2026-08-25, 10:49
Medlem
Så på detta 11 veckor långa sommarlov har hon bott hos sina föräldrar (24/7 barnvakt) i fyra veckor totalt, haft ”egentid” utan barn i två veckor och haft ”ensamt” ansvar över barnet tillsammans med pappan i tre veckor. Och nu sista sommarlovsveckan drar hon till Sverige själv!
Citera
2026-08-25, 12:36
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistererai
Så på detta 11 veckor långa sommarlov har hon bott hos sina föräldrar (24/7 barnvakt) i fyra veckor totalt, haft ”egentid” utan barn i två veckor och haft ”ensamt” ansvar över barnet tillsammans med pappan i tre veckor. Och nu sista sommarlovsveckan drar hon till Sverige själv!
Det är hårt!
Citera
2026-08-25, 13:26
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Hon vill fortsätta hyra ut sitt kontor i Stockholm året ut med stor möjlighet till förlängning under våren 2027 också tydligen. Hon sänker dessutom priset! Är det svårt att få det uthyrt tro? Jag vet inte hur frilansarkontorsmarknaden ser ut i Stockholm.

Jag är inte heller insatt. Men 20 000 låter som otroligt mycket pengar, 15 000 går väl om man delar på 3 personer. Surt för henne om det stått tomt över ett halvår med den månadskostnaden, men det verkar ju inte drabba hennes ekonomi nämnvärt, kändes mer som hon kom på det nu ”visst ja jag har ju ett kontor, varför vill ingen hyra det?”.
Citera
2026-08-25, 14:16
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag är inte heller insatt. Men 20 000 låter som otroligt mycket pengar, 15 000 går väl om man delar på 3 personer. Surt för henne om det stått tomt över ett halvår med den månadskostnaden, men det verkar ju inte drabba hennes ekonomi nämnvärt, kändes mer som hon kom på det nu ”visst ja jag har ju ett kontor, varför vill ingen hyra det?”.
Tycker att det är väldigt dyrt eftersom man hyr det med alla hennes flickrumsgrejer i. Vilken verksamhet som behöver en helt egen lokal vill sitta bland regnbågeposters?
Citera
2026-08-25, 20:21
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Tycker att det är väldigt dyrt eftersom man hyr det med alla hennes flickrumsgrejer i. Vilken verksamhet som behöver en helt egen lokal vill sitta bland regnbågeposters?

Ja, det är också sant. Girigt egentligen att kräva 20 000. Kanske hade varit en riktig PR-kupp om hon däremot hade kunnat lotta ut kontoret (i lån) till en av sina läsare i 6-12 månader, en läsare som då också hade kunnat satsa på sitt skrivande med lika glassiga förhållanden som Sandra, noll bekymmer med ekonomin.
Citera
2026-08-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Ja, det är också sant. Girigt egentligen att kräva 20 000. Kanske hade varit en riktig PR-kupp om hon däremot hade kunnat lotta ut kontoret (i lån) till en av sina läsare i 6-12 månader, en läsare som då också hade kunnat satsa på sitt skrivande med lika glassiga förhållanden som Sandra, noll bekymmer med ekonomin.

Alltså att jag inte har möjlighet att satsa på mitt skrivande är inte för att jag inte har ett glassigt kontor utan för att jag behöver jobba och tjäna pengar, tänker att det gäller de flesta? 😉 När jag tar mig tid att skriva sitter jag på biblioteket, lugnt och skönt och gratis!
Citera
2026-08-26, 07:09
Medlem
Är det bara jag som tycker att hon har vansinnigt fult sko mode?
Citera
2026-08-27, 09:50
Medlem
Vin till varenda måltid – det är verkligen helstört. Kanske därför hon inte kan lära sig skillnaden på "de" och "dem". (Från dagens inlägg: "De flesta av de vet dock hur jag vill ha mitt kaffe").
Citera
2026-08-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnostalgi
Vin till varenda måltid – det är verkligen helstört. Kanske därför hon inte kan lära sig skillnaden på "de" och "dem". (Från dagens inlägg: "De flesta av de vet dock hur jag vill ha mitt kaffe").

Haha ja eller hur, bådar gott för boken att hon gör ett så simpelt misstag...
Citera
2026-08-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnostalgi

Hon dricker hellre vin än att umgås med sin son och kompenserar med presenterar när han står och skriker på bryggan
Citera
2026-08-27, 23:57
Medlem
Durochmolls avatar
Roligt att hon skriver att hon skriver sämre efter hon druckit vin, och en läsare på bloggen kommenterar ”Men du dricker ju alltid vin?”. Rörigt också att hon tidigare påstått att hon vet allt om Kalle Anka och tror att Musse Pigg har ett barn.
Citera
2026-08-28, 06:52
Medlem
Kan den gula födelsedagsplånboken från mamman ha kostat omkring 10 000 kr? Jag kan ingenting om märkesgrejer, fick till och med googla vad cc stod för, haha. Men enligt sökresultaten ska just den lilla Chanel-modellen gå loss på mellan 9 till 13 000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in