2026-08-29, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Den redigerade videon finns för allmän beskådning på nätet.
Patriotic Housewife och Jimmy Dore verkar inte ha den i alla fall.
Citera
2026-08-29, 09:35
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det borde kanske fortsatt pumpa ut blod men filmen visar att det inte gör det? Eller så visar den bitar av en mikrofon som exploderat? Något är det uppenbarligen.
Nej, det är inte så uppenbarligen något. Det kan fortfarande lika gärna vara ingenting.
Citera
2026-08-29, 09:37
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Om vi har ett faktiskt erkännande från Tyler så liknar det Thomas Quick-fallet. Om vi inte har ett faktiskt erkännande så behöver man inte ens hålla en rättegång.
Om man förutsätter att Tyler är oskyldig kanske. Men allt pekar på att han är skyldig. Även om du tänker annorlunda där, och verkar svår att få att tänka rationellt.
Citera
2026-08-29, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Patriotic Housewife och Jimmy Dore verkar inte ha den i alla fall.
Då kanske det var TriggerSmart, men jag har för mig att det var en kvinna. Jag ska leta upp den under dagen.
Citera
2026-08-29, 09:42
Medlem
Citat:
Då kanske det var TriggerSmart, men jag har för mig att det var en kvinna. Jag ska leta upp den under dagen.
Tack, för jag hittar inte den någonstans iaf.
Bara videon där SD kortet hanteras och de som tror att filmen editeras.

Du kan kolla din surf historik.
Senast redigerad av Piii... 2026-08-29 kl. 09:48.
Citera
2026-08-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Tack, för jag hittar inte den någonstans iaf.
Bara videon där SD kortet hanteras och de som tror att filmen editeras.

Du kan kolla din surf historik.
NissCee var det, jag hittade henne, här är videon: https://youtu.be/vfUKUjhFvc0?t=263
Citera
2026-08-29, 10:32
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
NissCee var det, jag hittade henne, här är videon: https://youtu.be/vfUKUjhFvc0?t=263
Haha. Det är bara en massa "he said", "she said" (och Candace är såklart en källa för henne i videon också).
Citera
2026-08-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Haha. Det är bara en massa "he said", "she said" (och Candace är såklart en källa för henne i videon också).
Du ser ju hur annorlunda kameran filmar just denna gången, eller hur.
Citera
2026-08-29, 10:52
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Du ser ju hur annorlunda kameran filmar just denna gången, eller hur.
Jag svarade lite snabbt. Nu har jag sett hela videon du skickade och jag står fast vid att det är en massa "he said", "she said" men också bild från innefrån bilen där det är något otydligt som påstås kunna vara rester från en detonation, som lika gärna bara kan vara lite smuts/skräp, och video bakifrån, där det görs en larvig teori kring att på flera andra ställen där man har filmat Charlie bakifrån så syns marken men inte där... Vilket inte behöver vara konstigare än att man satte upp kameran i en lite annan vinkel än på en del andra ställen! Det här är ju skrattretande låg nivå på! Och dessutom är det en teori kring placering av Charlies säkerhetsteam, men det är ju förmodligen något som beror på hur det ser ut i området, men det har varken jag, du eller denna YouTuber någon kunskap och koll på så det är ju bara rena spekulationer där denna YouTuber letar efter saker att måla en konspirationsteori kring. Plus så menar hon på att frågeställaren (som var en Charlie Kirk kritiker) var nervös och att det hade något med att han visste vad som skulle hända och att frågeställaren och en i säkerhetsteamet rörde på sina glasögon, vilket bara måste vara hemliga signaler (dock tycker jag att många som bär glasögon rättar till eller tar på dem på liknande sätt i vanliga fall, men det kan man ju inte ta upp för det förstör ju illusionen om att allt måste vara en del av en konspiration). Det är även en bild på en gubbe ihop med Charlie Kirk och Frank Turek, och han måste ju också vara en del av denna konspiration. Han är bror till en känd pastor, och deras familj har en bakgrund inom det militära och han har något som denna YouTuber menar är suspekt i sin skjorta, man ser inte vad det är men det måste ju såklart vara någon mikrofon med explosivt ämne i sig för den offentliga storyn om att Charlie Kirk blev skjuten kan ju inte stämma utan det måste ha varit en explosiv mikrofon som hade ihjäl Charlie Kirk. Och så pekar hon på någon flyglogg som kan vara för vad som helst, men som såklart har med en konspiration att göra.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-29 kl. 11:22.
Citera
2026-08-29, 11:22
Medlem
När dom satt i bilen och desperat försökte stoppa blodet som forsade från Charlies sår, var tog det blodet vägen? På bilderna ser bilen nästan helt ren ut. Kanske var det därför dom redigerade den beslagtagna filmen från bakifrån Kirk...
Citera
2026-08-29, 11:34
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
När dom satt i bilen och desperat försökte stoppa blodet som forsade från Charlies sår, var tog det blodet vägen? På bilderna ser bilen nästan helt ren ut. Kanske var det därför dom redigerade den beslagtagna filmen från bakifrån Kirk...
Detta mord har varit väldigt publikt. Med kameror från olika håll, både från Charlie Kirks team och från privatpersoner. De flesta mord har inte lika mycket film-bevis som detta. Så det är förmodligen tydligare vad som har skett i detta fall än i de flesta mord som sker. Bara för att du inte ser alla vinklar för att det inte har släppts ut till allmänheten så betyder det inte att polis och de som arbetar med fallet inte har det. Men du misstror ju alla förutom självutnämnda "experter" på YouTube, så du blir nog svår att övertyga oavsett vad som presenteras av dem. Dessutom försökte TPUSA att få Candace att sluta attackera dem med sina teorier och visade filmsekvens bakifrån fast att de inte hade någon skyldighet att visa henne det, men inte ens det fick henne att sluta.
Citera
2026-08-29, 11:37
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
. Dessutom försökte TPUSA att få Candace att sluta attackera dem med sina teorier och visade filmsekvens bakifrån fast att de inte hade någon skyldighet att visa henne det, men inte ens det fick henne att sluta.

Senaste jag hörde var att Candice bett om video bakifrån, från en person som haft sådan video, men nekats.

Så vad är dina belägg för att hon visats sådan video? Länka till video där Candice säger att hon sett denna video...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in