2026-08-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du fixerar på epitet du inte gillar - vad med att fokusera på vad slynhoran gjort och erkänt. Vad anser du att hon skall få för straff om hon döms, då du enkom anser att slynhoran är en stackars lögnerska... Om hon är skyldig, vilket hon erkänt sig till, sär slynhorans brott oerhört allvarligt och borde rendera slynhoran flera decennier i fängelse...

Och som sagt - nu vill jag se dig tillrättavisa alla som är ogina gentemot män och tillskriver dessa epitet i framtida trådar - deal?

Ok. Du vill framstå som en infantil misogyn person med extremt trist ordförråd. Du vet vi.

Jag har redan skrivit i inlägg 131# kring straff-frågan.
Här är det inlägget: (FB) Kalmar Län - Flicka tog tillbaka anklagelser om våldtäkt – nu åtalas hon (2026-08-26)
Och här är citatet gällande vad jag tycker om straff-frågan:

"Det beror ju på. För det första vill man ju ha svar på om hon är skyldig eller inte. Om det visar sig att hon är skyldig till falsk tillvitelse. Så vill man ju veta hur länge hon har ljugit och hur mycket det har påverkat målsägande. Innan man kan säga något om hur långt straff man tycker det borde vara. Har tex. målsägande suttit inlåst i månader i häkte misstänkt för våldtäkt mot barn, förlorat arbete, vänner, kontakt med sina barn etc. pga. falska anklagelser. Så är väl maxstraffet på 4 år en rimlig påföljd (och borde helst vara ännu högre). Men har han inte varit frihetsberövad mer än några timmar, inte förlorat arbete etc. Utan mer bara blivit uppskärrad av det hela. Så är väl 6-12 månader en rimlig påföljd. Allt beror ju på hur illa målsägande har farit av lögnerna helt enkelt."

Folk brukar inte kalla män för "slynhoror" eller liknande sexualiserande och nedsättande epitet här på FB, så det kommer du inte se mig skriva något om. Män behandlas i regel bättre här på FB. Än vad kvinnor gör. Betydligt fler misogyna män här, än misandriska kvinnor. Så är det med den saken. Det är också därför jag går hårdare åt misogyna åsikter/ordval etc. här på FB, för att misogyna är i en sådan övervikt här.

Edit: eller du förresten. I "Gift vid första ögonkastet"-tråden, där "försvarar" jag väl/snälltolkar både Sebastian och Urban... Så. Du kan ju gå dit och kolla vad jag har skrivit där, om du vill se mig "försvara" män, när folk skriver saker om dessa män där jag tycker att de går för långt i vad de skriver om männen.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-30 kl. 20:52.
Citera
2026-08-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DI3SEL
Så du säger:

Ett barn gjorde nåt allvarligt som kunde fått allvarliga konsekvenser till en annan person livet ut låt oss straffa henne skonsammare

Hahahaha! Du är en väldigt sjuk människa!

Du har verkligen extremt dålig läsförståelse!

Jag skriver ju att rättsväsendet ska utdöma straff, inte pöbeln.
Och rättsväsendet ska utdöma straff när en person är dömd. Inte när den bara är åtalad.

Du verkar ju vilja straffa detta 15-åriga underåriga barn själv. När hon endast är åtalad. Är det någon som är sjuk, så är det faktiskt du. Hoppas SÄPO har stenkoll på dig.
Citera
2026-08-30, 22:23
Medlem
Eftersom hon är en kvinna blir det villkorlig dom och böter.
Citera
2026-08-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hur många kvinnor har blivit dömda för bristande samtycke? Eller utgår du från att män alltid vill.

Och det är relevant exakt hur?
Citera
2026-08-31, 01:47
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ok. Du vill framstå som en infantil misogyn person med extremt trist ordförråd. Du vet vi.

Jag har redan skrivit i inlägg 131# kring straff-frågan.
Här är det inlägget: (FB) Kalmar Län - Flicka tog tillbaka anklagelser om våldtäkt – nu åtalas hon (2026-08-26)
Och här är citatet gällande vad jag tycker om straff-frågan:

"Det beror ju på. För det första vill man ju ha svar på om hon är skyldig eller inte. Om det visar sig att hon är skyldig till falsk tillvitelse. Så vill man ju veta hur länge hon har ljugit och hur mycket det har påverkat målsägande. Innan man kan säga något om hur långt straff man tycker det borde vara. Har tex. målsägande suttit inlåst i månader i häkte misstänkt för våldtäkt mot barn, förlorat arbete, vänner, kontakt med sina barn etc. pga. falska anklagelser. Så är väl maxstraffet på 4 år en rimlig påföljd (och borde helst vara ännu högre). Men har han inte varit frihetsberövad mer än några timmar, inte förlorat arbete etc. Utan mer bara blivit uppskärrad av det hela. Så är väl 6-12 månader en rimlig påföljd. Allt beror ju på hur illa målsägande har farit av lögnerna helt enkelt."

Folk brukar inte kalla män för "slynhoror" eller liknande sexualiserande och nedsättande epitet här på FB, så det kommer du inte se mig skriva något om. Män behandlas i regel bättre här på FB. Än vad kvinnor gör. Betydligt fler misogyna män här, än misandriska kvinnor. Så är det med den saken. Det är också därför jag går hårdare åt misogyna åsikter/ordval etc. här på FB, för att misogyna är i en sådan övervikt här.

Edit: eller du förresten. I "Gift vid första ögonkastet"-tråden, där "försvarar" jag väl/snälltolkar både Sebastian och Urban... Så. Du kan ju gå dit och kolla vad jag har skrivit där, om du vill se mig "försvara" män, när folk skriver saker om dessa män där jag tycker att de går för långt i vad de skriver om männen.

Var har du fått uppgiften att han bara satt ett par timmar?
Han var anklagad för upprepade våldtäkter och sexuellt utnyttjande under 2 års tid!
Hur kan du ens tro att han inte satt häktad?
Hon tog tillbaka detta EFTER rättegången.
Han satt med all sannolikhet häktad flera veckor.
Citera
2026-08-31, 02:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Eftersom hon är en kvinna blir det villkorlig dom och böter.

Det är inte säkert.

I helt andra fall med påhittade historier har fängelse utdömts.

(FB) Hittade på våldtäkt sommaren 2006 - dömd till två månaders fängelse 2019
(FB) Malmö: 21-årig kvinna dömd för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)
Källa: Svenska Dagbladet https://share.google/g4zQWpuh4BMh9etcX

Men ibland slutar det ändå med ett saftigt skadestånd.

Källa: SVT Nyheter https://share.google/lrkewzWleDkYek1EC
Citera
2026-08-31, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Var har du fått uppgiften att han bara satt ett par timmar?
Han var anklagad för upprepade våldtäkter och sexuellt utnyttjande under 2 års tid!
Hur kan du ens tro att han inte satt häktad?
Hon tog tillbaka detta EFTER rättegången.
Han satt med all sannolikhet häktad flera veckor.

Läs om, läs rätt.

Vad är det för fel på folks läsförståelse? Som sagt var: läs mitt inlägg igen och läs det som står där. Läs om, läs rätt!
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-31 kl. 06:13.
Citera
2026-08-31, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Jag menar givetvis att åklagaren åtalat mannen baserat på ord mot ord. Hade det funnits riktig bevisning för våldtäkt hade han blivit dömd även om kvinnan tog tillbaka anklagelserna. Våldtäkt går under allmänt åtal.

Så är det.
Citera
2026-08-31, 09:24
Medlem
MittMalmoes avatar
Straffet för de som medvetet och felaktigt anklagar oskyldiga borde vara samma som för själva anklagelsen om de döms/dömts... plus lite till
Citera
2026-08-31, 09:53
Medlem
LKKINGENs avatar
Sådant här borde domstolarna dömma ut högsta möjliga straff för, hon har förstört en mans liv och ingen klackspark och/eller spykiatrisk vård.
Men klarar inte svenska domstolar av att utvisa de som våldtar gamlingar på vårdhem så har dom nog inte förmågan att fungera i dessa ärende heller.
Citera
2026-08-31, 10:13
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Den här 15-åriga tjejen kan vi gott kalla för "eventuell falsk tillvitare". För det är ju vad hon är: en eventuell falsk tillvitare. Hon är inte en "slynhora". Om du inte fattar det grovt kvinnoförnedrande och förkastliga i uttrycket "slynhora", så är det beklagligt.

Uttrycket är liksom inte "bara" mot denna eventuella falska tillvitaren, utan är ett uttryck mot hela jädra kvinnosläktet.

Låt oss kalla 15-åringen för "eventuellt falsk tillvitare" istället. Bättre term för henne, när hon diskuteras. Saklig. Inte misogyn.

Klart att ordet är förnedrande. Men det är ganska snällt "straff" mot någon som begått ett betydligt värre brott som faktiskt gör att hon riskerar tid i fängelse. Att därför kalla henne för att vara en slynhora känns ganska milt i jämförelse och inget du bör försöka korrigera hos andra. Du kan ju fokusera på att tilltala henne på ett sätt som känns bra för dig.

Jo det är ju visst bara mot hon. Nu kan inte jag precis som du, tala för massa andra, men jag tror inte "Anna från Arvika" specifikt tar åt sig särskilt mycket ifall hon är inne i tråden om denna lögnerska och läser att hon blir kallad för att vara en hora etc.

Vad folk kallar henne är upp till var och en, huvudsaken måste vara vi alla vet vem vi menar.
Citera
2026-08-31, 13:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är så pass ovanligt med falska angivelser, så dessa "dränerar" knappast polisens och rättsväsendets resurser, tid och pengar.

Det finns ett mörkertal här, många anmälningar läggs ner i "brist på bevis" eller för att kvinnornas uppgifter inte stämmer.

Här är en artikel du borde läsa.

"För poliserna är det frustrerande att upptäcka att en historia inte stämmer.

– De falska anmälningarna kostar oss lika mycket i utredningsresurser, påpekar en av dem"

Källa: Expressen https://share.google/FgiJeSAoHULQtQqVF

Citat:
Snarare är det gängkrigen som dränerar polisens och rättsväsendets resurser, tid och pengar.

Falska anmälningar stjäl tid, energi och resurser från polisens kamp mot gängkrigen. Alltså utgör påhittade historier ett stort problem.

Citat:
Ja, vi får ju hoppas det. Att hon är skyldig. Att rätt person står åtalad för brott, så att säga.

Du tror att hon är skyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in