Citat:
Du fixerar på epitet du inte gillar - vad med att fokusera på vad slynhoran gjort och erkänt. Vad anser du att hon skall få för straff om hon döms, då du enkom anser att slynhoran är en stackars lögnerska... Om hon är skyldig, vilket hon erkänt sig till, sär slynhorans brott oerhört allvarligt och borde rendera slynhoran flera decennier i fängelse...
Och som sagt - nu vill jag se dig tillrättavisa alla som är ogina gentemot män och tillskriver dessa epitet i framtida trådar - deal?
Och som sagt - nu vill jag se dig tillrättavisa alla som är ogina gentemot män och tillskriver dessa epitet i framtida trådar - deal?
Ok. Du vill framstå som en infantil misogyn person med extremt trist ordförråd. Du vet vi.
Jag har redan skrivit i inlägg 131# kring straff-frågan.
Här är det inlägget: (FB) Kalmar Län - Flicka tog tillbaka anklagelser om våldtäkt – nu åtalas hon (2026-08-26)
Och här är citatet gällande vad jag tycker om straff-frågan:
"Det beror ju på. För det första vill man ju ha svar på om hon är skyldig eller inte. Om det visar sig att hon är skyldig till falsk tillvitelse. Så vill man ju veta hur länge hon har ljugit och hur mycket det har påverkat målsägande. Innan man kan säga något om hur långt straff man tycker det borde vara. Har tex. målsägande suttit inlåst i månader i häkte misstänkt för våldtäkt mot barn, förlorat arbete, vänner, kontakt med sina barn etc. pga. falska anklagelser. Så är väl maxstraffet på 4 år en rimlig påföljd (och borde helst vara ännu högre). Men har han inte varit frihetsberövad mer än några timmar, inte förlorat arbete etc. Utan mer bara blivit uppskärrad av det hela. Så är väl 6-12 månader en rimlig påföljd. Allt beror ju på hur illa målsägande har farit av lögnerna helt enkelt."
Folk brukar inte kalla män för "slynhoror" eller liknande sexualiserande och nedsättande epitet här på FB, så det kommer du inte se mig skriva något om. Män behandlas i regel bättre här på FB. Än vad kvinnor gör. Betydligt fler misogyna män här, än misandriska kvinnor. Så är det med den saken. Det är också därför jag går hårdare åt misogyna åsikter/ordval etc. här på FB, för att misogyna är i en sådan övervikt här.
Edit: eller du förresten. I "Gift vid första ögonkastet"-tråden, där "försvarar" jag väl/snälltolkar både Sebastian och Urban... Så. Du kan ju gå dit och kolla vad jag har skrivit där, om du vill se mig "försvara" män, när folk skriver saker om dessa män där jag tycker att de går för långt i vad de skriver om männen.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-30 kl. 20:52.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-30 kl. 20:52.