalt ex - nej tack.
Gammal kompis - ja, klart.
Ny "kompis" som partnern nyligen träffat på krogen - nej, knappast!
Citera
2026-08-29, 22:15
Medlem
Citat:
För att jag endast haft romantiska intressen i kvinnor? Allt jag hört från kvinnor är hur ruttna andra kvinnor är som vänner. Så nej tack, jag klarar mig alldeles utmärkt med mina manliga kompisar.

Tycker förövrigt att jag och min fru är rätt bra kompisar.
Om de kvinnor du valt säger så om andra kvinnor hade jag dragit öronen åt mig.
Men det får tiden utvisa för dig och henne.
Hör av dig om fem år.
Önskar er all lycka.
Citera
2026-08-29, 22:17
Medlem
Citat:
Om de kvinnor du valt säger så om andra kvinnor hade jag dragit öronen åt mig.
Men det får tiden utvisa för dig och henne.
Hör av dig om fem år.
Önskar er all lycka.

Kvinnor jag valt? Det är ju allmänt känt att kvinnor är falska och elaka mot andra kvinnor.
Citera
2026-08-29, 22:19
Medlem
Ja, självklart. Gränsen går väl vid nakenbad tillsammans eller två veckors semester tillsammans (utan mig). Annars är jag rätt chill. Om ett psykfall kräver att jag ska "göra slut" med nära vänner lägger jag benen på ryggen.
Citera
2026-08-29, 22:20
Medlem
Citat:
Kvinnor jag valt? Det är ju allmänt känt att kvinnor är falska mot andra kvinnor.
Vissa kvinnor är definitivt. Men alla kvinnor? Är de verkligen det?
Citera
2026-08-29, 22:29
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Med anledning av det som är the ”heta potatis” just nu - jag menar förstås Urbans krav på sin nya fru att icke hava manliga vänner - så undrar jag vad vi tycker här på flashback? Kan man ha både partner och nära vänner av motsatt kön?

Det enda vettiga svaret på denna frågan avgörs av omständigheterna i vårt specifika förhållande. Finns det risk att hon bryter mot något trohetslöfte om hon får umgås med samma kön? (Om vi nu antar att ett trohetslöfte ens finns)

Om jag är säker på att hon är såpass tillfredsställd att hon inte behöver sukta efter andras penisar, behöver jag ju inte oroa mig. Jag tillhör inte någon s k "hederskultur" där det finns ett självändamål att förtrycka tjejen om det inte finns någon faktisk risk.
Citera
2026-08-29, 22:32
Medlem
glockenreins avatar
Ja, fan vad beta att vara rädd för att ens tjej har killpolare lol.
Citera
2026-08-29, 22:34
Medlem
Citat:

Män har inte tjejkompisar utan att ha en agenda.

Er förlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in