2026-08-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Lagen är konstruerad för att kunna fultolkas.
Det är ingen som sitter och skriver under sitt samtycke via bankID, och det är ju behändigt när syftet är att sätta dit så många män som möjligt.

Endast 5% av alla våldtäktsanmälningar leder till fällande dom. Så. Det är inte så lätt som du tycks tro at "sätta dit så många som möjligt" för våldtäkt. och det har inte blivit lättare sedan "samtyckeslagen" heller.

I detta fallet undrar jag om ens sex har förekommit. En 15 åring och en 55-åring. Inte så troligt. Men som sagt. vi får se vad FUP visar.
Citera
2026-08-28, 18:48
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Är du lika hård när du läser om någon som har våldtagit? Skriver du då "den lilla horbocken borde få livstid, då våldtäktsoffrets liv för all framtid kommer präglas av våldtäkten"?
Eller tycker du att våldtäkt är ett lindrigare brott än falsk tillvitelse om våldtäkt? Jag ser dig liksom aldrig uttala dig såhär hårt i trådar som rör våldtäkt... Du kanske skiter i våldtäktsoffer?

Vad gäller detta ärende vill jag gärna läsa FUP, så man får en bild av det hela. Många frågetecken nu.

Då har du verkligen idkat en selektiv tolkning av mina inlägg i slika trådar, då jag för det mesta förespråkar dödsstraff vid grov brottslighet (som innebär död och/eller livslångt lidande för BO), oavsett kön, etnicitet eller typ av brott - så tji fick du där...
Citera
2026-08-28, 19:05
Medlem
Citat:
Tja, hon är ju över 15 år. Dvs. straffmyndig. Och det finns numera fängelser för barn i Sverige. Så om hon har gjort sig skyldig till brottet, så lär hon dömas till fängelse. Då det är ett grovt brott att falskt ange någon för våldtäkt.

Påföljden för grov falsk angivelse är nämligen fängelse i minst 6 månader och högst 4 år. Så fängelse lär det bli. Förutsatt att hon är skyldig dvs. Och att det finns tillräckligt med bevis för detta.

Dröm på! Finns ett ett enda dokumenterat fall av att en 15-17-årig flicka som dömts för ex. falsk tillvitelse till varken fängelsestraff eller straff på SIS-institutioner...
Citera
2026-08-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Då har du verkligen idkat en selektiv tolkning av mina inlägg i slika trådar, då jag för det mesta förespråkar dödsstraff vid grov brottslighet (som innebär död och/eller livslångt lidande för BO), oavsett kön, etnicitet eller typ av brott - så tji fick du där...

Och vad kallar du våldtäktsförövare för då?

Citat:
Dröm på! Finns ett ett enda dokumenterat fall av att en 15-17-årig flicka som dömts för ex. falsk tillvitelse till varken fängelsestraff eller straff på SIS-institutioner...

Säger främst att det är ovanligt med falsk tillvitelse.

En person över 18 år hade absolut fått fängelse för grov falsk angivelse.
Men nu finns ju barnfängelser, så nu kan säkert även 15-17 åringar få fängelse.

Och återigen: vi vet inte vad som har hänt/inte hänt i detta ärende som tråden handlar om.
Citera
2026-08-28, 19:14
Medlem
Citat:
Och vad kallar du våldtäktsförövare för då?

Säger främst att det är ovanligt med falsk tillvitelse.

En person över 18 år hade absolut fått fängelse för grov falsk angivelse.
Men nu finns ju barnfängelser, så nu kan säkert även 15-17 åringar få fängelse.

Och återigen: vi vet inte vad som har hänt/inte hänt i detta ärende som tråden handlar om.

Svin, äckel - vad vill du jag skall skriva? Har nog använt de flesta invektiven och skällsorden för dessa monster!

Nej, du påstår att flickan kommer få fängelse eller SIS-vård. Det kommer hon inte få även om det skulle finnas med i lagtexten. Detta då det ALDRIG döms på detta sätt - okey!?

Samtidigt vet du inte ett skit om om det är vanligt eller ovanligt med lögner om våldtäkt, då det är omöjligt att veta något om detta. Antalet som döms för det säger ingenting om omfånget, lika lite som antal för dömda våldtäkter säger något om hur många våldtäkter det begås i ex. Sverige...
Citera
2026-08-28, 19:24
Medlem
Citat:
Svin, äckel - vad vill du jag skall skriva? Har nog använt de flesta invektiven och skällsorden för dessa monster!

Nej, du påstår att flickan kommer få fängelse eller SIS-vård. Det kommer hon inte få även om det skulle finnas med i lagtexten. Detta då det ALDRIG döms på detta sätt - okey!?

Samtidigt vet du inte ett skit om om det är vanligt eller ovanligt med lögner om våldtäkt, då det är omöjligt att veta något om detta. Antalet som döms för det säger ingenting om omfånget, lika lite som antal för dömda våldtäkter säger något om hur många våldtäkter det begås i ex. Sverige...

Vad sägs om det du kallar denna flickan för? Kalla våldtäktsförövare för "slynhoror".

Jag påstår iofs. främst att vi inte vet vad som har hänt. Hon har tagit tillbaka våldtäktsanklagelser. Och därför åtalas hon för falsk angivelse. Men detta säger ju inget om vad som har hänt! Kan ju lika gärna vara så att hon har blivit våldtagen, men av någon anledning inte vågar löpa linan ut med rättegångar etc. mot 55-åringen. Och därmed har tagit tillbaka anklagelserna. Åtalet lär väl visa vad detta handlar om.

Men om hon är skyldig och det finns bevis, så är det större sannolikhet nu att hon döms till fängelse, än vad det var för bara två år sedan. Nu finns barnfängelser och regeringen vill ju helst kunna sätta 13-åringar och uppåt i fängelse för grova brott. Grov falsk tillvitelse, är ett grovt brott.
Citera
2026-08-28, 19:29
Medlem
DonaldBidens avatar
Lagt kort ligger - har man väl ljugit om våldtäkt ska man aldrig dra tillbaka anklagelsen.

Sorgligt att svenska skolan inte lyckats lära henne denna basala läxa.
Citera
2026-08-28, 19:42
Medlem
Citat:
Vad sägs om det du kallar denna flickan för? Kalla våldtäktsförövare för "slynhoror".

Jag påstår iofs. främst att vi inte vet vad som har hänt. Hon har tagit tillbaka våldtäktsanklagelser. Och därför åtalas hon för falsk angivelse. Men detta säger ju inget om vad som har hänt! Kan ju lika gärna vara så att hon har blivit våldtagen, men av någon anledning inte vågar löpa linan ut med rättegångar etc. mot 55-åringen. Och därmed har tagit tillbaka anklagelserna. Åtalet lär väl visa vad detta handlar om.

Men om hon är skyldig och det finns bevis, så är det större sannolikhet nu att hon döms till fängelse, än vad det var för bara två år sedan. Nu finns barnfängelser och regeringen vill ju helst kunna sätta 13-åringar och uppåt i fängelse för grova brott. Grov falsk tillvitelse, är ett grovt brott.

Men, snälla rara! Jag har kallat våldtäktsmän för värre saker än "slynhoror"...

Ja, du struntar i att mannen friats och går slentrianmässigt på flickans historia, även om du lite lamt påstår att " vi ingenting vet om vad som skett". Innerst inne anser du mannen vara skyldig, du vågar dock inte skriva det rakt ut. Du anser detta pga, att du inte kan se en 15-årig slynfitta begå slik brottslighet. Du tar ALLTID kvinnor/flickors sida i slika saker. ALLTID!

Som sagt - vad som står i lagtexten styr tyvärr inte slik brottslighet mot fängelsestraff - det är aktivism som mer styr mot inga straff alls. Möjligtvis ungdomstjänst/vård inom socialtjänstens försorg, dvs. inget straff... Ja, grov tillvitelse är ett grovt brott, men döms inte som sådant när det kommer till unga slynhoror...
Citera
2026-08-28, 19:52
Medlem
Citat:
Men, snälla rara! Jag har kallat våldtäktsmän för värre saker än "slynhoror"...

Ja, du struntar i att mannen friats och går slentrianmässigt på flickans historia, även om du lite lamt påstår att " vi ingenting vet om vad som skett". Innerst inne anser du mannen vara skyldig, du vågar dock inte skriva det rakt ut. Du anser detta pga, att du inte kan se en 15-årig slynfitta begå slik brottslighet. Du tar ALLTID kvinnor/flickors sida i slika saker. ALLTID!

Som sagt - vad som står i lagtexten styr tyvärr inte slik brottslighet mot fängelsestraff - det är aktivism som mer styr mot inga straff alls. Möjligtvis ungdomstjänst/vård inom socialtjänstens försorg, dvs. inget straff... Ja, grov tillvitelse är ett grovt brott, men döms inte som sådant när det kommer till unga slynhoror...

Äckel och svin är epitet som inte är sexualiserande. "Slynhora" är ett nedvärderande och sexualiserande begrepp. Det gör det mycket värre.

Nu fultolkar du vad jag skriver. Läs om, läs rätt, i synnerhet det fetade: Jag påstår iofs. främst att vi inte vet vad som har hänt. Hon har tagit tillbaka våldtäktsanklagelser. Och därför åtalas hon för falsk angivelse. Men detta säger ju inget om vad som har hänt! Kan ju lika gärna vara så att hon har blivit våldtagen, men av någon anledning inte vågar löpa linan ut med rättegångar etc. mot 55-åringen. Och därmed har tagit tillbaka anklagelserna. Åtalet lär väl visa vad detta handlar om.

Lägg av med ditt äckliga uttryck "slynhoror". Eller börja använda detta nedvärderande och sexualiserande äckel-uttryck även på våldtäktsförövare. Tja, 21-åringen i Malmö dömdes till 1 års fängelse för grov falsk tillvitelse. Vilket uppdagades kort efter den falska tillvitelsen. Dömdes hon till 1 år, så lär väl denna flickan också dömas till fängelse, förutsatt att hon är skyldig. Det är väl endast hennes låga ålder som talar emot det.
Citera
2026-08-28, 20:02
Medlem
Citat:
Äckel och svin är epitet som inte är sexualiserande. "Slynhora" är ett nedvärderande och sexualiserande begrepp. Det gör det mycket värre.

Nu fultolkar du vad jag skriver. Läs om, läs rätt, i synnerhet det fetade: Jag påstår iofs. främst att vi inte vet vad som har hänt. Hon har tagit tillbaka våldtäktsanklagelser. Och därför åtalas hon för falsk angivelse. Men detta säger ju inget om vad som har hänt! Kan ju lika gärna vara så att hon har blivit våldtagen, men av någon anledning inte vågar löpa linan ut med rättegångar etc. mot 55-åringen. Och därmed har tagit tillbaka anklagelserna. Åtalet lär väl visa vad detta handlar om.

Lägg av med ditt äckliga uttryck "slynhoror". Eller börja använda detta nedvärderande och sexualiserande äckel-uttryck även på våldtäktsförövare. Tja, 21-åringen i Malmö dömdes till 1 års fängelse för grov falsk tillvitelse. Vilket uppdagades kort efter den falska tillvitelsen. Dömdes hon till 1 år, så lär väl denna flickan också dömas till fängelse, förutsatt att hon är skyldig. Det är väl endast hennes låga ålder som talar emot det.

Det är värre med slynhora enligt dig - jag skiter väl totalt i dina snöflingekänslor, okey!

Nej, jag "fultolkar" inget då jag utgår från ALLA andra trådar du skrivit i som berör sexualbrott. Angående FUPen - tror du verkligen att det kommer stå att hon blivit hotad och därför tagit tillbaks sin anmälan?

Jag skriver vad fan jag vill - du bestämmer inte detta - du är bara ett random användarnamn på ett obskyrt och anonymt forum...

Läs vad du själv skriver? 21 år är en stor, djävla skillnad mot en 15-17årig GM-slynhora. Tonåringar åtnjuter ALLTID straffrabatt pga. sin låga ålder - detta borde du veta och inte svamla kring...
Citera
2026-08-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Hon har gjort det.

Jag tänker att tjejer som ljuger om sånt behöver straffas.

Man skulle kunna klä av henne naken. Sedan knyter man fast henne på offentlig plats, ex på stan. Man knyter fast henne i stående ställning med benen lite brett. Sedan får hon stå där i 30 minuter. Och så får människor stå i kö, för att ge henne en hård spark på framstjärten. Varje människa får antingen ge henne en spark på framstjärten eller en örfil. Ordningsvakter upprätthåller ordning på platsen. Dvs ser till att varje person endast ger en spark, och att folk står I kö, och att ingen räddar henne.

Tycker det vore lämpligt. Det borde man införa rättsligt, lagstadgad straffrätt.

Är du muslim?
Citera
2026-08-28, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KungKobran
Är du muslim?
Nej för helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto