2026-08-28, 12:52
Medlem
Han verkar ju påtänd i senaste. Han måste ha tagit något precis innan inspelning.
Citera
2026-08-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamtlanningen
Han verkar ju påtänd i senaste. Han måste ha tagit något precis innan inspelning.
Han är uppspelt bara. Du vet så som barn kan bli!
Citera
2026-08-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ser ut som Benjoo dragit till Spanien. Om man tittar på IG.
Till Zeb förmodligen, som har sålt in honom på att jobba med AI agenter. Tror därför det uppstått bråk i Benjos egna familj som tror han blir blåst, han investerar ju förmodligen i Zeb. Där tror jag "bråket" ligger.
Malcolm är knappast inblandad, han är inte ens en nära vän till Benjo.
Citera
2026-08-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Han kommer ju inte ha råd att pröjsa $100 dollar där för ett ligg heller som han kunde göra i Vietnam för 10 baht, det blir kämpigt för honom
Nä, eller 2500 för en lgh, eller 15kr för en måltid. Det är dyrare än Sverige där.
Klart det är det här bråket ligger i, folk försöker stoppa Benjo från att bli blåst av Zeb. Och senast jag kollade in Zeb så befann han sig i Torrevieja. Där har jag bott, ryska maffian styr där, mkt utpressning o sånt, fullt med flyktingar från Marocko och Algeriet som simmat över Gibraltar som är desperat och plockar av dig allt du har. Så han ska nog ligga lågt med sina guld investeringar!
Citera
2026-08-28, 13:36
Medlem
Citat:
Jag spekulerade ang Momo och Malcolm, men kanske rör sig om Zeb också
Mommo bråkar inte med ngn. Malcolm är bara en låtsas vän på kanalen. Dom har aldrig umgåtts privat.
Citera
2026-08-28, 17:23
Medlem
Lär ju kosta minst 15-20k efter skatt att resa runt och leva i spanien, tror inte Benjoo tjänar 40k ish före skatt, alltså stoppar han nog pengarna han tjänar rätt ner i fickan

Är han inte orolig för sin framtid, att detta ska komma tillbaka på honom typ 2-3 år in i framtiden när han bor i Sverige igen på heltid?
Citera
2026-08-28, 17:35
Medlem
Citat:
Lär ju kosta minst 15-20k efter skatt att resa runt och leva i spanien, tror inte Benjoo tjänar 40k ish före skatt, alltså stoppar han nog pengarna han tjänar rätt ner i fickan

Är han inte orolig för sin framtid, att detta ska komma tillbaka på honom typ 2-3 år in i framtiden när han bor i Sverige igen på heltid?

Ja verkar som vår Benjoo flyr från sina problem.

Trist ändå att han börjar prata amerikanska igen. Roligare med svenska.
Citera
2026-08-28, 18:33
Medlem
Citat:

Han har ett bolag. Men tror inte coaching ingår där🤣 Sen kan jag tänka mig att biohack Nordic betalar en någorlunda summa i månaden plus då provision om man köper med hans rabatt. Om dom nu inte betalat den fasta summan up front som vissa gör. Misstänker lite det, helt plötsligt hade han hoj, guld, var ute o roa sig, börja knarka igen, och försörjde Zeb, köpte MacBook till honom osv. Veckan innan allt detta satt han o grät ju hur han levde månad till månad och var tvungen att låna av familjen ibland. En sak är säker Youtube betalar inte mkt ut till honom, gissar på 7-8000/månaden. Han har aldrig någonsin visat siffror från kanalen! Många Youtubers gör faktiskt det till sina följare. Men han skäms väl.

Men skitsamma! Nu ska han ner till Spanien och chansa, investera och riskera förmodligen allt, samtidigt som han ska bo o leva. Ska bli ett sant nöje att följa🤣
Citera
2026-08-28, 19:08
Medlem
Är det bekräftat att Benjoo drog till Spanien?
Citera
2026-08-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Han har ett bolag. Men tror inte coaching ingår där🤣 Sen kan jag tänka mig att biohack Nordic betalar en någorlunda summa i månaden plus då provision om man köper med hans rabatt. Om dom nu inte betalat den fasta summan up front som vissa gör. Misstänker lite det, helt plötsligt hade han hoj, guld, var ute o roa sig, börja knarka igen, och försörjde Zeb, köpte MacBook till honom osv. Veckan innan allt detta satt han o grät ju hur han levde månad till månad och var tvungen att låna av familjen ibland. En sak är säker Youtube betalar inte mkt ut till honom, gissar på 7-8000/månaden. Han har aldrig någonsin visat siffror från kanalen! Många Youtubers gör faktiskt det till sina följare. Men han skäms väl.

Men skitsamma! Nu ska han ner till Spanien och chansa, investera och riskera förmodligen allt, samtidigt som han ska bo o leva. Ska bli ett sant nöje att följa🤣

Klart det är Biohacknordic som möjliggör detta ekonomiskt för honom, fast det är fortfarande hans ansvar att ta dessa intäkter och redovisa & skatta för pengarna, Biohacknordic betalar inte skatten åt honom som i en vanlig svensk anställning, gissar att han får in pengarna på tex Revolut eller liknande, att bara gå och shoppa för dessa pengar är grovt olagligt och kan göra så han hamnar på kåken

Enl mig så lever han på lånad tid, tror inte skatteverket har fått upp ögonen för honom än, men någon kommer ju garanterat tipsa skatteverket förr eller senare, och då får han stora problem. Spelar ingen roll heller att han är ute och reser, han var ju varit skriven i Sverige hela tiden, men hans autism är ju så grov så han tänkte väl "jag är ju utomlands, då ska jag inte skatta i sverige", men ja riktigt så funkar det ju inte

Kan tänka mig att det kan komma att likna Chrippa fallet i framtiden
Citera
2026-08-28, 19:19
Medlem
Citat:
Klart det är Biohacknordic som möjliggör detta ekonomiskt för honom, fast det är fortfarande hans ansvar att ta dessa intäkter och redovisa & skatta för pengarna, Biohacknordic betalar inte skatten åt honom som i en vanlig svensk anställning, gissar att han får in pengarna på tex Revolut eller liknande, att bara gå och shoppa för dessa pengar är grovt olagligt och kan göra så han hamnar på kåken

Enl mig så lever han på lånad tid, tror inte skatteverket har fått upp ögonen för honom än, men någon kommer ju garanterat tipsa skatteverket förr eller senare, och då får han stora problem. Spelar ingen roll heller att han är ute och reser, han var ju varit skriven i Sverige hela tiden, men hans autism är ju så grov så han tänkte väl "jag är ju utomlands, då ska jag inte skatta i sverige", men ja riktigt så funkar det ju inte

Kan tänka mig att det kan komma att likna Chrippa fallet i framtiden

Han har dock sagt att han har någon som sköter hans "redovisning".
Men de lät som han ljög, vilket han ofta gör.
Citera
2026-08-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Han har dock sagt att han har någon som sköter hans "redovisning".
Men de lät som han ljög, vilket han ofta gör.

Jo, jag har ju inget belägg för att han skattefuskar mer än att siffrorna inte verkar går ihop, sedan så tror jag kanske inte att Benjoo förstår själv vad som är skattefusk och inte, så han kanske begår skattefusk utan att förstå det själv

Min teori är att han kör sin Youtube inkomst vit och kanske ev coachingen, men Biohacknordic svart, kan ha fel såklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in