Citat:
Ursprungligen postat av
Vemvadet
Han har ett bolag. Men tror inte coaching ingår där🤣 Sen kan jag tänka mig att biohack Nordic betalar en någorlunda summa i månaden plus då provision om man köper med hans rabatt. Om dom nu inte betalat den fasta summan up front som vissa gör. Misstänker lite det, helt plötsligt hade han hoj, guld, var ute o roa sig, börja knarka igen, och försörjde Zeb, köpte MacBook till honom osv. Veckan innan allt detta satt han o grät ju hur han levde månad till månad och var tvungen att låna av familjen ibland. En sak är säker Youtube betalar inte mkt ut till honom, gissar på 7-8000/månaden. Han har aldrig någonsin visat siffror från kanalen! Många Youtubers gör faktiskt det till sina följare. Men han skäms väl.
Men skitsamma! Nu ska han ner till Spanien och chansa, investera och riskera förmodligen allt, samtidigt som han ska bo o leva. Ska bli ett sant nöje att följa🤣
Klart det är Biohacknordic som möjliggör detta ekonomiskt för honom, fast det är fortfarande hans ansvar att ta dessa intäkter och redovisa & skatta för pengarna, Biohacknordic betalar inte skatten åt honom som i en vanlig svensk anställning, gissar att han får in pengarna på tex Revolut eller liknande, att bara gå och shoppa för dessa pengar är grovt olagligt och kan göra så han hamnar på kåken
Enl mig så lever han på lånad tid, tror inte skatteverket har fått upp ögonen för honom än, men någon kommer ju garanterat tipsa skatteverket förr eller senare, och då får han stora problem. Spelar ingen roll heller att han är ute och reser, han var ju varit skriven i Sverige hela tiden, men hans autism är ju så grov så han tänkte väl "jag är ju utomlands, då ska jag inte skatta i sverige", men ja riktigt så funkar det ju inte
Kan tänka mig att det kan komma att likna Chrippa fallet i framtiden