2026-08-28, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterWall1974
Han är livsfarlig. Han har hotat henne flertal gånger, fysiskt våld i hemmet var vardagsmat serverat av Gustav. Tro fasiken att hon tog sitt pick och pack och drog. Som sagt han är riktigt farlig och borde varnas för alla kvinnor. Riktigt viktigt att denna tråden finns kvar så inga fler blir drabbade !

Jasså.. intressant att det inte finns dokumenterat eller ens nämndes i dokumentet från hyresnämnden. Och du tror inte att Johanna hade MJÖLKAT sönder en sådan situation till förbannelse på sina sociala medier insåg? Jag tror inte en sekund på det. Möjligtvis att han sagt ifrån till henne någon gång och ställt ultimatum när hon betett sig som den äkta narcissist hon är.

Egen erfarenhet:
Min sambo har barn med en grav narcisist och hon har lyckats få deras gemensamma son att inte vilja vara hos mig och min sambo. Jag vet hur såna som Johanna fungerar och de förstör för ALLA och kan ljuga extremt mycket för att få som de vill. Och min sambo har inte varit våldsam eller gjort/sagt någonting, men ändå så har hans ex sagt till vården och skolan att "pappan är så arg" och även fått sonen att tro på det. Samt att jag som bonusmamma är en hemsk människa trots att jag ställt upp under alla år. Och min sambo är den lugnaste och mest tålmodiga människa jag vet. Så jag TÅL INTE Johanna och hennes förbannade jävla försök till att utmåla hennes ex som en djävul när det uppenbarligen inte stämmer enbart för att vilja vinna deras gemensamma unge och hämnas pga svartsjuka.
Citera
2026-08-28, 09:12
Medlem
Hon e ju rädd för honom fattar du inte det. !! Han har ju hotat med massa sjuka saker vad förstår du inte varflr skulle det stå i hyresnämnden??

Det var för övrigt en gullig historia du drog där sen, du som är så lugn och fin sitter bara och skriver massa skit på internet för att DU INTE TÅL en random kvinna, skulle sldrig kunna tro något illa om dig. Alltid är någon annan en narcissist eller ett psykfall hahaaha

Citat:
Ursprungligen postat av EddeBall1986
Jasså.. intressant att det inte finns dokumenterat eller ens nämndes i dokumentet från hyresnämnden. Och du tror inte att Johanna hade MJÖLKAT sönder en sådan situation till förbannelse på sina sociala medier insåg? Jag tror inte en sekund på det. Möjligtvis att han sagt ifrån till henne någon gång och ställt ultimatum när hon betett sig som den äkta narcissist hon är.

Egen erfarenhet:
Min sambo har barn med en grav narcisist och hon har lyckats få deras gemensamma son att inte vilja vara hos mig och min sambo. Jag vet hur såna som Johanna fungerar och de förstör för ALLA och kan ljuga extremt mycket för att få som de vill. Och min sambo har inte varit våldsam eller gjort/sagt någonting, men ändå så har hans ex sagt till vården och skolan att "pappan är så arg" och även fått sonen att tro på det. Samt att jag som bonusmamma är en hemsk människa trots att jag ställt upp under alla år. Och min sambo är den lugnaste och mest tålmodiga människa jag vet. Så jag TÅL INTE Johanna och hennes förbannade jävla försök till att utmåla hennes ex som en djävul när det uppenbarligen inte stämmer enbart för att vilja vinna deras gemensamma unge och hämnas pga svartsjuka.
Citera
2026-08-28, 09:27
Medlem
Durochmolls avatar
Är Krypskytten och PeterWall samma person, eller hur kan det finnas två personer som hjälper till att sprida Johannas lögner?

Glädjande i vilket fall att läsa att pappan till Sigrid hittat någon ny. Talade också att Johanna får nöja sig med en trekant med en söndertatuerad trashkille och en gammal vän.
Citera
2026-08-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Endast en sinnessvag person litar blint på vad en person och dennes mamma vräker ur sig utan att ta hänsyn till att det KANSKE kan finnas en annan sida av storyn?

Jag har själv jobbat med Johanna och sett hennes vidriga beteende på nära håll. Har därför inte svårt att tro att hon är lika fruktansvärd privat, hon går över lik för att få sin vilja igenom. Så "lita blint på" gör jag inte, men känner igen henne i det de berättar, ja.
Citera
2026-08-28, 09:59
Medlem
Citat:
Hon e ju rädd för honom fattar du inte det. !! Han har ju hotat med massa sjuka saker vad förstår du inte varflr skulle det stå i hyresnämnden??

Det var för övrigt en gullig historia du drog där sen, du som är så lugn och fin sitter bara och skriver massa skit på internet för att DU INTE TÅL en random kvinna, skulle sldrig kunna tro något illa om dig. Alltid är någon annan en narcissist eller ett psykfall hahaaha

Om hon hade blivit utsatt skulle hon ha polisanmält, det finns inte en chans att Johanna skulle försitta en chans att få hamna i rättegång och få göra livet surt för exet på alla sätt. Men inga polisanmälningar eller annat har florerat. På sin Instagram sprider hon väldigt vagt maskerade anklagelser som sammantaget skulle kunna räcka för en förtalsdom från exet då hon verkligen utmålar honom som klandervärd. Hade jag varit hon hade jag inte gått på så hårt, man vet inte när det kan bita en i arslet.
Citera
2026-08-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powertessan
Nej hon har absolut aldrig jobbat på Elle. Har bekanta som jobbar där. De är högst förvirrade över varför hon så ofta skriver ut att hon jobbar där när sanningen är att hon jobbar med alla varumärken på Aller media. Hon jobbar lika mycket på Svensk damtidning eller Femina eller Hänt som hon jobbar på Elle. Men det är klart, det låter väl inte lika fint…

En gång gjorde hon något program på Hänt där hon tog dit paradise hotel-deltagare efter varje vecka för att prata om avsnitten. Då skrev hon på sina sociala medier att hon var ”programledare på TV3”. En kollega till mig gjorde mig uppmärksam på detta. Vi trodde inte våra ögon. Så fruktansvärt pinsamt. Bara för att man intervjuar någon som är med i Farmen blir man ju inte programledare på TV4. Det är så jävla dumt.

Hahaha, detta är Johanna i ett nötskal. Överdriva allting för att framställa sig själv i så god dager som möjligt. Förstår inte hur hon orkar med sig själv. När jag jobbade med henne gjorde hon liknande grejer, alltid en lögn i bakfickan och med syfte att själv bli känd för det är hennes enda mål i livet (förutom att skaffa en till unge med donator som hon kan utnyttja i samarbeten vilket hon berättade för en vän till mig och bad om tips på donator).
Citera
2026-08-28, 10:06
Medlem
Citat:

Wow, tonen! Jag tyckte historien var berörande och att det visar på varför vissa i den här tråden har ett engagemang i Johanna. Man har genomskådat henne och känner igen från liknande berättelser ur sitt eget liv. Jag har själv en narcissistisk förälder och kan på många sätt ömma för Sigrid som får växa upp i samma situation, men precis som hon så hade jag en andra förälder som kunde motverka och stå för normalitet i vardagen. En narcissistisk förälder gör precis som Johanna, fokuserar på att Sigrid ska vilja se alla hennes semesterbilder och vara sååå glad för sin mammas skull när hon blir äldre. Vad föräldern då missar är att barn inte är intresserade av föräldrars liv på det sättet.
Citera
2026-08-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hochkreuth
Hahaha, detta är Johanna i ett nötskal. Överdriva allting för att framställa sig själv i så god dager som möjligt. Förstår inte hur hon orkar med sig själv. När jag jobbade med henne gjorde hon liknande grejer, alltid en lögn i bakfickan och med syfte att själv bli känd för det är hennes enda mål i livet (förutom att skaffa en till unge med donator som hon kan utnyttja i samarbeten vilket hon berättade för en vän till mig och bad om tips på donator).

Det låter som om Johanna aldrig fick hennes egenvärde validerat då hon var ett barn.
Vilket skapar patetiska vuxna människor som ständigt söker bekräftelse…
Citera
2026-08-28, 10:38
Medlem
Citat:

Anledningen till att jag inte tål Johanna är just för att hon beter sig EXAKT som min sambos ex. Och jag har sett hur en sån människa förstör för många. Inklusive sitt eget barn genom att göra allt för att utesluta pappan, i detta fall. Men samma sak i Johannas fall. Så ja, jag hatar Johanna utan att ens ha träffat henne. Men har vänner inom mediabranschen sedan många år som jobbat med henne. Och jag tål inte kvinnor som vill förstöra för andra människor.
Citera
2026-08-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Det låter som om Johanna aldrig fick hennes egenvärde validerat då hon var ett barn.
Vilket skapar patetiska vuxna människor som ständigt söker bekräftelse…

Finns nog mycket att gräva i när det gäller Johannas barndom. Har hört en del från min vän som var vän med henne tills de blev osams, som hon blir med alla sina tjejkompisar.
Citera
2026-08-28, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starship16
Wow, tonen! Jag tyckte historien var berörande och att det visar på varför vissa i den här tråden har ett engagemang i Johanna. Man har genomskådat henne och känner igen från liknande berättelser ur sitt eget liv. Jag har själv en narcissistisk förälder och kan på många sätt ömma för Sigrid som får växa upp i samma situation, men precis som hon så hade jag en andra förälder som kunde motverka och stå för normalitet i vardagen. En narcissistisk förälder gör precis som Johanna, fokuserar på att Sigrid ska vilja se alla hennes semesterbilder och vara sååå glad för sin mammas skull när hon blir äldre. Vad föräldern då missar är att barn inte är intresserade av föräldrars liv på det sättet.

Spot on beskrivning av varför det märks så väl att det är Johanna som är narcissisten. Hur många inlägg pumpade hon ut om sin semester (med röven i fokus)? Dessutom med vinkeln att "Sigrid kommer bli så stolt" över henne. Que?!
Citera
2026-08-29, 10:37
Medlem
Min teori om att Johanna verkar ha ett meltdown baserat på de senaste dagarnas händelser på hennes Instagram:

Hon har delat flera händelser där hon rantar om hur fel det är att man ska ha rätt att dela lika på föräldraledigheten och ha samma rätt till att ta hand om ditt barn trots att du är pappa. Trots att forskning visar på att det bara är positivt om pappan ockps får vara delaktig på samma grund som mamman.

Sen kommer fokuset på hur förjävlogt det är att "mammor ska behöva lämna barnen halvtid till män som är våldsamma". Jag tolkar det som att hon vill få folk att tro att hennes dotters pappa är våldsam och att hon inte vill lämna sin dotter dit. Ja det klassiska johanna-gnabbet hon håller på med i perioder.

Det jag tror och har hobbyanalyserat genom åren är att dessq episoder kommer när hon blivit nekad eller motsatt på något sätt.

Hon berättade ju i en händelse att "det skurit sig mellan henne och en bästa vän". Den bästa vännen tror jag är Philip. Han har kanske fått nog av Johanna. Och nekat henne umgänge, sperma eller helt enkelt bara sagt upp vänskapen. Han var kanske less på hur pinsamt det blev att umgås med Johanna, och hur kontrollerande hon blev med tiden.

Så jag tror att Johanna flippar rejält när hon tappar kontrollen och vill få sätta dit/hämnas på
Folk och kan då ljuga hur fan hon vill. Allt för att förstöra och få sig själv att känna sig bäst igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in