Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Utländska soldater kan välja att sluta efter att deras kontrakt gått ut.
Sårade soldater har också en möjlighet att sluta beroende på hur skadan ser ut.
Soldater har också möjlighet att sluta om familjesituationen kräver det. De kan vara om en partner på något sätt inte har möjlighet att ta hand om barnen ensam.
Tro fan inte att ukrainska armén är som ryska. Men jag förstår att den pro-ryska propagandan försöker så gott de kan. Det är bara en av arméerna som förespråkar dedovshchina.
Du har helt rätt i att legosoldater kan sluta. Men hur många procent av ukrainska armén är legosoldater? Antag att där är 500,000 soldater vid fronten. Om där är 20,000 legosoldater (en hög siffra tror jag), så och 20% (4000) av dem slutar varje given månad så skulle det ha en signifikant påverkan på det totala rekryteringstalet. Men jag tror inte så många slutar varje månad, och jag tror inte där är mycket fler legosoldater heller.
Där är massor av dedovshchina i ukrainska armén, såg du inte artikeln om 30 dödsfall i EN av brigaderna, utan att de dog vid fronten? Helt absurt.
Nej, förlusterna och deserteringarna är stora. Plus att jag tror Budanov pressar för 30,000 men "nöjer sig" med 20-25,000, likt en chef som vill ha månen och siktar mot stjärnorna.
1 miljon permanenta förluster i Ukraina. Och det finns inte ett enda svenskt riksdagsparti som vågar säga att de inte tycker att Ukraina ska försöka satsa 1 miljon män till.