2026-08-22, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Suck, inte den där sabla drömdagboken igen. Finns inget värre än folk som ska upplysa en om sina drömmar, alltså såna de drömt när de sover, inte livsdrömmar (när någon läsare skrev en kommentar om det ganska tråkiga i andras drömmar blev Sandra upprörd, kommer inte ihåg vad hon skrev, men något i stil med att man var en hemsk människa om man inte var intresserad av andras drömmar).
Men till frågan: är det ens riktiga drömmar? Är det möjligt att så ofta drömma om kändisar och putslustiga eller rafflande drömmar som gör sig väldigt bra att skriva ner korta, coola referat av? Känns mer som olika spaceade scenarier som hon tycker vore coola men inte passar in nånstans så då rubriceras de som ”drömmar”? Ja, svårt för någon annan att svara på men enligt mig lätt de mest störiga inläggen hos henne.

”Drömde att jag klev på en buss. Jag såg direkt att busschauffören blev kär i mig. När jag klev av stannade han bussen mitt i vägen och sprang efter. Det visade sig att han var sjutton år. Tillsammans med sin syster hade han ett indieband som hette Musikvideo.”

”Drömde att man sa att Björn Skifs var Sveriges motsvarighet till Harrison Ford”

” Drömde en matteuppgift: En tårta delas på mitten av att en haj biter rakt igenom den. På en fjärdedel av
tårtan bor en häxa. Hon har skurit ut två hål genom grädden. Var är hajen?”

”Drömde om två personer som var så kristna att det enda sättet han kunde vara inne i henne, var att de opererades sida vid sida och doktorn lät hans organ
nudda vid hennes.”
Den där sista har hon skrivit om flera gånger förr, måste vara väldigt nöjd med.

Öht känns det som bara måndagsinläggen är genomarbetade de senaste månaderna. Trist. Hon var verkligen Sveriges bästa bloggare tidigare.

Jag håller med dig! Så himla pinsamt att läsa!
Citera
2026-08-22, 12:50
Medlem
Jag tror inte en sekund på att hon drömmer allt det där. Hon hittar ett korn i en dröm och broderar ut det. För att framstå som mer intressant och querky.
Citera
2026-08-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Jag tror inte en sekund på att hon drömmer allt det där. Hon hittar ett korn i en dröm och broderar ut det. För att framstå som mer intressant och querky.

Hon gör verkligen allt för att framstå som lite speciell när hon bara är en helt vanlig bortskämd innerstadskvinna som aldrig behövt anstränga sig.
Citera
2026-08-22, 16:23
Medlem
Drömdagboken är de absolut sämsta inläggen hon gör - de är till och med värre än de slappa länkinläggen. Det är så urbota tråkigt att läsa om andras drömmar. Ingen bryr sig!
Citera
2026-08-23, 10:26
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Agejev
Drömdagboken är de absolut sämsta inläggen hon gör - de är till och med värre än de slappa länkinläggen. Det är så urbota tråkigt att läsa om andras drömmar. Ingen bryr sig!

Om hon vill hitta på, varför inte göra det? Skriv en novell och publicera i bloggen. Det känns så slappt att bara fantisera ihop scenarier på 2 meningar och pumpa ut.
Citera
2026-08-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Dagens inlägg handlar alltså om hur hon själv är djupt ärrad av hennes mammas frånvaro under barndomen, samtidigt som Sandra nu själv åker till Paris utan familjen "för att skriva lite". Som att hon inte kunde göra det och samtidigt vara kvar med familjen. Varför i helvete lämnar hon D så ofta när hon själv verkar ha trauma av det?
Men snälla, Didrik är ju på inget sätt övergiven han är med sin pappa! Alla som har barn kan väl relatera till behovet av egentid! Dröm att ha möjligheten att dra till Paris själv!
Citera
2026-08-24, 19:51
Medlem
Hon har absolut inte drömt allt det där. Hon hittar på 99 % av det.
Citera
2026-08-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Men snälla, Didrik är ju på inget sätt övergiven han är med sin pappa! Alla som har barn kan väl relatera till behovet av egentid! Dröm att ha möjligheten att dra till Paris själv!

Missade du att Sandra själv drog referenser till hur hon mådde när hon var med sin pappa och mamman var frånvarande? Det är alltså det som gjorde att hon idag inte kan krama sin mamma. Hennes föräldrar hade delad vårdnad så där fanns det inte mycket till val. Därför helt ofattbart att hon ändå gör samma sak mot sin son trots att det inte finns någon anledning.
Egentid är en sak, klart alla behöver det, men att ha egentid flera veckor om året, bara för att man vill? Klarar man inte av att sätta barnets behov först när möjligheten finns ska man kanske inte skaffa barn heller.
Citera
2026-08-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Hon har absolut inte drömt allt det där. Hon hittar på 99 % av det.

Har en känsla av att hon vill namedroppa så många kändisar som möjligt för att ? Ja, jag vet inte… bli sedd?
Citera
2026-08-25, 08:48
Medlem
Ogdens avatar
Hon vill fortsätta hyra ut sitt kontor i Stockholm året ut med stor möjlighet till förlängning under våren 2027 också tydligen. Hon sänker dessutom priset! Är det svårt att få det uthyrt tro? Jag vet inte hur frilansarkontorsmarknaden ser ut i Stockholm.
Citera
2026-08-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Hon vill fortsätta hyra ut sitt kontor i Stockholm året ut med stor möjlighet till förlängning under våren 2027 också tydligen. Hon sänker dessutom priset! Är det svårt att få det uthyrt tro? Jag vet inte hur frilansarkontorsmarknaden ser ut i Stockholm.

Tolkade det som att det stått tomt hela tiden hon varit borta också? Men det kanske går att dra av för kostnaden...
Citera
2026-08-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Har en känsla av att hon vill namedroppa så många kändisar som möjligt för att ? Ja, jag vet inte… bli sedd?
Ja kanske för att hon ska bli repostad och får mer likes/synlighet… otroligt tråkigt och ointressant hur som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in