2026-08-27, 20:58
Medlem
I en händelse från ikväll berättar Johanna om att det skurit sig mellan henne och en "bästa vän". Kan det vara knull-phille som inte vill ge sperma? Eller är det en chey som blivit behandlad som alla andra tjejer i Johannas närhet under hela hennes liv? Vad har ni för spekulationer där?
Citera
2026-08-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Du har fel, det är exets mamma som är roten till allt ont. Johanna gör vad som krävs för att skydda sig själv och hennes barn.

Det blir extremt konstigt när den här tråden hela tiden kapas på detta vis av "någon" som med näbbar och klor försöker rentvå Johannas rykte. Det är väl meningen, men det stoppar upp hela diskussionen och nya diskussionsämnen och uppgifter som kan komma in. Eftersom protokollet finns uppladdat där det står svart på vitt vad Johanna har gjort så borde alla bara ladda ner det och bilda sig en egen uppfattning om hennes beteende.
Citera
2026-08-27, 22:29
Medlem
Har läst den här tråden länge men aldrig vågat skriva något själv. Men nu kände jag att det var dags. Det har gått ett tag sedan jag hade med Johanna att göra och min största skräck har lagt sig. Jag kommer dock utelämna några detaljer då jag inte vill att hon ska kunna identifiera mig, men hon har ju betett sig som ett as mot så många att jag tänker att hon får svårare att peka ut enskilda personer.

Jag jobbade i alla fall med Johanna för några år sedan, innan hon blev influencer. Redan innan jag började där blev jag varnad av flera personer för henne. Det är allmänt känt att hon inte gillar när det kommer nya kvinnor till arbetsplatsen. Jag försökte verkligen vara snäll, fjäskade absolut för henne. Märkte snabbt att nästan alla tjejer på jobbet fruktade henne. Fick hon inte som hon ville vände hon allt och alla emot den personen. Mig försökte hon konstant förstöra för. Hon stal mina idéer och sa att det var hennes egna. Ljög om att andra på arbetsplatsen pratade illa om mig. Hon frös ute mig i perioder och vägrade svara när jag pratade med henne. Hon ljög också för andra företag och sa att hon hade min roll som innebar att man fick mycket gratisprodukter. Så företagen skickade massor av gratisgrejer till henne istället för till mig samt bjöd in henne till events istället för mig. Och ja, till slut anmälde flera av mina kollegor henne till HR för mobbning på arbetsplatsen. Men det blev nästan värre då. För då gick hon utanför vår arbetsplats för att försöka förstöra för mig. Så fort hon träffade på folk hon visste att jag kände ljög hon om olika saker. Vill inte säga exakt vad för då kanske hon förstår vem som skriver, men det var inte snälla saker hon ljög om. Som tur är för mig fattade alla att hon var psykopat. Men några av hennes lögner satte mig till slut i klistret på min egen arbetsplats. Tack vare facket löste allt sig. Men jag var sååå nära på att förlora mitt jobb.

Efter att jag bytte arbetsplats var jag livrädd i flera år för henne. Men nu vill jag bara att sanningen om hennes ska spridas. Jag vill att alla förstår hur farlig hon är för sin omgivning. Att hon tjänar pengar på att låtsas vara feminist när hon är den största kvinnohataren av alla är helt sjukt. Jag hoppas att hon en dag blir canceled och inte längre kan tjäna pengar på kvinnor samtidigt som hon gör allt för att förstöra för dem. Men har ni frågor om hur det var att jobba med henne kör. Jag är redo att berätta det mesta. Om du läser det här Johanna, hoppas det är du som är livrädd nu. Det finns fler där ute som gör sig redo att berätta sanningen om dig.
Citera
2026-08-27, 23:01
Medlem
Enligt Svensk lag behöver inte närstående vittna
Senast redigerad av kajsa1973 2026-08-27 kl. 23:55.
Citera
2026-08-27, 23:41
Medlem
Stackars dig,, Inte vågat men nu äntligen vågade du ta dig ur garderoben. Låt nu svärmor ha sin drev-tråd i fred ist !!

Citat:
Ursprungligen postat av Powertessan
Har läst den här tråden länge men aldrig vågat skriva något själv. Men nu kände jag att det var dags. Det har gått ett tag sedan jag hade med Johanna att göra och min största skräck har lagt sig. Jag kommer dock utelämna några detaljer då jag inte vill att hon ska kunna identifiera mig, men hon har ju betett sig som ett as mot så många att jag tänker att hon får svårare att peka ut enskilda personer.

Jag jobbade i alla fall med Johanna för några år sedan, innan hon blev influencer. Redan innan jag började där blev jag varnad av flera personer för henne. Det är allmänt känt att hon inte gillar när det kommer nya kvinnor till arbetsplatsen. Jag försökte verkligen vara snäll, fjäskade absolut för henne. Märkte snabbt att nästan alla tjejer på jobbet fruktade henne. Fick hon inte som hon ville vände hon allt och alla emot den personen. Mig försökte hon konstant förstöra för. Hon stal mina idéer och sa att det var hennes egna. Ljög om att andra på arbetsplatsen pratade illa om mig. Hon frös ute mig i perioder och vägrade svara när jag pratade med henne. Hon ljög också för andra företag och sa att hon hade min roll som innebar att man fick mycket gratisprodukter. Så företagen skickade massor av gratisgrejer till henne istället för till mig samt bjöd in henne till events istället för mig. Och ja, till slut anmälde flera av mina kollegor henne till HR för mobbning på arbetsplatsen. Men det blev nästan värre då. För då gick hon utanför vår arbetsplats för att försöka förstöra för mig. Så fort hon träffade på folk hon visste att jag kände ljög hon om olika saker. Vill inte säga exakt vad för då kanske hon förstår vem som skriver, men det var inte snälla saker hon ljög om. Som tur är för mig fattade alla att hon var psykopat. Men några av hennes lögner satte mig till slut i klistret på min egen arbetsplats. Tack vare facket löste allt sig. Men jag var sååå nära på att förlora mitt jobb.

Efter att jag bytte arbetsplats var jag livrädd i flera år för henne. Men nu vill jag bara att sanningen om hennes ska spridas. Jag vill att alla förstår hur farlig hon är för sin omgivning. Att hon tjänar pengar på att låtsas vara feminist när hon är den största kvinnohataren av alla är helt sjukt. Jag hoppas att hon en dag blir canceled och inte längre kan tjäna pengar på kvinnor samtidigt som hon gör allt för att förstöra för dem. Men har ni frågor om hur det var att jobba med henne kör. Jag är redo att berätta det mesta. Om du läser det här Johanna, hoppas det är du som är livrädd nu. Det finns fler där ute som gör sig redo att berätta sanningen om dig.
Citera
2026-08-28, 07:01
Medlem
Citat:

Är så glad att du vågade! Jag kan relatera så mycket, har 100 % liknande erfarenheter av henne men har inte vågat skriva allt pga detaljer i min historia kommer kunna identifiera mig för henne. Jag är nyfiken på hur HR-utredningen sen gick till och hon placerades på en annan avdelning. Hon får ju inte jobba som journalist längre nu vilket är jättejobbigt för henne. Hon försöker fortfarande låtsas som att hon "jobbar på Elle" när sanningen är att hon aldrig jobbat där.
Citera
2026-08-28, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterWall1974
Okej Olivia, Jag har hört att Gustav vart ett riktigt svin mot Johanna och lilla Sigrid, nu senast gick ryktet att han skaffat en ny flickvän och hon verkar ju inte vara den vassaste kniven i lådan. Tydligen känner sig lilla sigrid otrygg hos lilla pappsen. Han är kanske inte så fantastisk som mamma påstår här på internet.

Sprid gärna denna tråden vidare att alla kan läsa vilket svin han är.
För visst vill ni alla Sigrids bästa bara, det har vart väääääldigt tydligt här ju.

Peter Wall! Du är tillbaka! Välkommen!

Man undrar ju exakt vad Johannas ex har gjort för fruktansvärt när du skriver så? Man får aldrig reda på någon detalj över huvud taget. Och VAD ska Johanna och "lilla Sigrid" skyddas från?

Mvh en 38 åring tjej från Mellansverige och ingen svärmor
Citera
2026-08-28, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddeBall1986

Man undrar ju exakt vad Johannas ex har gjort för fruktansvärt när du skriver så? Man får aldrig reda på någon detalj över huvud taget. Och VAD ska Johanna och "lilla Sigrid" skyddas från?

Det är helt sjukt att inte ens i den här tråden så kan Johannas försvarare komma med något konkret Gustav "ska ha gjort" mot Johanna. Att skaffa en ny flickvän är inte olagligt. Och inte att ha en pappa som fått en stroke och bor på ett boende heller, även om ett annat konto för längesen här i tråden försökte låtsas som om Gustavs pappa är kriminell och sitter inne (hur nu Gustav skulle kunna klandras för det?)
Citera
2026-08-28, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hochkreuth
Är så glad att du vågade! Jag kan relatera så mycket, har 100 % liknande erfarenheter av henne men har inte vågat skriva allt pga detaljer i min historia kommer kunna identifiera mig för henne. Jag är nyfiken på hur HR-utredningen sen gick till och hon placerades på en annan avdelning. Hon får ju inte jobba som journalist längre nu vilket är jättejobbigt för henne. Hon försöker fortfarande låtsas som att hon "jobbar på Elle" när sanningen är att hon aldrig jobbat där.

Nej hon har absolut aldrig jobbat på Elle. Har bekanta som jobbar där. De är högst förvirrade över varför hon så ofta skriver ut att hon jobbar där när sanningen är att hon jobbar med alla varumärken på Aller media. Hon jobbar lika mycket på Svensk damtidning eller Femina eller Hänt som hon jobbar på Elle. Men det är klart, det låter väl inte lika fint…

En gång gjorde hon något program på Hänt där hon tog dit paradise hotel-deltagare efter varje vecka för att prata om avsnitten. Då skrev hon på sina sociala medier att hon var ”programledare på TV3”. En kollega till mig gjorde mig uppmärksam på detta. Vi trodde inte våra ögon. Så fruktansvärt pinsamt. Bara för att man intervjuar någon som är med i Farmen blir man ju inte programledare på TV4. Det är så jävla dumt.
Citera
2026-08-28, 07:51
Medlem
Han är livsfarlig. Han har hotat henne flertal gånger, fysiskt våld i hemmet var vardagsmat serverat av Gustav. Tro fasiken att hon tog sitt pick och pack och drog. Som sagt han är riktigt farlig och borde varnas för alla kvinnor. Riktigt viktigt att denna tråden finns kvar så inga fler blir drabbade !

Citat:
Ursprungligen postat av EddeBall1986

Citera
2026-08-28, 07:59
Medlem
Ja han är känd i branschen för att vara lurig. Han kallas för räven av en anledning och det hade du vetat om du känt honom. inte ens hans familj och vänner vill ha något att göra med honom nu när de flesta insett att han var orsaken till att allt blev som det blev. Han och hans mor borde verkligen inte få gå lösa i samhället utan en bevakare men det är bara en tidsfråga innan han bankar på sin nya brutta !

Citat:
Till skillnad från Johanna har Gustav ett mycket gott rykte i branschen. Alla jag har pratat med som jobbat med Gustav älskar honom. Inte en enda person av alla som jobbat med Johanna tycker om henne. Tvärtom.
Citera
2026-08-28, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hochkreuth
Det blir extremt konstigt när den här tråden hela tiden kapas på detta vis av "någon" som med näbbar och klor försöker rentvå Johannas rykte. Det är väl meningen, men det stoppar upp hela diskussionen och nya diskussionsämnen och uppgifter som kan komma in. Eftersom protokollet finns uppladdat där det står svart på vitt vad Johanna har gjort så borde alla bara ladda ner det och bilda sig en egen uppfattning om hennes beteende.

Endast en sinnessvag person litar blint på vad en person och dennes mamma vräker ur sig utan att ta hänsyn till att det KANSKE kan finnas en annan sida av storyn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in