2022-11-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Det talas om hundratals döda ukrainska soldater i Buchan eller vad staden heter- varje dag! (den Wagner försöker ta eller behålla). Siffrorna är troligen lika höga på ryska sidan. Ukraina börjar nog närma sig över 100 000 döda och skadade soldater, eller mer troligt 150 000.

Alla som ropar på att denna köttkvarn skall fortsätta tycker jag skall åka och strida där. Inget berättigar detta. Det är fega ledare på båda sidor som skickar andra i döden. Varken Putin eller zelynskys nära anhöriga är med i några strider. Fega jävlar

Enligt opinionsundersökningar i Ukraina (trovärdighet? säkert svårt att genomföra under krig men patriotismen blomstrar naturligtvis under ett krig) önskar 80% av ukrainare fortsätta kriget till ryssen har kastats ut.
Citera
2022-11-30, 17:36
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Det talas om hundratals döda ukrainska soldater i Buchan eller vad staden heter- varje dag! (den Wagner försöker ta eller behålla). Siffrorna är troligen lika höga på ryska sidan. Ukraina börjar nog närma sig över 100 000 döda och skadade soldater, eller mer troligt 150 000.

Alla som ropar på att denna köttkvarn skall fortsätta tycker jag skall åka och strida där. Inget berättigar detta. Det är fega ledare på båda sidor som skickar andra i döden. Varken Putin eller zelynskys nära anhöriga är med i några strider. Fega jävlar

Nu bumpade du min beräkning. Jag är nöjd med den, men jag anser att den slutade vara giltig fr o m Augusti. Där fick vi en annan typ av krig med ryssar mycket mer i försvar, och förvånansvärt svag artillerianvändning (HIMARS? tror inte det, men vet inte). Så man kan inte bara extrapolera. Jag tror man får göra något i still med detta fr o m September:

Sept-november (90 dagar)
Ukro Bull case: Ryssarna är helt desorienterade, och lyckas inte orsaka stora förluster på motståndaren när de retirerar.
Vissa förluster i form av raketanfall.
Där har varit lugna perioder, ex runt "flykten från Kherson" som drar ner snittet.
80 döda/dag.
80*90 = 7200

Ukro bear case: Ukraina är barn av Sovjet och gör vad de är bäst på, human waves i Kherson och när de återtar terräng generellt. (Vi vet att det inte var fallet när de tog terräng runt Lyman/Kupiansk). Anfallaren förlorar mer än försvararen sa alla NATO-troll i april-maj. Samtidigt har köttkvarnen malt på där det är stillestånd, och även raketanfall bakom frontlinjen orsakar förluster.
300 döda per dag.
300*90 = 27 000

Min augusti-modell var något hög, ryssland gick ut ett par veckor senare med tal som låg 15% lägre. Det verkar som de faktiskt inte ljög där (eller så är modellen helt fel). Därför gissar jag på 60 000 döda t om ultimo Augusti. Då får vi
60 000+ 7000
till
60 000 +27000

Dvs 70-100 000 döda nu. Jag tror själv för denna period mer på bull case än bear case, så min skattning är 80 000 döda ukros.

Vilket är helt tolererbart, så länge de går framåt. Men en mänsklig tragedi att vi inte kan stoppa detta. Det är 100 estoniafärjor i bara ukro-soldater. Som aldrig mer får skratta, och kyssa en kvinna som ler...
Senast redigerad av psychicsailor 2022-11-30 kl. 18:05.
Citera
2022-11-30, 18:02
Medlem
När till och med Ursula von der Liar säger att dödssiffran är över 100 K för ukrainarna så får nato trollen faktiskt ta till sig de siffrorna. Lägg till några hundratusen skadade på det. På den ryska sidan är förlusterna mindre. Om man lyssnar på de som faktiskt kan nånting om militär strategi så är det här ett utnöttningskrig, "war of attrition".

Återigen så bör man titta på vilken sida det är som genomgående gjort mobiliseringar i landet trots att de började med ett numerärt överläge. It aint Russia. Eftersom en del av den ryska mobiliseringen redan är ute vid fronten, så kan man nog säga att den ryska vinteroffensiven redan är igång och det syns i Bakhmut.
Citat:
From Twitter, Ursula von der Leyen has deleted a video message in which she talks about more than 100,000 losses of the Ukrainian military since the beginning of the special operation.

https://t.me/intelslava/42085?single

En uppmaning till natotrollen, dont lose your shit om Ryssland kommer att komma vinnande ur det här, försök att tygla era aggressioner.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-11-30 kl. 18:18.
Citera
2022-11-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Skriv något konstruktivt istället. Annars ser ni bara ut som ett gäng idioter som försöker mobba ut dem som har rätt, för att ni har slut på argument. Vad är inautentiskt?

Visst! Den dag du själv börjar att faktiskt skriva något konstruktivt, slutar att argumentera genom att helt enkelt bara ljuga och på så sätt framställa dig som den idiot du då frivilligt väljer att framställa dig som så ska jag överväga det.
Citera
2022-11-30, 18:13
Medlem
Citat:

Zelensky har ju en dotter som är 17 år och en son som är 9 år så det är väl inte helt orimligt att det är så?

Till skillnad från bunkerdvärgen i Kreml så har han ju i alla fall stake att vara vid fronten och att träffa sina soldater.
Citera
2022-11-30, 18:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
402 000 döda pissukrop är det rätta svaret, finns en tråd som bevisar det. Den här tråden papperskorgen

Nej. Det är fel.

Siffran 402 000 är fejk och påhittad:

https://www.flashback.org/sp82585507

En ren rysstrollning.
Senast redigerad av -Info- 2022-11-30 kl. 18:23.
Citera
2022-11-30, 18:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
När till och med Ursula von der Liar säger att dödssiffran är över 100 K för ukrainarna så får nato trollen faktiskt ta till sig de siffrorna.

Ja. Om det inte var för att de korrigerade detta strax efter.

100 K syftar på casualties. Dvs döda + skadade.

Citat:
"Many thanks to those who pointed out the inaccuracy regarding the figures in a previous version of this video. The estimation used, from external sources, should have referred to casualties, i.e. both killed and injured, and was meant to show Russia‘s brutality."

https://twitter.com/DanaSpinant/status/1597895208582381569
Citat:
"Dana Spinant, the deputy chief spokeswoman for the European Commission head, took to Twitter to explain that the first video had contained an “inaccuracy,” as the 100,000 figure, taken from “external sources,” referred not just to the number of those killed, but also those wounded."

https://www.thedailybeast.com/european-commission-president-ursula-von-der-leyen-flubs-speech-on-ukraine-war-losses-to-kremlins-de light

Men var kommer siffran 100 000 ifrån? Jo, det kan eventuellt vara härifrån:

Citat:
Russia and Ukraine each have suffered over 100,000 casualties, the top U.S. general says.

https://www.nytimes.com/2022/11/10/world/europe/ukraine-russia-war-casualties-deaths.html
Citat:
The most senior US general estimates that around 100,000 Russian and 100,000 Ukrainian soldiers have been killed or injured in the war in Ukraine.

https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372

Där nämns siffran 100 000. Men avser både döda och skadade.
Senast redigerad av -Info- 2022-11-30 kl. 18:20.
Citera
2022-11-30, 18:24
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Gott så och om vi räknar enligt gängse formler, så torde ration vara 1:2 eller 1:3 i döda/sårade. Således runt 33k döda och 66k sårade, eller 25k döda och 75k sårade.
Citera
2022-11-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Så du menar att hon bara råkade säga fel i klippet? Gott så, du kan tro det. Med casualties menade hon förresten döda, men senare raderade hon det inlägget. Det är ju en känslig fråga för ukraina och väst att avslöja sånt. Det är dock redan allmänt känt att ukraina har väldigt stora förluster.

Så de har endast 100 K döda+ skadade, var är alla de andra soldaterna som de hade i början av SMO? Och alla de mobiliserat under året? Nu får ni ge er och använda hjärnan, vet inte ens varför jag svarar på ert NATO trams, det är som att prata med 5-åringar.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-11-30 kl. 18:44.
Citera
2022-11-30, 18:37
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Så du menar att hon bara råkade säga fel i klippet? Gott så, du kan tro det. Så de har endast 100 K döda+ skadade, var är alla de andra soldaterna som de hade i början av SMO? Och alla de mobiliserat under året? Nu får ni ge er och använda hjärnan, vet inte ens varför jag svarar på ert NATO trams, det är som att prata med 5-åringar.

Precis dina vänner har dödat 100.000 civila och runt 20.000 döda/icke stridbart skick/saknade soldater.
Citera
2022-11-30, 18:37
Medlem
Är det bara i västvärlden de Ukrainska siffrorna hålls hemliga? Ofattbart att Sverige bidrar till denna tragedi. Inte ett ord om fred.
Citera
2022-11-30, 18:46
Medlem
BigBusinesss avatar
Varför är puttlerister så fascinerade av antalet mördade ukrainare?

Dövar det på något sätt det dåliga samvetet över alla oskyldiga unga ryzzar man är delaktig inatt skicka rakt in i en ohygglig död? Tänker man att det är antalet dödade soldater som vinner krig? Det blir kanske så när man suttit vid tv-spel för mycket.

För själva kriget är enbart antal dödade ryzzar viktigt. När unga ryzzar tar slut så tar kriget slut. Inte det omvända. Ukrainare slåss med heder för sin existens. Puttlers pizzluffare bevisar gång på gång att ryzz-fred inte är ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in